~Kapitel 13~


Lily´s perpektiv


Shit, dem ville verkligen träffa mig igen, nu hade jag en massa tankar i huvudet, om man jämför med förut.
Jag läste smset igen och log för mig själv. Han skrev: hej harry här, undrade om du skulle vilja komma och kolla film med oss? :).
Jag tänkte efter vad jag skulle svara honom.
Sen började jag skriva: "Ja gärna, närdå? :)"
Jag skickade iväg det, och medans jag inväntade ett svar så började jag fundera på vilka han menade med Oss?
Antagligen så mendade han Louis, Liam, Zayn och såklart sig själv. kanske någon mer?
och kanske Niall, eller dem kanske inte var lika bra kompisar som dem andra 4 var med varandra... vad vet jag?
Eller så hade dem bjudit dit några andra tjejer också, vem vet tänkte jag och fortsatte äta.
Försäkerhets skull så satte jag på ljudet på mobilen ifall jag inte skulle höra den.
en minut senare hörde jag att min mobil plingade till, nu var det ett sms från louis. Han skrev: "Du kan komma över nu på direkten om du vill xD"

jag skrev tillbaka ett snabbt okej, sen sprang jag in till mitt rum, vad sjutton skulle jag ha på mig? Myskläder som en One Piece eller mer fin kläder? Jag bestämde mig för one piecen som hade USA motiv. Jag älskade verkligen att ha USA flaggan som motiv på kläder. Minst fem av mina tusentals tröjor har USA motiv. Jag skulle ändå inte känna mig bekväm i finkläder när jag ändå bara skulle vara med mina kompisar.
Jag sminkade mig lite lätt och satte sedan upp håret i en slarvig bulle. Sen tittade jag på klockan och såg att det redan hade gått 10minuter. Jag hämtade min mobil och satte sedan på mig mina vita låga converse. Jag älskade verkligen Converse och klackskor. Jag hade inte så många klackskor, men jag hade fler än fem converse.
Jag vände mig om och sa hejdå till Veronica i soffan, hon log bara hånfullt på mig när jag sa att jag skulle till killarna. Ingen aning om varför...
Jag började gå ner till Zayn, men kom på att dem inte hade sagt var dem var någonstans. Jag tog snabbt upp mobilen igen och slängde iväg ett sms till Harry, jag frågade bara vart dem var någonstans. Några sekunder efter så svarade han att dem var hos han. Alltså så var dem 2trappor ner.
Han bodde längst ner av oss alla. När jag ringde på så hade Harry öppnat sekunden efter, som om han hade stått och väntat på mig. Nej men han hade precis gått förbi.
Han hade som tur var också på sig sin One Piece, den var en blandning mellan vit och grå.
Jag tog nervöst av mig skorna och hörde flera skratt från vardagsrummet. Som tur var så verkade det inte vara några tjejer där. Harry sa åt mig att gå in till dem andra i vardagsrummet medans han fixade snacks.
Jag gick in till vardagsrummet och såg alla killarna är och Niall. Dem verkade vara bättre kompisar än vad jag trodde. Just nu verkade dem små bråka om kontrollen till deras Xbox. Niall fick den ena och Louis den andra. Louis lade märke till att jag hade kommit. Han sa inget men han log och vinkade. Zayn och Liam såg Louis vinkning så dem vinkade också. Louis verkade ha tryckt på Paus eftersom Niall nu ropade och sa att Louis skulle trycka på Play igen. Han kollade på Louis och hans blick blev helt allvarlig.
Niall´s perspektiv


Jag frågade varför Louis hade tryckt på paus, och vände mig lite smått irriterad till Louis som ännu inte hade svarat. Han log och nickade lite med huvudet bakåt, som betydde att jag skulle kolla bak. Min blick vart allvarlig och jag vart som förstenad. Där stod Lily. Hon log och sa hej! dem andra killarna verkade redan ha sagt hej, eftersom dem andra bara log och kollade på mig. Jag kände hur generad jag blev, och sa tyst hej till henne, men jag vågade inte kolla på henne. jag stirrade istället ner på Xbox kontrollen som jag nyss tagit ifrån Zayn.
  • Varför varnade du inte att hon kom, frågade jag surt
  • Det gjorde jag, jag tryckte ju på paus.
Jag suckade bara tungt som svar på hur dåligt han hade varnat mig. Jag hade också på mig min USA one piece, den var likadan som hennes. Lite pinsamt men jag orkade inte bry mig. Jag gav Liam kontrollen eftersom jag inte orkade spela längre. Mina tankar var fokuserade på helt annat nu. Nu kom Lily och Harry ut ifrån köket med en massa snacks.
Jag såg hur hon letade efer en ledig plats, men eftersom vi alla 5 hade brett ut oss över hela så satte hon sig på golvet. Jag skulle precis säga till henne att det fanns plats mellan mig och Liam, men Harry hann före. Harry kollade helt plötsligt upp på mig och jag gav honom en menade blick och han verkade förstå vad det handlade om, och jag såg han ta upp sin mobil. Jag behövde verkligen säga till killarna hur jag kände för henne.
Jag kände hur min mobil plinga till, jag hade fått ett sms från harry.
"Shit sorry visste inte att du kände så för henne, jag ska gottgöra dej, jag lovar :) !!

Haha lungt, har inte haft något tillfälle för att säga det till henne, men det är väll ingen av dem andra som gillar henne?

Nu var det harry´s mobil som plingade till. Louis kollade fundersamt på oss och frågade sedan vad vi smsade om. Harry var snabb med och svara och sa att han smsade sin mamma. Louis verkade nöja sig med den förklaringen och fortsatte prata med dem andra.
Min mobil plingade till och det stod Harry på skärmen
Nej ingen vad jag vet, bara en sjysst tjej helt enkelt, hon verkar inte veta om 1D heller? :)

aa, eller våra samtal har bara varit pinsamma än så länge... När ska vi berätta om oss?

Efter det fick jag inget svar från Harry.
Nu hade det blivit en pinsam tystnad mellan oss, men såklart så hade Louis haft nöjet och avbrytit det eftersom ingen annan ville. Han skulle säkert dra ett av sina skämt eller något sånt.
Men tydligen inte, han frågade bara vad jag hade gjort idag. Dem andra förutom Lily och Harry flinade retsamt och jag fattade att han skulle göra eller säga något. Men när Louis väl hade börjat prata var det ingen idé att få honom att sluta.
Jag kollade lite diskret på Lily och jag såg hur generad hon var. Jag hade ingen som helst aning om varför. Jag sa bara att jag varit hemma hos Zayn. Och då bröt Louis,Zayn och liam ut i garv igen. Men Harry satt fortfarande som ett frågetecken. Louis hade nu slutat skratta, och frågade om jag verkligen inte hade gjort något mer....









Vad tror ni att Louis ska berätta?

Nästa kapitel blir nog inte så långt eftersom ni fick 2st idag + att dem var längre än dem brukar vara :)



Kommentarer
Postat av: Jessica

Åh, jättebra, fortsätt!!! :D:D:D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu