~Kapitel 16~

Niall´s perspektiv

V..vem Lily? Frågade jag Zayn med en klump i halsen. Var Zayn verkligen serriös? Alla killarna hade faktist sagt att hon var as snygg. Och alla killarna var speciella, förutom jag. Bara gamla tråkiga Niall.
Zayn var den modellsnygga, Harry den charmiga och gulliga, Liam var den romantiska och Louis hade bra humor. Jag bara fanns där... bland alla dem andra.
  • Niall vill du ha hennes nummer eller? Alla vi andra har det lixom så det borde inte mer än naturligt att du också hade det. Sa Liam.
  • Visst, sa jag och verkade lite ointresserad och kollade bort. Jag kände hur generad jag blev.
Jag gav Louis min mobil så han kunde lägga in nummret. Jag fick tillbaka min mobil efter nån minut, och när jag kollade på skärmen så såg jag att jag hade fått ett sms från "girlfriend<3" jag antog att det var Lily.
Jag orkade inte ändra så jag lät det stå kvar.
  • Vad har ni smsat om igentligen? frågade jag samtidigt som jag läste igenom vad dem smsat om. Jag suckade och läste högt för dem andra: "Hej Niall här!Undra om du ville komma över till mig imorgon? Killarna kommer också..." Killarna kollade bara glatt på mig och undrade vad hon hade svarat.
Jag läste först igenom smset ifall det skulle stå något speciellt där, inte för att jag trodde det, bara ut ifall att.
"Visst, såklart jag vill! Förresten ska jag ta med mig något? :)"
Vi kollade frågande på varandra, och Louis skrek ut att hon skulle ta med Twister. Man såg verkligen hur Zayn som satt brevid att han hoppade till. Jag skrattade lite för mig själv och började sedan skriva:
"Du kan ta med dig Twister, om du har något såklart! :)"
Skrev jag med darriga händer. Hon svarade kort därefter och hon hade som tur det hemma. Vi bestämde oss för att träffas hos mig vid 1tiden, eftersom även Zayn vaknat då!
Vi satte på Harrys Xbox, vi började köra Fifa. Ett av dem roligaste spelen vi hade. Efter en hel dels spelande så ringde Zayns mobil. Han sa att det var Paul så han satte på högtalare. Han sa att vi skulle vara vid radio stationen om en timme. Efter samtalet fick vi alla lite panik. Så dem andra sprang in till sig själva. Louis sa att vi skulle samlas utanför han om 15minuter. Jag var först klar och stod nu vid Louis bil. Jag stod och speglade mig i Iphone skärmen. Jag fixade till håret lite och så. Några minuter senare kom resten av killarna ner. Vi satte oss i bilen och åkte iväg. När vi var framme så stod det flera fans. Jag kollade twitter och såg att Harry tweetat att vi skulle hit. Dem flesta tjejerna stod vid Harry. Jag brydde mig inte riktigt. Det ända jag kunde koncentrera mig på var Lily. Tänk om hon kommer på att vi är kända innan vi hinner berätta det för henne? Det skulle vara min största mardröm om det hände!
Efter intervjun så drog vi direkt till Milkshake City, ett av dem som låg lite off från allt annat. Efter några timmars prat där så åkte vi hem. Dem andra killarna skulle till Liam. Men jag hade fått världens huvudvärk, så jag gick in till mig igen. Jag somnade några timmar senare, och vaknade dagen efter vid 9. Det var alltså 4timmar kvar till Lily och killarna skulle komma.
Jag började med att duscha, och som vanligt sjöng jag högt i duschen. Nästan för högt.
Efter duschen åt jag en rejäl frukost därefter kollade jag på klockan. Den var hav 11, och min lägenhet var fortfarande ett kaos. Sen förra gången vi alla killar vart här. Jag bytte snabbt om och borstade tänderna. Sen började jag att storstäda
Lily´s perspektiv


Jag hade längtat som sjutton till idag. Klockan var 12 och jag försökte behålla lugnet till klockan 1. Jag hörde hur dörren öppnades och in kom Veronica och mamma. Dem hade varit och shoppat. Storshoppat också tydligen. Dem hade 3halv stora kartonger. Och Veronica höll i 5påsar från lite olika märkes affärer. Inte för att skryta, eftersom det var det värsta jag visste. Men ja, jag är bortskämd. Men bara lagom!
Min mamma jobbar inom foto branschen och är väldigt  känd runtom i Europa, speciellt i England. Det var också en av anledningarna till att vi flyttade hit.
Mamma hade köpt en Mac Book till mig och Veronica, och såklart en till sig själv!
jag fick också en jättefin gul blus och 2bikinisar. Jag hoppade av glädje och sa tack.
Men jag väntade med att installera min Data. Så jag började istället leta efter vårat Twister.
Jag kollade på klockan och såg att den var 12:50.
Oh shit! hur kunde tiden gå så fort?
Tillslut hittade jag spelet i en av dem få flyttkartongerna som fortfarande var ouppackade.
3 minuter kvar. Vad har jag glömt? Juste, parfym. Det fick bli Victoria Secret parfymen som jag älskade. Jag hade fått den i födelsedags present förra året. Jag hade på mig svarta tights och en rosa tubtop.
Idag hade jag bara låtit håret vara utsläppt. Fast jag hade plattat det.
Klockan var 13:01 när jag stod utanför Nialls dörr. Efter min knackning så kom Liam och öppnade efter bara några sekunder. Han ropade till dem andra att jag hade kommit. Och alla killarna kom ut till hallen för att hälsa.

vet att kapitelet inte var intressant idag. Men det (eller dom) som kommer upp imorgon lovar jag är bättre! :)



Kommentarer
Postat av: Emmy

Det är jö as bra! <333

2011-12-05 @ 17:07:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu