~Kapitel 18~

Harry´s perspektiv

Åh, hur mer pinsamt kunde det bli. Jaja, allt för att göra folk glada, tänkte jag för mig själv.
Han kom närmare. Gud hur sjutton skulle jag göra? Jaja, jag springer bara fram till han och ger honom en snabb kram. Shit han ser inte ut att vara någon man leker med. Äsch vad kan hända? Jag sprang fram till honom och gav honom och gav honom en snabb kram.
Sen vände jag mig mot dem andra uppe i fönstret och gav tummen upp. Och jag såg hur mycket dem skrattade. Jag höll precis på att vända mig om till han och säga förlåt. Men istället blev allt helt svart.


Lily´s perspektiv

Omg! han gjorde det verkligen, vi alla stod och skrattade att Harry precis kramat en okänd kille. Killen han kramade såg inte så vänlig ut. Harry vände sig om mot oss och gjorde tummen upp. Och helt plötsligt så...
  • HARRY!!!!! skrek jag förskräckt, och började springa ner för alla trappor, och såg att Niall var tätt bakom mig.
Jag sprang fram till Harry som låg medvetslös på marken. Och skrek sedan till killen som fortfarande stod kvar.
"VAD FAN GÖR DU?. han var dubbelt så lång och stor som mig, men jag brydde mig inte.
Jag såg hur hans hand närmade sig sitt ansikte, och jag förberedde mig för slaget, när jag fick en hård knuff i sidan och flög till marken.
Jag vaknade upp några timmar senare i Niall´s säng. Jag hörde killarnas röst i vardags rummet. Så jag försökte sätta mig upp med hjälp av armarna. Men det gick verkligen inte, det gjorde för ont.
Jag kollade på dem och såg att dem var fulla av blåmärken och skrapsår.
Shit, vad hände där ute förut, tänkte jag.
Jag kollade bakom mig för att kolla om det låg någon där, men där fanns det bara en hög med kuddar. Efter många försök försökte jag ta mig upp, och lyckades tillslut. Så jag började gå ut till vardagsrummet. Där såg jag Louis,Lia och Zayn sitta i ena hörnet av soffan och kollade på TV.
Harry låg i det andra hörnet och hade en glass på huvudet, fast såklart med papper runt.
Hahhah, asså gud hade Niall verkligen inte något bättre som han kunde använda.
  • OMG harry, hur är det med dig? sa jag och kollade på han.
  • Äsch, bara en liten bula på huvudet, sa han med en krasslig röst. Jag kollade mig omkring och såg att Niall inte var i rummet. Jag gick omkring och kollade i alla rum, men han var inte någonstans. Jag fick panik och sprang tillbaka till vardags rummet och frågade vart Niall var.
  • Allt är okej med Niall, sa Zayn
  • Såg du han inte när du vaknade, ni sov ju brevid varandra? fortsatte han
  • V..vad hände med han? frågade jag med gråten i halsen.
  • Han skyddade dig bara från killen...! Började Liam, men han hann inte längre innan jag började springa in till Niall´s rum.
  • Niall, vad hände? frågade jag han, även fast jag visste att han sov.
Jag drog bort täcket från hans ansikte, och vart helt förskräckt när jag såg han, vad hade igentligen hänt?
Han var helt blåslagen, och hade en blåtyra vid det vänstra ögat.
Jag kände hur gråten började komma igen, Vad hade jag igentligen utsatt Niall för?
Jag såg att han hade blog vid näsan och på ena kinden. Så jag sprang in till badrummet och hämtade papper och vatten. Jag blötte ner pappret och tog försiktigt bort blodet från hans ansikte. Sen såg jag hur Niall försökte öppna ögonen.
Niall´s perspektiv


Jag kände något blött vid min kind, och hörde Lily´s. Shit vad hade hänt igentligen, Jag kunde knappast se något?
Sen så kom jag på allt. Allt spelades upp i mitt huvud, i slow motion!
Hur Harry hade blivit nerslagen och hur jag hade puttat bort Lily från killen så hon inte blivit slagen.
Och kände hans hårda slag vid min käke och sedan ett i magen. Och det sista vid ögat. Det sista jag hörde var Zayns röst som ropade mitt namn. Sen vart allt svart
Allt spelades om och om i mitt huvud, slag vid käken, slag vid ögot. Om och om igen. Allt blev helt plötsligt värre än en mardröm.
Nu när jag vaknade kände jag hur smärtan ilade i hela kroppen. Det ända jag ville var att gråta. Men det gick lixom inte, inga tårar kom.
Efter ett tag kände jag hur svullnaden hade gått ner, en hel del faktist. Jag kunde se normalt igen, nästan..!
Jag började le när jag såg Lily som satt framför mig, hon strök sin hand på min kind, och jag såg helt plötsligt att hon höll på att börja gråta.
Plötsligt så harklade sig någon i dörren och när jag kollade upp var Louis där. Och han stod och log!
"Haha vad sött, Jag känner mig så stolt över detta" Sa han och tog händerna vid hjärtat och fortsatte vidare till köket.
Jag kollade på hennes armar och såg vad jag råkat gjort med dem. Dem var helt blåslagna och fulla av skrapsår.
  • Oj, jag ber så mycket om ursäkt, jag kanske inte skulle knuffat dig så hårt. Sa jag och kände en enorm skuld.
  • Det är inte ditt fel, det var jag som gjorde killen sur.
Lily´s perspektiv


Jag la mig brevid han i sängen. eftersom jag fortfaranade var trött.
  • Men jag var den som tvingade Harry att göra det, så allt är visst mitt fel! Sa Niall och suckade högt.
Vi båda hade fastnat med blicken uppe i taket, ingen hade sagt något på flera minuter. Vi bara njöt av ögonblicket, hur mycket det nu gick? Vi båda hade ont...
Och nu trodde jag nästan att han somnat, men jag chansade och frågade han en fråga jag behövde ha svar på.


Kommentarer
Postat av: Emmy

Skit bra!!! Fattar inte att inga fler kommenterar!! <333

2011-12-06 @ 09:36:42
Postat av: Lilla Jag...

MEEEER!!!!! =)

2011-12-06 @ 19:08:25
Postat av: amadaaaa_xx

AS GRYMM! KÄRLE TILL BLOGGEN! AHHHHH, VILL HA MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER <3

2011-12-07 @ 21:39:58
Postat av: amadaaaa_xx

AS GRYMM! KÄRLE TILL BLOGGEN! AHHHHH, VILL HA MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER <3

2011-12-07 @ 21:40:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu