~Kapitel 15~

Niall´s perspektiv


Jag vaknade senast av alla nästa dag. När jag kom in till köket så satt alla redan där och åt. Jag sa godmorgon till alla och log mot Lily. jag kollade ner på hennes kläder och såg att hon hade en tröja på sig, men inte hennes egna utan Harrys
  • Hon fick låna lite kläder av mig! sa Harry och kollade frågande på mig.
För att verkligen försäkra sig om att det var okej. Jag nickade lite lätt mot han och satte mig sedan ner och började äta. Efter frukosten så behövde Lily gå hem. Vi sa hejdå till varandra och sedan kramade hon alla. Hon kramade mig sist, och det kändes som om våran kram varade längst av dem alla. Hon luktade så himla gott.
Skulle jag våga be om hennes nummer? Jag ville kunna smsa med henne även fast vi var flera mil ifrån henne. Jag ångrade mig, det kanske bara gick för fort fram om jag skulle be om numret. och det var ändå försent för att ångra sig, hon hade precis stängt dörren efter sig.
Liam´s perspektiv


Man såg på Niall och Lily gillade varandra, varför insåg dem inte bara det. Man såg på hela Niall att han tyckte om henne. Men Niall är som alltid lite blyg för att ta kontakt med en tjej, bara fråga om hennes nummer eller så säger jag ju alltid till han.  Men som tur är så har Niall oss andra killar som kan fixa sånt. Vi alla har ju Lilys nummer.
Det första Niall gjorde efter att Lily gått var att lägga sig på soffan och kolla på TV, som om inget hade hänt. och att allt var som vanligt. Men så lätt skulle han inte komma undan. Man såg ju på han att han var överlycklig! Han hade inte träffat någon speciell tjej på flera år, men nu hade han träffat en otroligt snygg tjej, om jag själv fick säga vad jag tyckte, och jag tror att resten av killarna höll med mig.
Det första vi gjorde efter att Niall legat i soffan ett tag, var att springa imot honom, Vi skrek, skrev av glädje.
Han hoppade skräckslaget upp ur soffan. Vi hoppade på han och började attackera honom med en massa frågor.
Tillslut gick vi alla bort från han och frågade frågorna igen. Han log bara glatt och man såg hur han bara höll på att spricka av glädje. Jag var bara så otroligt stolt över honom!
Harry´s perspektiv

Niall såg så himla lycklig ut när vi frågade honom en massa frågor. "Niall gillar du henne?" sa jag lite retsamt, och ingen hade konstigt nog inte tagit upp den frågan. Även fast svaret var uppenbart.
Han kollade upp på mig och svarade generat "äsch, jag vet inte, skäm inte ut mig bara, snälla"
Att han inte bara kunde erkänna det...
  • Såklart inte, men varför bad du inte om nummret, Niall? Du hade världens chans!! Sa jag och såg att Niall blev lite generad igen. Jag kollade sen vidare på Zayn som hade varit lite frånvarande under hela samtalet om Lily. Precis som vi sagt att han skulle vara. Det är alltid lika kul att göra Niall sur och irriterad.
  • Vem smsar du med Zayn? Frågade jag, som om jag inte visste vem han smsade med, det ända jag undrade var vad som dem pratade om.
Niall kollade nu också på Zayn och frågade: "Aa, zayn vem smsar du med igentligen, någon tjej kanske?" sa han och log ett retsamt leende.
Zayn kollade nu upp från sin mobil och svarade: "Ja, faktist en tjej... Hon heter Lily! Sa han och skrattade med Louis. Sen kollade jag på Niall och såg att hans glada ansikte nu hade blivit allvarligt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

mer! :)

2011-12-04 @ 20:50:12
Postat av: Emmy

as bra novell!! man vill bara läsa mer! <333

2011-12-04 @ 22:35:51
Postat av: Julia

sjukt bra novelll!!!

2011-12-08 @ 18:58:42
URL: http://onenewstory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu