~Kapitel 20~

Lily´s perspektiv

Jag provade en av hans tjocktröjor, och märkte hur lång den var. Den slutade vid halva min rumpa.
  • Hahah, jag tror det räcker med den är! Sa jag och log .
Han log också. Sen så satte vi oss vid TV igen. På samma sätt som innan. Det var så mysigt.
Jag la min hand på hans knä, nästan som en fråga till han.
Och han besvarade den frågan genom att fläta ihop sina fingrar med mina. Ingen av oss sa något, utan fortsatte bara kolla på TV.
Efter filmen så hade vi båda somnat, och precis när jag låg som skönast så vaknade jag av att dörren öppnades, och fyra igenkända röster hördes.
Vi satte upp oss som vanligt i soffan, och Niall gick ut till dem andra. Han skulle antagligen hämta mat, eftersom en pizza doft nu hade kommit in i rummet.
"Niall mår du bättre?" Frågade killarna Niall men jag hörde inget svar.
Jag fortsatte sitta på samma plats, och hade filten runt mig. Och när dem kom till vardagsrummet så hade dem med sig en familjepizza.
  • Vi har hyrt en film! Sa Louis och hoppade ner i soffan.
  • New moon, fortsatte han
  • OMG, hur visste ni? Sa jag hysteriskt. Jag hade alltid velat sett den i Sverige, men det hade inte kommit ut på film än. Och jag hatade att kolla på bio.
  • Eftersom alla tjejer gillar Twilight, sa Zayn och log. Och vi satte igång filmen.
  • Ni tycker om pizza ser jag...?! Sa jag och såg att pizzan var slut, efter att jag skulle ta en till bit.
  • NIALL!! sa Louis och kollade frågande på han.
  • Förlåt, men jag har inte ätit på hela dagen! Sa han och skratta.
  • Jaja, tur att vi har kvar snackset! Sa Harry och slicka sig runt munnen.
Vi kröp ner i soffan igen. Så jag och Niall satt oss som vi suttit innan killarna kom. Och Niall la handen över mig. Och som tur är så hade killarna inte sagt något än, även fast dem kollat på oss flera gånger.
  • Ligger ni skönt? Frågade Liam oss retsamt.
  • Ja, Niall är lika varm som Jacob, sa jag, och denhär gången utan att skämmas. Även fast jag inte visste om Niall satt skönt. Fast då borde han sagt till... eller?
Plötsligt kom Edward fram på filmen och shit vad snygg han var!! Jag sprang fram til TV för att bara dregla ett tag.
  • OMG vad snygg han är! Sa jag av lycka. Men när jag vände mig om mot dem så kollade dem bara konstigt på mig, och kollade på mig med någon konstig blick.
  • Jaha, och vad har ni gjort när vi var borta då? Sa Louis och skrattade retsamt med dem andra. Medans han kollade på Niall med en frågande blick. Som satt generat och kollade ner på sina händer.
  • Nej, jag lånade den bara. Eftersom mina andra kläder var smutsiga. Sa jag och drog ner tröjan så långt det gick. och satte mig igen.
  • Hur kan du änns tycka att Edward är snygg? Han är så... blek? Sa zayn och kollade på mig.
  • Jag kanske gillar bleka killar! Sa jag utan att tänka efter. Men Niall log mot mig, och tog sedan tag i min hand. Jag älskade verkligen dem här killarna, Så himla roliga och underbara.
  • Vem är Jason igentligen? Sa Harry och kollade på mitt halsband jag hade runt halsen.
  • Du har väll ingen bror...? Började Zayn, men slutade när han såg att jag fick tårar i ögonen.
  • Oj förlåt, vi visste inte! Sa dem andra allvarligt. Och harry kom fram till mig för att krama mig.
  • Det var 2 år sen så..! Började jag, men slutade när Harry kramade mig ännu hårdare, som ett tecken på att jag inte behövde berätta. Och sen så kände jag att min tröja hade åkt upp eftersom Harry var mycket längre än mig, och jag behövde stå på tå. Jag kollade bak och såg att jag hade råkat ställt mig precis framför Niall, så att han inte kunde se TVn eller något. Och han kollade generat bort.
  • Harry måste du verkligen gå omkring naken hela tiden? Sa Louis, och jag kollade på Harry och såg att han bara hade kalsonger på sig.
  • Hur kunde jag inte se det? Sa jag och skrattade. Jag såg verkligen inget när jag grät.
  • Du är väll så van med att se nakna kroppar? Sa Zayn och kollade på Niall.
  • Det hände faktist bara EN gång! Sa jag och satte mig en bit ifrån Niall. För han verkade faktist lite sur.
Jag kollade på mobilen och såg att jag hade fått ett sms från mamma, hon skrev att jag behövde komma hem.
Så jag sa till killarna att jag behövde dra.
Alla sa hejdå, och kramade mig, förutom Niall. Han kollade bara surt på TVn.
Jag frågade Niall om det var okej att jag lämnade tillbaka hans tröja. Inte änns då kollade han på mig, han mumlade bara fram ett "mm" Sen så gick jag hem igen.
Jag la ner skorna och tightsen vid dörren och gick sedan ut till köket.
  • Vad har ni gjort igentligen? Frågade mamma surt.
  • Nej, det är inte som det ser ut som, jag har bara gjort illa mig, Sa jag och visade armarna.
  • Har dem gjort dig illa? Skrek mamma, och veronica kom ut till köket.
  • Om det var dem, så får du aldrig mer träffa dem! fortsatte hon.
  • Men mamma... började jag.
  • Inga men!!
  • Men dem har inte gjort något, du ska se dem andra om du inte tror mig! Skrek jag efter henne.
Efter att jag lugnat ner mig lite, så kom Veronica och satte sig brevid mig. Jag berättade hela historien för henne och efteråt kollade hon bara chockat på mig.
  • Men jag berättar allt för mamma hur allt hände, så kanske hon förstår.
  • Okey, men varför skulle jag hem igentligen? Något borde det väll vara. frågade jag.
  • Mamma berättar snart. Sa Veronica och gick till mamma.
Jag skickade ett sms till Niall, och sa att jag behövde prata med honom imorgon. Eftersom jag behövde veta varför han blivit så sur på mig, helt plötsligt. Men jag fick inget svar.
Därefter så såg jag hur mamma och Veronica kom ut till köket med varsin resväska.
  • Vart ska ni igentligen?  frågade jag chockat. S
  • Vi måste till Sverige igen. Sa mamma, och jag vart helt förstelnad.
  • VA? Men vi har ju precis flyttat hit? Jag vill inte tillbaka. Sa jag och kände gråten komma...

Kommentarer
Postat av: Sofia

AAAAAAAASGGRYM!

2011-12-08 @ 19:53:19
URL: http://directionstorys.blogg.se/
Postat av: Emmy

NOOOO!!! de kan inte flytta!! får damp iewhfbbaejkrw.ghvuuuuuuufj

Men as bra i alla fall!! XD <333 (haha)

2011-12-08 @ 21:33:20
Postat av: keekar

vas happning??

undrar bara om de finns flera kapitel??

2011-12-09 @ 05:33:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu