~Kapitel 14~

Niall´s perspektiv
  • Nej, ingen aning? Sa jag som svar.
  • Så du stod inte halvnaken i en trappa eller något sånt?! sa louis, och nu hade Harry också börjat skratta.
Och jag såg att Lily inte var lika generad längre, som tur var.Jag kände hur röd jag blev i ansiktet eftersom jag visste vad han var på väg att börja prata om. Jag ville bara sjunka ner i marken. Lily måste ha berättat det för dem, men när har dem träffats?
Nu var jag tvungen att förklara hur det var. Jag började berätta och när jag var klar så skrattade alla inklusive Lily och jag. Nu kunde det inte bli pinsammare!
Dem andra började prata med varandra, så jag gick ut och fixade dricka eftersom jag var hur törstig som helst. Jag hällde upp cola i ett glas och började dricka. Sen hörde jag hur filmen började så jag började fixa med drickan till dem andra. Jag hällde i lite isbitar i flaskan. Och tog fram 6 glas till alla. Jag skulle precis börja hälla i cola i alla glas, när jag kände en hand på min axel. Och när jag vände mig om så såg jag Lily som stod där. Hon log vänligt och bad sedan om ursäkt för att hon sagt det som hände imorse med killarna. Jag log mot henne och sa att det inte gjorde något. Hon kramade om lig lite lätt, sen frågade hon om vi kunde börja om. eftersom det inte har gått så bra för oss. Jag skrattade lite och sa visst!
  • Jag sa till dem andra att jag skulle hjälpa dig med drickan som bortförklaring, så vad kan jag hjälpa dig med?
  • Aha, eeh... du kan ta colan om du vill. Sa jag och log glatt.
vi började gå mot vardagsrummet där man såg att killarna var helt inne i filmen. Dem hade också tryckt ihop sig mot varandra så jag och Lily kunde sitta tillsammans. Lily kollade lite konstigt på mig och frågade sedan killarna varför dem flyttat på sig. Louis svarade med ett fejk gråt och sa att han blev rädd för det om hade hänt på filmen. Hon verkade inte ha något emot att sitta brevid, som tur var!
Hon verkade också hata skräckfilmer eftersom hon hoppade till av skräck hela tiden. Sedan lutade hon sig närmare mig och viskade i mitt öra: "Snygg mage förresten" sen började hon skratta lite retsamt tyst. Så jag visste inte riktigt om hon menade det eller om hon bara skämta?
Jag kände hur generad och chockad jag blev, min kropp, snygg? Hon måste ha drivit, intalade jag mig själv, och fortsatte kolla på filmen. Det hoppade precis fram ett monster på filmen och Lily hoppade till igen fast den här gången skrek hon också. Resten av killarna skrattade och frågade om det verkligen var så läskigt.
  • Om du verkligen är så rädd så kan du få komma och sätta dig hos oss om du tycker det är så läskigt, Sa Zayn och log.
  • Skulle gärna vilja det killar, men ni verkar redan ha det mysigt där så jag vill inte störa. Så jag håller mig till Niall, eftersom han är den ända av oss som inte är rädd. Sa hon och drog sig närmare mig. Och jag fick ett stort leende på läpparna.
  • Jag är inte rädd!! sa Louis och kollade med en ledsen min.
  • Hahhah, jag har nog sett att du också har hoppat till ibland också, sa Lily och resten av oss skrattade.
Efter den andra filmen vi såg som var en komedi som hette "Grown ups" och det var en av mina favorit filmer, om man bortser från "hitta nemo", så var det bara jag som fortfarande var vaken. Lily hade somnat i mitt knä. Och jag kände mig som den lyckligaste killen på jorden just nu.
Jag kände hur min mage kurrade till, högt också, suck... precis när allt var så bra.
Lily vakande till och kollade upp och frågade var klockan var. Jag kollade min på min mobil och sa att den var 1. Hon fick panik och hoppade upp ur soffan med ett ryck och började gå snabbt mot dörren.
Jag sprang efter henne och stoppade henne genom att ta tag i hennes arm. Hon kollade frågande upp på mig och log.
  • Du får stanna om du vill, sa jag och inväntade svar.
  • Jag skulle jätte gärna vilja det, men jag vet inte om min mamma skulle tycka om att jag var här hela natten, hon har säkert redan kommit hem från festen sahon oroad.
  • Hon har inte kommit hem än, jag har inte hört någon i trappan under kvällen. Sa jag och gav henne en blick som betydde att jag verkligen ville att hon skulle stanna. Man hörde allt som hände ute i trapphusen eftersom det ekade så himla mycket. och jag hade inte hört ett knyst.
  • Okej, men på ett villkor, och det är att du går och lägger dig, du ser ut att kunna somna när som helst. Sa hon samtidigt som jag gäspade.
  • Okej en liten stund isånnafall, vi sa godnatt till varandra sen så gick jag In till harry´s rum och somnade inte på ett bra tag. Jag låg och tänkte på Lily. Vad tänkte jag med igentligen? Hon hade faktist kille, Niall skärpning!!
Lily´s perspektiv
Jag gick in till vardags rummet där alla killarna sov, och gick och la mig där igen och den här gången somnade jag med huvudet på harrys ena ben. Jag höll precis somna när jag hörde något som föll ner till marken, jag kollade ner vid killarna och såg att Liam hade ramlat. Som tur var så hade Harry en jätte mysig matta. Jag skrattade lite för mig själv och somnade sedan om igen. Nästa dag så var vi alla vakna förutom Niall. Vi alla var halv pigga förutom Louis som var onaturligt pigg. Han satt i köket och gnagde på en morot.
Tycker ni att det ska gå fortare eller långsammare fram i romantik dramat, eller vad man ska kalla det? :)



Kommentera gärna vad ni tyckte om denna del xD


(Tack för alla jätte fina kommentarer) !!

Kommentarer
Postat av: Anonym

jätte bra!!

2011-12-03 @ 22:53:55
Postat av: Lollo

inte fortare

2012-01-03 @ 21:55:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu