~Kapitel 27~

Lily´s perspektiv

  • För att du stinker så mycket...! fortsatte han med ett retsamt flin.
  • Det dör ska du få ångra! Sa jag och försökte få tag i honom. Som visade sig vara omöjligt. Efter en massa skratt och spring, så la vi oss anfådda på hans soffa.
  • Du är riktigt snabb! Sa jag och kollade på han.
  • Och du är rikigt långsam... Sa han och kollade retsamt på mig. Och jag kollade på han, fast jag fastnade vid hans ögon.
  • Vad kollar du på? Sa Niall och ställde sig upp och kollade frågande på mig.
  • Dina vackra ögon. Sa jag och ställde mig framför honom. Hela han var vacker.
  • Nej kolla inte på dem. Du kommer få mardrömmar! Sa han och stängde ögonen. Sen så pratsjöng jag "You don`t know you are beautiful" Och då öppnade han ögonen.
  • Det är dina ögon som är vackra. Sa han och försökte kyssa mig. Men jag vara imiterade honom genom att blunda och säga:
  • Nej mina ögon är så fula!. Han försökte se lite ledsen ut men lyckades inte så bra. Eftersom vi båda började skratta. Sen så började han kittla mig.
  • NEJ niall!! Skrek jag medans jag försökte kittla tillbaka, jag var verkligen kittlig.
Niall´s perspektiv

"Niall, kan du inte sjunga något? Hörde jag henne fråga efter att vi legat i soffan ett tag. Och visst skulle jag kunna det. Men jag var alldeles för nervös. Att sjunga inför tusentals tjejer var inga problem, men att sjunga inför tjejen jag älskade fick mig att dö av nervositet och osäkerhet.
  • Men klockan börjar bli 4 redan så... Sa jag och kollade på henne. Hon svarade inte utan log bara.
  • Men älskar du mig ändå? Frågade jag henne. Jag kunde göra det en annan gång. Men inte just nu.
  • Såklart hur kan du tro något annat! Sa hon och kysste mig.
  • Och förresten är klockan inte mer än 3. Sa hon och höjde ena ögonbrynet. Sen så kramade jag henne. Jag skulle kunna krama henne ända fram till klockan 4, även fast hon kanske inte ville det.
  • Skulle du inte duscha? Sa och och kollade på klockan som var tjugo över 3.
  • Jo men jag orkar inte, jag vill hellre vara med dig. Sa jag och hon la sitt huvud på min bröstkorg.
  • Kan du bevara en hemlighet? Sa hon och vände sig om mot mig.
  • Ja... Sa jag lite fundersamt. Vad skulle hon igentligen berätta?
  • Jag älskar dig! Sa hon och kollade på våra händer som var ihopflätade.
  • Kan du bevara en hemlighet? Frågade jag henne sedan.
  • Självklart! Sa hon och kollade lika frågande på henne som jag gjort på henne.
  • Jag har alltid älskat dig! Sa jag och kysste henne lätt på läpparna flera gånger. Men vi avbröts av en kurrande mage. Och den här gången var det inte min.
  • Jag kommer tillbaka från duschen om några minuter. Sa jag och skrattade.
Lily´s perspektiv

Igentligen ville jag bara skrika av glädje. Men istället så passade jag på att kolla på youtube efter klipp med dem. Jag hittade några klipp på dem under veckorna på X-factor. Dem hette något i stil med "X-factor Diaries" och jag började kolla på vecka 1. Och höll på att dö av skratt. Någon roligare än Louis fanns inte. Hans onödiga, fast hysteriskt roliga kommentarer. Och efter att jag kollat klart på alla veckorna där så kom Niall ut ur duschen igen, i enbart kalsonger.
  • Hej snygging! Sa jag och han svarade bara med ett leende.
  • Oj klockan är redan 4, sa ja efter en dels TV tittande.
  • Dags att gå dårå. Sa han och ställde sig framför mig med handen utsträckt till mig. Jag sa tack och sen så gick vi till Louis.
  • Becca dags att fixa mat! ropade jag till henne när vi kom innanför dörren. Och jag passade på att säga till Niall att dem säkert skulle behöva köpa mat sen. Men han bara skakade på huvudet och gick in till killarna.
  • Tur att du kan laga mat! Sa Becca på svenska när jag kom in till köket.
  • Jag är absolut inte bra på att laga mat! Sa jag och vi fortsatte konversionen på svenska.
  • Joho, du har ju gått flera matlagningskurser eller vad det heter! Sa hon började ta fram mat.
  • Men det räknas inte. Sa jag generat.
  • Prata på engelska! Skrek Louis från vardagsrummet. Men vi svarade inte, utan bara skrattade.
Niall´s perspektiv

Gud vad pratar dem om igentligen. Något allvarligt iallfall, det låter så på Lily.
  • Harry dem pratar om dig! Sa jag och skrattade åt hans min han fick när jag sa det.
  • Hur vet du det? Sa han och satte sig upp i ett ryck. Men jag ryckte bara på axlarna när han frågade. Jag visste inte vad dem pratade om, jag ville bara skratta åt Harry lite.
  • Maten e klar! Sa Becca och vi alla sprang in till köket.
  • Gud vad gott det är, sa Zayn och hade munnen full av mat.
  • Tyvärr tjejer men ni måste nog börja laga mat oftare. Sa Louis och flinade mot dem. Och jag småskrattade lite i  bakgrunden åt hans kommentar.
  • You wish! Sa Becca och kysste Harry på kinden.
  • Dessert! Sa Becca och gick till kylskåpet och hämtade något.
  • Vad är det för något? Sa Liam och kollade konstigt på.. vad det nu var?
  • Marängsviss! Sa Becca glatt och ställde ner den på bordet.
  • Wierd? Sa jag och började ta.
Efter att alla var klara så gick vi ut till vardagsrummet för att kolla på TV och vi satte oss i soffa , eller ja... alla förutom jag och Lily fick plats i soffan eftersom Louis hade världens minsta soffa. Iallfall om man var sju stycken. Så jag och Lily la oss på en madrass framför TVn.
Jag märkte efter ett tag att hon inte kollade på filmen utan på mig. Jag kollade på henne och var påväg att säga en sak, när jag istället bestämde mig för att kysa henne istället. Det kanske var för tidigt att fråga om Irland nu? Jag får vänta ett tag med det.
Efter att filmen var slut så hade alla förutom jag och Becca somnat. Lily sov i min famn och jag tog bort lite hår från ansiktet som hade ramlat ner.
Jag vände mig om och såg Becca hålla på med Harrys hår.
  • Hur länge har du och Lily känt varandra? Frågade jag henne, och hon kollade på mig med ett leende.
  • Sen vi var riktigt små. Sa hon och slutade hålla på med hans hår. Vi pratade om allt och inget en lång stund om hur dem träffats och hur vi killar haft det under året vi känt varandra.
  • Så.. hänger ni med till Harry nästa vecka? Frågade jag oh inväntade svar.
  • Ja jag tror det. det är bara det att jag äker hem några dagar efter det. Och jag vet inte när jag kommer tillbaka. Sa hon ledsamt och kollade på Harry. Det sista jag ville se var en ledsen Harry. Det värsta som fanns var att se dem man älskade gråta. Och becca var verkligen den jag ville prata med när det gällde Lily, eftersom hon kände henne bättre än jag. Vi pratade en stund till, och sen så vaknade Lily.  Och jag gav henne en lång och hård kram
  • Haha, vad gör du Niall? Sa hon nyvaken och chockat.
  • Jag ville bara att du skulle veta att jag älskar dig Lily! Viskade jag  hennes öra och pussade henne på huvudet.
  • Visst hänger vi med killarna till Harry nästa vecka? Frågade Becca Lily.
  • Varför får jag alltid reda på saker sist? Frågade Lily och kollade misstänkt på oss. Samtidigt som min mage kurrade.
  • Matdags? Frågade Lily och kysste mig på pannan.
  • Va? får jag ingen riktig kyss? Sa jag chockat.
  • Nej! Sa hon och började skatta
  • PUSS KRIG! Skrek Becca, och alla dem andra vaknade.
Så jag ställde mig upp och började jaga Lily runt i lägenheten. Jag jagade henne tills vi tillslut låg på golvet inne i badrummet och skrattade.
  • Vad funderar du på? Frågade hon mig
  • Vilket straff du ska få? Sa jag och log samtiditigt som jag kollade upp i taket.
  • Som vadå? Sa hon och jag såg i ögonvrån att hon kollade på mig
  • En helt vanlig kyss. Sa jag och precis när vi skulle kyssas så kom en trött Louis in och ställde sig vid toan. Och precis när han skulle dra ner sina kalsonger så skrek både jag och Lily att han skulle låta bli. Och han hoppade till av skräck.
  • Vad fan gör ni här inne? Utbrast Louis. Ingen av oss svarade utan ryckte bara på axlarna. Fast igentligen var det inte så konstigt att han inte såg oss eftersom badrummet var rätt så stort och vi låg i ett av hörnen längst bort. Sen började vi skratta när Louis gick och efter det gick vi till köket och åt frukost.
Kapitel 27!
Något speciellt ni vill ska hända?
Ska någon i 1D vara med mer tycker ni?

Kommentera vad ni tycker :)



Kommentarer
Postat av: Anonym

asa skita bra!! haha!

Asså jag gillar verkligen när de pratar på svenska så att killarna inte förstår... jag är skum haha!!!

Men det är jätte bra! fortsätt skriva! <3

2011-12-13 @ 22:53:51
Postat av: Lilla Jag...

Fortsätt!!!! JÄTTE BRA!!! =)

2011-12-15 @ 22:29:33
URL: http://onetimestory.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu