~Kapitel 19~

Niall´s perspektiv

Hon frågade varför jag hade skyddat henne?
Vi båda hade blicken i taket. Oh shit, vad ska jag igentligen säga?
Det sista jag ville säga till henne var sanningen. Jag var inte säker på hur hon kände, och jag ville inte mista en vän.
Men det ända som kom ut ur min mun var sanningen.
För att jag gillar dig Lily!

Jag släppte blicken från taket och vände blicken till henne istället.
Hon väntade några sekunder, men sen så vände hon också sin blick mot mig. Och vi log mot varandra.
Lily´s perspektiv

"Jag gillar dig också Niall" sa jag och kände en lättnad.
Vi sa inget mer till varandra innan vi båda hade somnat igen.
Zayn´s persektiv
Killar, vi måste verkligen till Paul idag och berätta om dagens händelse.
"Nej vi hinner inte idag, men vi kan åka imorgon bitti. Harry kan stanna här med Niall. Sa Louis.
Och det kändes verkligen som om vi svek dem, men vi behövde verkligen komma till intervjun idag. Annars skulle fansen undra. Och jag orkar inte med fler rykten just nu.
Louis perspektiv

Lily! Ropade jag samtidigt som jag började gå till Niall´s rum, och Lily hade vaknat och verkade inte ha ont längre.
  • Kan du ta hand om Niall och Harr medans vi...Eeh? medans vi åker och fixar en sak? Sa jag lite oroligt. Men hon verkade inte ha några problem med det, som tur.
  • Jag ska bara snabbt smsa mamma och fråga om jag kan stanna här i några timmar till, Sa hon och smsade sin mamma. En minut senare fick hon svar, och som tur var kunde hon stanna.
  • Okey syns om några timmar, sa jag glatt och och gick ut till bilen med dem andra
Harry´s perspektiv

Vi alla 3 var nere i soffan. Jag och Niall låg på varsin sida, och Lily satt imellan oss. Vi satt och kollade på TV. Men det var nästan omöjligt eftersom Niall bad om ursäkt hela tiden över det som hänt. Även fast jag sagt att det var lungt. Tillslut slutade han be om ursäkt. Så jag började fråga Lily lite saker, eftersom jag så gärna ville veta mer om henne. Vi körde en version av Sanning eller Konka, fast bara sanning, eftersom Konka inte riktigt var våran grej. Niall hade somnat några minuter innan vi börjat så vi väckte han inte. Men efter en halvtimme vaknade han och ville också vara med.
Och nu var det min tur att fråga Lily något...
Lily´s perspektiv

"Vad är det mest romantiska en kille kan göra för dig?" Frågade Harry. Och jag visste precis vad jag skulle svara.
  • Jag tycker att det är jättegulligt när en kille kan spela gitarr. Sa jag och log. Jag tyckte att det är romantiskt även fast jag inte känner en ända kille som änns kan spela gitarr. Jag såg hur Harry kollade på Niall och sen bara skrattade. Men jag orkade inte bry mig.
Efter ett tag slutade vi fråga en massa och satte på en film istället. Det var nån film som jag aldrig hört talas om.
Jag blev glad inombords när jag tänkte på att Niall utsatte sig själv för fara för min skull. Ingen kille hade någonsin gjort så mot mig. Eftersom killarna var så upptagna med filmen så ringde jag istället Rebecca, eller Becca som hon kallades. Vi hade inte pratat på flera veckor och jag behövde verkligen prata med någon. Hon svarade efter några toner, och vi båda skrev av glädje när jag berättat om killarna för henne.
Jag kollade glatt på Harry, men han tittade inte tillbaka lika glatt. Istället så höll han händerna på huvudet och sa "Mitt huvud" och kollade irriterat på mig.
  • Oj förlåt, jag pratar bara med en kompis! Sa jag glatt och kom på att hon och Harry skulle passa perfekt.
  • Vill ni ha något killar? frågade jag och kollade ledsamt på Niall, han hade inte ätit något på hela dagen, fast han känner nog inte sin hunger, eftersom han säkert har ont överallt.
  • Bara en värktablett, sa Niall. Som faktist piggnat till en hel del på bara några timmar.
  • Okej, ska bli! sa jag och gick till badrummet. Där det fanns en massa olika förpackningar med allt möjligt säkert. Jag fattade bara inte vad som var vad. Så jag tog med mig några av dem och frågade dem andra vilka som var rätt.
  • Och du är inte så bra på medicin. sa Niall och skrattade.
  • Hur skulle du någonsin kunna ta hand om oss igen? fortsatte Harry.
  • HA-HA, sa jag ironiskt och gav en tablett som Niall sa var rätt.
  • Tack! sa Niall och log.
Vi fortsatte kolla på den tråkiga filmen, och efter ett tag kände jag hur kallt det var hos Niall, och jag kände hur jag hackade tänder.
  • Är det kallt eller..? frågade Harry och log.
  • B..ara lite, Sa jag och kollade ner på mina kläder. Jag hade bara ett linne och tight fulla av blod.
  • Niall är jättevarm av sig eller hur Niall? Sa han och kollade frågande på Niall.
  • Nja... Inte direkt... ta min filt! sa han och vart röd i ansiktet.
  • Okey tack, men du får tillbaka den om några minuter jag ska bara få upp värmen. Men efter bara några minuter så hade Niall börjat frysa igen.
  • Vi kanske kan dela filt? Sa Niall och log
Niall´s perspektiv

Javisst, sa hon och kom närmare.
Jag halvlåg ner när jag sa att vi kunde dela filt, och eftersom jag inte orkade flytta på mig. Så fick hon sätta sig brevid mig som hon ville. Eftersom harry hade den störta filten så fick vi tränga ihop oss lite. Och hon lutade sitt huvud mot min arm. Så jag tog min hand runt hennes axel.
Efter att halva filmen gått så hade Harry tröttnat. Så han sa att han skulle dra hem.
Lily ställde sig upp och gav honom en kram. Och sa sedan att hon behövde gå hem och byta om till rena kläder.
Man kunde verkligen höra när dem gick ner. Efter en minut kom Lily tillbaka, med samma kläder.
  • Min mamma och syrra är inte hemma, och jag har inga nycklar sa hon och satte sig i soffan igen.
  • Du kan få låna kläder av mig, så slipper du gå omkring i blodiga kläder sa jag och log.
  • Ja tack gärna, om jag får! Sa hon glatt, med sitt söta leende. Och jag kände mig faktist som vanligt efter tabletten, som tur var. Förutom att ögot gjorde lite ont. Fast blåtyran jag fått var betydligt mindre än dem brukade vara, som tur var. Annars skulle jag väll hamna i tidningarna på direkten, och Lily fick inte få reda på oss innan jag berättat.
  • Dem är säkert väldigt stora på dig... och långa! sa jag och kollade på henne med ett leende.
  • Jag är inte kort! Sa hon och sparkade till mig lätt på benet.
Det ända jag ville när vi kollade på TV var att hålla hennes hand och aldrig släppa den men jag vågade inte.
Hon kollade upp på mig och frågade om hon fick låna den av mig, Hon höll i en tjocktröja. som jag aldrig hunnit använda. "visst" Sa jag bara och log.
Tumblr_lvl25yqvzi1qf75j7o1_500_large


Kommentarer
Postat av: Emmy

Jätte bra!!!! Kan inte vänta tills nästa!!!<3

2011-12-07 @ 22:24:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu