~Kapitel 26~

Niall´s perspektiv

Jag skulle aldrig mer bråka med Lily.Jag kunde inte bara låta henne gå. Och jag kunde inte riskera det vi hade.
När vi kom in var Harry och Becca tillbaka. Lily hade berättat om dem innan vi gick in. Men jag var bara glad för att han valde någon i sin egna ålder. Jag och Lily kom in till dem kramandes. En lång härlig kram. Och jag kände hur röd och svullen jag var efter all gråt idag.
Dem andra bara log stort när vi kom in. Och sen så gick vi in till mitt rum och bytte om. Hon fick låna en tröja och en av mina byxor. Och jag tog bara på mig ett par chinos och en tjocktröja.
Sen så gick vi till dem andra. och pratade en lång stund om allt som hänt. Och efter att vi rett ut allt så behövde tjejerna gå hem. Jag kysste Lily godnatt. Och Harry gjorde detsamma. Dem två hade precis träffats nästan men dem verkade redan vara tillsammans. Fast ioförsig så brukar inte Harry ta det långsamt fram.
Vi bestämde också att tjejerna skulle laga mat imorgon istället. Jag beställde hem en rejäl middag, som jag senare åt när killarna gått hem till sig. Och sen så la jag mig i soffan och somnade framför TVn.
Dagen efter

Jag vaknade av ett sms, från Louis:
"hey killar, vi måste verkligen för tjejerna oss idag, eftersom vi är på framsidan av dagens tidning" Jag antog att han skickat det till dem andra också. Klockan var bara 12 så vi skulle säkert behöva dra upp Zayn ur sängen. Och det behövde vi också. En halvtimme senare stod vi alla 4 vid hans säng.
  • Hur kom ni in här igentligen? Frågade en halvsovande Zayn.
  • Genom dörren! Sa Louis och visftade med nycklarna. Ja, vi alla hade extra nycklar till varandra. Eftersom sånt här ofta hände. Men Zayn suckade bara högt och sa
  • Ge mig 10minuter till! Sa zayn och drog täcket över sig.
  • Nej, du ska upp nu. Sa Harry. Och en kvart senare var Zayn klar.
  • Vi måste bara lura med Lily och Becca till affären nu då! Sa jag och suckade. Jag och Lily som skulle vara ärliga mot varandra. Hoppas hon tar det bra ändå.
Tjejerna var som tur redan klara, så vi kunde åka på direkten. Igentligen ville jag säga till Lily hur fantastisk hon såg ut i kläderna hon hade på sig. Men det gick lixom inte. Jag fick inte fram några ord. Jag kände mig som en svikare eftersom jag ljög hela tiden.
Vi gick ner till bilen och satte oss. Men eftersom våran.. eller ja, Louis bil. Bara har platser för 5 så fick tjejerna sitta i våra knän. Det var trångt men jätte mysigt.
  • Höj radion! Sa Lily och Louis gjorde som hon sa. Och "What makes you beautiful" Sattes igång.
  • Jag älskar den här!! Sa Lily glatt och började sjunga med. Och jag fick panik!
Lily´s perspektiv

Jag såg hur dem andra i bilen kollade konstigt på mig, så jag slutade sjunga.
  • Så dåligt sjunger jag väll inte? Frågade jag generat.
  • Vet du vilka det här? Frågade Liam och stängde av radion.
  • Nja, dem het något med One Direction, Men jag vet ej vilka dem är.  Sa jag oskäkert.
  • Jag har hört att dem är jätte snygga! Sa Becca glatt och kollade på Harry.
  • Gillar ni dem inte eller? Frågade jag fundersamt Men dem svarade inte, utan fortsatte bara kolla omkring
  • Hallå killar? Niall vad händer? Frågade jag och blev osäker.
  • Jag vet inte riktigt hur jag ska säga det här tjejer.... Sa Zayn
  • Men vi är lixom One Direction... Fortsatte Niall.
  • Jag vet att det är mycket att ta in. Sa Harry
  • Men vi behövde verkligen säga det! Sa Liam.  Och både jag och Becca kollade chockat på dem.
  • Men varför sa ni inget tidigare? Frågade jag och märkte att det lärt ganska surt.
  • Vi visste inte hur ni skulle ta det... Sa Louis och kollade på mig i spegeln.
  • Jag tycker det är underbart och gulligt! Slängde Becca ur sig och kysste Harry. Och jag såg att Niall kollade undrande på mig. Men jag hade ingen aning om vad jag skulle säga? Javisst så var det underbart och så, men ajg vet bara inte.... Helt tom kände jag mig.
  • Bra antar jag.... Sa jag i chock.
  • Hur bra är ni då? Frågade Becca glatt
  • Bra antar jag? Sa Louis
  • Hahhah, nej vi ÄGER! Sa Liam glatt. Jag tog inte det här med kändisskapet dåligt. Jag tycker att det är jättebra att dem lyckats, men jag var fortfarande i chock. Allt skulle förändras nu, när jag var tillsammans med Niall. Om jag nu klarade det? Åh vad jobbigt!
Och en så började killarna sjunga en låt. Som jag inte hade någon aning om vilken det var.Säkert någon av deras nya? Och man hörde att det var dem. Och dem var verkligen jätte bra.
Sen så sa både jag och Becca hur bra dem var. Sen kysste jag Niall, eftersom han verkade bli lite ledsen när jag reagerade så konstigt. Men jag var inte ledsen, jag var verkligen jätteglad för deras skull. Jag var bara lite orolig över hur jag skulle reagera på allt hat som skulle skrivas. Jag vet inte om jag var beredd på allt det här.
När vi var framme vid affären så var det flera fans där. Liam sa att han hade twittrat om det när dem berättade om sig själva. Jag och Becca gick en bit ifrån dem eftersom vi inte ville få fansen att misstänka något. Men både Niall och Harry kom till oss. Och Niall tog tag i min hand. Och jag log för mig själv.
Becca´s perspektiv


  • Undra vad killarna vill ha? Frågade Lily och kollade runt vid kyldisken.
  • Ingen aning, men vi kan fråga dem när dem kommer tillbaka! Sa jag och kollade bort till killarna
  • Om dem kommer tillbaka. Sa Lily lite surt. Killarna stod vid fansen och kramades och tog kort. Jag var verkligen inte svartsjuk av mig, men Lily var det. Hon måste verkligen lära sig nu, eftersom tusentals tjejer vill åt dem. Men sålänge som Harry gillade mig, Så fanns det inga anledningar till att vara svartsjuk.
  • Äsch, vi tar bara något! Sa hon och la i lite av varje.
  • Okej, men då får dem min favorit efterrätt. Marängsviss!!
  • Shit kolla tidningen! Sa Lily när vi stod i kön. Det var en tidning med killarna på framsidan. och det fanns många rubriker runt dem."Harry otrogen?" Och så var det en bild på en tjej och han. Ingen aning om vem hon var. och sen en bild på mig och Harry på våran dejt.. Men Lily och jag bestämde oss för att köpa den. Bara för skojs skull.
Efter att vi betalat kom killarna äntligen. Och precis när Harry skulle kyssa mig så vek jag undan.
  • Vill du verkligen kyssa mig framför kamerorna? Sa jag och kollade på alla tjejer med sina mobiler framme. Det kändes lustigt men ändå skoj. Även fast jag visste att dem bara ville åt Harry. Hans svar på min fråga var att höja på ögonbrynet, och sedan ge mig en kyss.
  • Jag skulle aldrig skämmas över min tjej! Sa Harry och kysste mig igen.
  • Åh ni kan ha pusskalas hemma sen. Utbrast Louis. oh jag såg att flera av tjejerna skrattade. Sen försökte han kolla i påsarna jag och Lily bärde. Och han suckade högt när jag drog undan dem.
När vi kom hem var klockan bara runt 2, Så vi hade flera timmar innan maten. Fast idag var vi hos Louis eftersom Niall hade det så stökigt enligt han.
Niall´s perspektiv


Jag ska bara duscha, innan vi träffas igen. Sa jag till dem andra, och Jag och Lily gick in till mig. Hon verkade fortfarande vara lite små svartsjuk efter fans träffen. Det var en av sakerna vi verkligen behövde prata om, ifall vårat förhållande skulle funka. Om det någonsin skulle det...? Jag var så oromantiskt man kunde vara.
Lily´s perspektiv

Äntligen lite ensamtid med min älskling! Sa jag och kysste Niall. Det var typ den första gången vi var ensammna med varandra. Väldigt skönt faktist.
  • Om 2½timme ska vi till Louis igen. Sa Niall och kysste mig på pannan.
  • Så vad ska vi göra? Frågade jag nyfiket
  • Duscha kanske...? Sa Niall och log på ett speciellt sätt

Verkligen ledsen för att ni inte fick något kapitel igår. Och för att det kom sent idag.
Men jag var osmart på Hemkunskapen och räka bränna mig rejält på plåten när vi bakade bullar. Så jag har verkligen haft svårt att skriva det här inlägget eftersom jag behövt kyla ner händerna. Men nu e allt bra :P

Btw sorry för ett ointressant inlägg! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj gu stackare, hoppas du blir bättre! Jag har också bränt mig, gör as ont. As bra kapitel förresten =D

2011-12-12 @ 22:18:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu