~Kapitel 17~

Louis perspektiv


Efter att vi hälsat på Lily, så tog jag och Harry twister spelet från henne, och sprang in till vardagsrummet för att fixa med det. Niall ville inte vara med, så han fick vara den som snurrade och sa hur vi skulle flytta oss. Vi började köra och vi hade jätte kul, så jag fattar inte varför Niall inte ville vara med?
Niall´s perspektiv

Ååh varför ville jag inte vara med? Dem såg verkligen ut att ha kul. Dem hade kört 4 gånger. och hade sen bestämt att deras 5e gång skulle vara den sista. Lily hade frågat flera gånger om jag inte ville vara med, men jag hade sagt nej varje gång. Jag orkade verkligen inte med killarnas tjat om att jag var kort. Och twister var det spelet jag hatade mest. Fast ioförsig var Lily mycket kortare än mig. Fast hon passade i att vara kort, lixom sött.
Jag skulle precis säga "höger hand på blå" när jag hörde ett duns, och när jag kollade upp såg jag att Lily låg över Harry, sekunden efter skrek Harry "SMÄRTA" och rullade omkring på marken, jag såg inte vart han hade ont förren jag såg vart han höll någonstans. Vi alla skrattade bara, men Lily såg helt förskräckt ut och sa förlåt till Harry om och om igen. Harry sa att det inte gjorde något men hon fortsatte ändå. Och till och med jag kunde nästan känna smärtan.
Efter en stund när Harry kunde ställa sig upp, så gick  Lily fram till honom och gav honom en kram, och sa "det var verkligen inte meningen att råka slå dig... där!" Sa hon och man såg hur generad hon blev.
Eftersom ingen vågade köra twister längre så frågade Liam vad vi skulle göra.
Och Louis skrek "Vi kör Sanning/Konka" och hoppade upp och ner i soffan. Vi andra tyckte det var en bra idé. Så vi började köra det istället.
Lily´s perspektiv


Min tur! sa jag av glädje efter att Harry behövt kyssa mig på kinden. Efter att han valt konka. Jag snurrade flaskan och den kom på Zayn. Han valde sanning. Killarna valde konka när det kom på någon av dem andra killarna eftersom dem visste allt om varandra. Men jag valde för det mesta sanning.
  • Vad ogillar du mest med på din kropp? frågade jag Zayn
  • Mina läppar! sa han och snurrade flaskan.
Den här gången kom den på Louis. Han skrek av glädje eftersom detta var första gången den hade kommit på han. Gud vad mycket energi en människa kunde ha. Fast Louis valde sanning. Zayn tänkte efter en stund och frågade sedan vad louis ogillade minst med sin kropp. Louis tänkte efter några sekunder men sa sedan att han tyckte han hade en tjejig rumpa. Jag började skratta men han satt och kolla helt allvarligt på mig så jag sluta. Då började han istället. "Hahhah shit, du skulle sett din min" sa han och log.

Det hade hänt en hel del grazy saker under lekens gång. Jag hade till exempel kysst Liam,Harry och Louis på kinden. Och Harry hade kysst oss alla....På kinden!
Niall hade fått äta en massa saker, men han hade inte haft något emot det. Matvraket som han var!
Louis snurrade flaskan och den kom Niall.
  • Snälla Louis säg att det är något med mat, jag är utsvulten, sa Niall och höll sig för magen.
  • Hahhah, nej den här gången blir det lite mer speciellt sa han och kollade lite snett på Harry. Niall såg att Louis hade kollat så han frågade om han skulle pussa Harry på munnen eller så?
  • Nej, men du ska pussa Lily på munnen i 3sekunder. Och både jag och Niall blev helt allvarliga.
  • Ehm.. började jag! ...Jag tror inte att det är någon bra idé, Niall har ju tjej och så det går inte! Och jag såg hur dem andra kollade konstigt på mig, Till och med Niall.
  • Va? Nej det har jag inte, men du har ju kille, så det skulle kännas helt fel! Sa Niall, och nu var det min tur att kolla konstigt på Niall.
  • Nej jag har ingen kille, sa jag förvånat.
  • Men vad väntar ni på, kyss varandra! Sa Louis otåligt.
  • Okej då, Sa jag och kollade frågandes på Niall, och han nickade instämmande.
Vi närmade oss varandra, sen kände jag mjuka läppar röra mina. Jag hörde resten av killarna räkna 1...2...3 sen började dem jubla. Vi båda kollade generat på varandra och log.
Fast jag blev glad att han var generad, det betyder att han har känslor, och inte är gjord av sten. En player eller något sånt!
Niall snurrade flaskan, och den kom på Harry. Han valde konka.
Niall funderade lite.
  • Ehm... Gå ut på gatan och krama den första personen du ser, sa Niall glatt.
  • Hahhah okej, hoppas någon snygg tjej, sa Harry och efter bara nån minut stod han och väntade på folk nere vid gatan.
Det kom någon runt hörnet, och Harry vände sig om och kollade upp mot oss.
Sen plingade Niall´s mobil till. Han läste smset högt. "måste jag verkligen krama honom? -.-"

Vi kollade upp och såg en lång kille i 18-års åldern komma. Vårat svar på frågan Harry skickat fick bli tummen upp. Harry kollade ner i marken och började gå mot killen.

Del 17 :)



Kommentarer
Postat av: Emmy

jätte bra!! du skriver mycket bättre en vissa andra! Hoppas nästa kapitel kommer snart!! kan inte vänta <333

2011-12-05 @ 19:31:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu