~Kapitel 12~

Jag försökte ignorera rösterna, som jag hörde hade kommit in i rummet. Sen kände jag en hand på min axel. Jag ryckte till och kollade bak. Där stod Louis med ett stort leende på läpparna. Han skrattade och log mot mig, sen frågade han om jag blivit rädd.
  • Hahhah, aa lite, jag trodde inte att det var ni! Sa jag åt louis och Harry. Jag hoppades på att man inte såg att jag ljög. Jag var en usel lögnare.
Dem satte sig på platserna framför mig, och vi började prata om allt möjligt. Sen sa Louis att Zayn skulle komma med mig mobil. Jag hade faktist helt glömt bort att jag inte hade min mobiltelefon hemma. Men nu när jag tänkte efter så saknade jag den faktist lite. För jag behövde verkligen prata med Quinn, min bästa kompis. Som förut hade bott i New York men som nu var min bästis i Sverige. Eller iallfall då jag bodde i Sverige. Vi hade bestämt att hon skulle komma hit några veckor under sommarn för att hälsa på. Men vi hade inte pratat något mer om det sen.
Jag vaknade ur min dagdröm när Louis plötsligt hoppa upp från stolen och sa "-Hej Zayn". Jag vände mig om, och där stod han. Killen som hade stod och rökte vid mig, samma dag som jag och Veronica träffade Louis för första gången. Nu såg jag att Zayn kollade på mig och han såg väldigt chockad ut. Fast det var inte så konstigt, vårat första intryck av varandra var kanske inte det bästa.
Jag fick iallafall tillbaka min efterlängtade mobil. Om det nu var min? Jag provade och provade men min kod funkade inte, och Zayn verkade också ha problem med att låsa upp sin.
Han kollade upp på mig lite snabbt, sen så bytte vi mobiler. Den här var defintivt min. Eftersom min kod jag knappade in nu funkade.
Jag vände på mobilen och Zayn gjorde detsamma. Sen började vi båda skratta och jag kände hur stämmningen mellan oss blev lite bättre.
  • Hahhah, jag får nog ta och köpa ett nytt mobilskal så vi inte blandar ihop dem sedan!
Jag ångrade på direkten att jag hade sagt det där. Hur kunde jag bara bestämma själv att vi skulle ses igen dem kanske inte tyckte om mig på "vän-sättet" utan bara som nån granne man kände?
Som tur var så verkade dem också vilja ses igen, Förutom i trappan.
Eftersom Harry log och tipsade om en mobil affär som hade jätte mycket fina skal m.m , Så kände jag plötsligt att min mobil började vibrera. Jag hade fått ett sms, från Veronica. Hon undrade när jag skulle komma hem. Jag kollade på tårtkartongen och suckade. Ååh jag som hade det så trevligt...
Jag berättade för killarna att jag behövde gå eftersom min mamma fyllde år, först såg dem lite besvikna ut men sen så skulle jag hälsa grattis från dem.
Vi sa hejdå och sen så började jag gå, men vände mig sedan om för att fråga en sak, men ångrade mig.
Harry verkade ha sett att jag ville något, så han frågade om det var något.
Jag tvekade ibörjan men bestämde mig för att fråga ändå.
  • Vet ni vem Niall är? han som bor över mig.
  • Haha, aa vi är kompisar hurså?
Jag kom lite närmare och började berätta hela händelsen från imorse.
Deras första reaktion var ett leende, sen började dem skratta. Louis kollade på dem andra och sa: Aa det är våran Niall det...
Sen sa vi hejdå igen och jag började gå hemmåt. Det kändes som om hela min hjärna var tom. Jag kunde inte tänka en ända tanke. Jag var varken glad eller ledsen.  Helt tomt hos mig nu. Jag satte i hörlurarna i öronen och satte på radion. Det var någon låt som jag inte kände igen, och efter att låten var slut så hörde jag ena radoprataren säga: Och dem vi lyssnade på nyss var One direction, med deras låt I Want, från deras nya album Up all night!  och härnäst ska vi lyssna på Katy Perry´s nyaste hit låt....

Jag stängde av radion och fortsatte gå utan musik. När jag kom in igen så sov mamma fortfarande, eller hon var iallafall kvar på sitt rum. Vi la upp tårtan på en tallrik och fixade med dricka och så. Sen så ropade vi på mamma att allt var klart. När hon kom ut till köket så hade hon redan fixat sig och så för ikväll.
Vi grattade henne, och åt sen lite tårta. Sen så hon iväg och gå på någon fest med jobbet. Fast först skulle hon äta middag med dem, eftersom dem inte ville festa  vid 1 tiden...
Efter att mamma hade gått så bestämde jag mig för att kolla lite på TV, när jag zappade mellan några kanaler så märkte jag att mamma fortfarande inte hade fixat några kanaler förutom dem som redan fanns där.
Så det ick bli någon Disney film som gick. Och det var "Hitta Nemo", som tur var hade den precis börjat. Hitta Nemo är nästan den enda Disney film som jag tycker om.
Jag kröp ner i soffan bland alla kuddor och filtar, och bara mös där med Veronica som nu också hade kommit och börjat kolla. Eftersom hon också älskar den filmen.
I slutet av filmen så satt både jag och Veronica och grät.
När eftertexterna började rulla så gick jag ut till köket för att få mig i mig någon middag.
Det fick bli resterna från igår, Tacos :)
Jag skulle precis ta en första tugga när jag hörde hur min mobil började vibrera. Jag hade fått ett sms.  Det var från Harry, Jag hade fått deras nummer på Milkshake city imorse! och det var dem ända killarna i min kontaktlista. Förutom mitt ex Marcus då...
Jag öppnade sms:et och blev helt chockad över vad det stod....
Vad tyckte ni om det 12e kapitlet?

vad tror ni det står i smset från Harry?

Kommentarer
Postat av: Rayana

awesome!

2011-12-02 @ 18:46:46
Postat av: sophie

eftersom det blev så konstigt så la jag upp del 27 idag så den är uppe nu :)

2011-12-02 @ 19:01:59
URL: http://onedirectionsnovell.blogg.se/
Postat av: Ebba

Nyss hade hon ju aldrig haft nån pojkvän :O

inte för att det spelar nån roll egentligen, ville bara ha nåt att säga, haha..

2012-05-18 @ 11:18:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu