~Kapitel 28~

Lily´s persektiv

  • Becca vi måste shoppa! Sa jag och flög upp ur stolen. Men killarna bara suckade
  • Vilka hänger med? Frågade jag glatt. Och försökte ignorera deras tidigare suck.
  • Jag och Niall hänger med! Sa Harry glatt och kollade retsamt på Niall.
  • Tack Killar. Sa Becca och log.
Louis var snäll och körde oss till shoppingcentrumet som dem killarna brukade åka till.
  • Lily du vet väll om allt det här med kamerorna och fansen? Sa Niall tyst till mig i bilen.
  • Det är lungt Niall, Sa jag och kysste honom lätt på läpparna.
  • Har ni twitter? Frågade Harry lika glatt som alltid.
Vi berätta vad vi hette på twitter. Även fast vi bara hade varandra som följare, och knappast använde det. Fast jag hade iallfall tänkt börja använda det, nu när folk säkert skulle vilja veta mer om mig.
Både Niall och Harry tog upp sina mobiler och började skriva något. Jag försökte se vad dem höll på med, men dem båda vände sig om. Så jag orkade inte försöka med. Sen så la dem ner sina mobiler igen, jag kollade misstänkt på Niall men han bara skrattade lite, och gav mig en puss på pannan.
  • Vad har ni gjort nu då? Frågade Becca som vände sig om från framätet.
  • Kolla twitter! Sa Niall och Harry samtidigt.
Jag tog upp mobilen och kollade twitter. Jag hade fått två nya followers och såklart var det Niall och Harry. Och båda hade skivit om mig, och Becca. Dem hade skrivit "Shopping med @Harry_Styles, Becca_Smith och Lily_Svensson." Harry hade skrivit samma sak ungefär, bara att han såklart skrivit nialls namn. Vi gick in till en affär och killarna började kolla runt. Eftersom det bara fanns kläder för killarna så tog jag upp mobilen igen och kollade twitter.Och helt plötsligt så hade jag fått 25nya followers, varav tre av dem var Zayn,Louis och Liam.
Sen när killarna var klara gick vi in i en affär som jag verkligen älskade, dom hade verkligen allt. Och jag kom säkert ut med 3fulla påsar därifrån. Och Niall var snäll och betalade allt, även fast jag sa att jag kunde göra det.
Sen så gick vi till någon butik som Harry ville att jag skulle gå in i. Eftersom jag hade sagt att jag behövde ett nytt skal till min mobil. Och när jag kom in så såg jag att butiken var full av alla olika sorters skal. Det skulle bli helt omöjligt att kunna välja något. Men tillslut hittade jag ett hello kity skal som jag bestämde mig för att köpa.
Och denna gången hann jag betala själv innan Niall såg, eftersom han och Harry stod med en massa fans runt sig. Och eftersom killarna verkade ha fullt upp med dem så smsade jag Niall och sa att vi gick till frever21. Efter ca 15 minuter kom dem till oss, och Niall gav mig en snabb puss på pannan.
Man visste ju inte om någon tog kort eller något? Och jag tror inte att varken jag eller Niall ville komma på första sidan i alla tidningar. Iallafall inte jag..Inte än!
Vi gick in till några av killarnas favorit affärer och kollade runt. Men dem hittade inget speciellt. Efter det så skildes vi par åt. Eftersom Harry och becca skulle någonstans.
Så Niall och jag gick in i någo slags smyckes affär. Det ända jag såg därinne var vigsel ringar, så jag blev lite funudersam. Men lät ändå Niall visa det han skulle visa.
Och han visade mig några jättefina berlocker, och ett matchande armband han hade köpt. Och jag vart helt förälskad i dem. gud vad ba smak min kille hade! Tänkte jag och log.
  • Niall dem är jätte fina! Tack, jag älskar dem! Sa jag och kollade upp på Niall
  • Inte lika fina som du! Sa han och gav min en kyss.
Sen mötte vi dem andra vid starbucks, Och vi alla beställde en varsin dricka. Sen så åkte vi hem. I bilen så fanns det ingen klocka, så jag tog upp mobilen för att kolla, och såg att jag hade fått flera nya händelser från twitter.
Och när jag kollade så hade flera hundra börjat följa mig, och såklart så hade jätte många skrivit arga saker till mig. För att jag kände Niall och så... Jag kollade upp på Niall, och såg att han kollade på min mobil skärm. Och jag förstod att han hade sett allt. Han såg ut att vara tårögd men jag sa inget om det.
  • Det är okej! Sa jag tyst till Niall.
  • Nej det är det inte... Sa han och kollade surt ut genom fönstret resten av resan.
Harry verkade ta allt hat mot Becca bättre som tur var. Jag fortsatte att kolla runt lite på twitter och läste vad dem skrivit om och till mig. Men eftersom det inte var speciellt uppmuntrande så kollade jag istället vad som trendade. Det var lite om allt möjligt, men mitt i allt trendade något som hette #NiallgettingMarried?! Och jag kollade snabbt på den och började skratta. Det var en bild på mig och Niall inne i smyckesaffären. Gud vad folk alltid trodde på det dem såg.
Dem andra kollade på mig eftersom jag börjat skratta. Jag visade bilden för dem, och dem började också skratta. Till och med Niall verkade bli lite gladare. Eftersom dem skulle på en intervju så släppte dem av oss tjejer utanför oss. och vi sa hejdå.
  • Jag kommer inte  låta någon röra dig! Viskade Niall i mitt öra. Medans jag kramade honom hejdå.
  • Jag älskar dig Niall! Viskade jag till han och sen så kysste han mig på pannan. Sen så behövde dem åka vidare.
  • Så hur är det mellan dig och Harry? Frågade jag becca, men hon bara kollade frågande på mig
  • Ja du ska ju tillbaka snart..! Fortsatte jag.
  • Jag vet... Jag lovar att jag ska prata med honom. Sa hon och vi började gå uppför alla trappor upp till mig.
  • Men jag vill flytta hit nu, istället för nästa år när jag ska åka hit för att plugga! Sa hon när vi satt i vardagsrummet hemma.
  • Så du har bestämt dig för att bli modell här i england? Sa jag glatt. Igentligen är det väll bäst att satsa i USA eller något sånt, men Becca har alltid älskat London så... Jag började hänga in mina kläder i min mini walk-in-closet. inte världens största men den var perfekt för mig. Jag satte på mig mitt armband fullt med berlocker som Niall gett mig, Och jag började le när jag tänkte på bilden som trendat idag. Juste!! Interjun som dem skulle vara med på idag! Det hade jag nästan glömt bort, konstigt nog.
Jag sprang ut till vardagsrummet igen där Becca satt. Jag tog fjärrkontrollen och försökte hitta rätt kanal.
Dem hade precis börjat när jag hittade kanalen och dem alla hade klätt upp sig snyggt. Dem pratade lite om deras album och vad som hänt privat, och man fattade vart hon ville komma.
Louis svarade och sa att dem träffat nya trevliga kompisar och både jag och Becca log.
Sen så frågade intervju tjejen hur det gick med tjejerna. Dem frågade Harry och Niall, och kallade oss bara för "flickvännerna" eftersom dem inte verkade veta namnet på oss.
  • Så Niall du sk gifta dig? Frågade hon och tog upp bilden som trendat tidigare idag. Och resten av killarna började skratta.
  • Nej jag är för ung för sånt! Sa han generat.
  • Jag och Lily kollade bara runt på andra saker där...! Fortsatte han sedan. Och jag älskad verkligen hur Niall uttalade mitt namn.
  • Så Harry, hur går deet för dig och... Började hon och kollade i sina papper.
  • Rebecca! Fyllde Harry i.
  • Bara bra tror jag. Sa han och log med sitt charmiga leende.
Efter intervjun så var klockan 6, så vi bestämde oss för att äta middag. Mamma gjorde kyckling och ris till oss, Och efter maten så gick vi och la oss, eftersom varken jag eller Becca hade sovit speciellt mycket inatt.
Har inte hunnit skriva kapitelet innan eftersom det var mycket med skolan och så...

Men nu e kapi 28 uppee och kap 29 kommer senare idag!

Tycker ni att jag ska skriva vad som hände i förra kapitlet varje gång ett nytt kommer? :)



Kommentarer
Postat av: Kajsa

Ja snälla, fortsätt att skriva vad som hände i förra kapitlet så att man kommer ihåg :D

2011-12-16 @ 16:34:03
Postat av: Emma

Jättebra ide!

och en sjuuukt bra novell!!

2011-12-16 @ 18:02:46
Postat av: Anonym

ja bra ide, superbra novell.

2011-12-16 @ 18:18:06
URL: http://oneednoveller.blogg.se/
Postat av: Anonym

as bra!! <333

2011-12-17 @ 00:09:33
Postat av: Anonym

awesome! :) och ja, det tycker jag du ska göra.

2011-12-17 @ 14:32:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu