~Kapitel 29~

Förra kapitelet: Niall,Lily & Harry,Becca åkte iväg för att shoppa, och Lily fick ett gulligt armband av Niall. Sen så var killarna med på en intervju, Och Becca bestämde sig för att kanske flytta till London.

Lily´s perspektiv

Några dagar efter

Killarna skulle iväg till studion och fixa med deras nya låtar dem höll på med. Så jag bestämde mig för att göra cupcakes. Becca som inte var speciellt förtjust i att baka kollade mest på.
Under tiden så pratade vi en hel del, om hur hon och Harry skulle göra när hon flyttade tillbaka till Sverige, om hon nu skulle göra det.
Men vi kom inte fram till något speciellt, eftersom det skulle vara bättre att hon och Harry kom fram till något tillsammans. När cupcaksen var klara så hjälpte Becca mig att dekorera dem. Dem skulle bli blåa kakmonstren. Jag älskade verkligen att baka och dekorera. Och det här var faktist mitt dröm jobb.
Igår hade jag och Becca faktist varit ute igår och letat efter olika bagerier. Men efter en hel dels letande utan resultat så stannade vi till på milkshake city påväg hem. Och såklart tog vi en varsin daim milkshake.
Nu när bakningen var klar så började vi packa inför resan till Harry imorgon. Becca behövde inte direkt packa, men jag behövde verkligen det! Så hon hjälpte mig att packa.
Efter att jag var klar kändes det som om att hela min garderob var nerpackad.
Jag tog med mig min One Piece såklart, och flera olika bikinisar och massa kläder, fö både varma och kalla dagar.
Becca frågade vad vi skulle göra resten av dagen, eftersom killarna skulle komma hem sent så vi kunde ändå inte göra något. Vi bestämde oss för att kolla på ett "Veronica Mars" maraton, men vi hann knappast kolla klart på säsong 1 förrän vi båda vart trötta. Klockan var 1, och vi skulle upp rätt så tidigt imorgon.
Harry´s perspektiv

Dagen efter

Jag vaknade klockan 10, och kom på att jag var försenad, så jag smsade dem andra att vi skulle åka vid 11 istället. Eftersom det tog en stund att åka, så kunde vi inte åka försent. eftersom jag gärna ville komma fram innan mamma åkte iväg. Alla förutom Zayn svarade på mitt sms, som ett svar på att dem var vakna. En halvtimme senare stod jag utanför hans dörr och ringde på. Jag tröck på ringklockan hela tiden, för att försäkra mig med att han skulle vakna. Det tog ett tag för Zayn att öppna, men när han väl öppnat så var han väldigt pigg...konsigt nog?
  • Vi ska vara klara om en halv timme! Sa jag åt han och han nickade snabbt och stängde dörren efter mig.
På väg ner till mig så kom jag på att jag inte hade packat än, eftersom vi hade kommit hem sent så hade jag bara lagt mig på direkten. Så jag började stress packa, jag slängde bara ner lite av varje från garderoben.
Men eftersom jag hade en massa saker kvar hemma. Så behövde jag inte packa ner så mycket. När jag var klar med packningen så hörde jag att tjejerna var påväg ner med sina väskor. Så jag gick ut och såg att dem var påväg nerför den sista trappan
  • Hej tjejer! trötta? Sa jag och kysste Becca.
  • Jag tror att vi alla kommer somna i bilen... Sa becca samtidigt som jag kramade henne bakifrån och vilade min haka på hennes axel.
  • Jag ska bara hämta dem andra väskorna! Sa Lily och började gå upp.
  • Hur många väskor har ni igentligen? Sa jag och kollade förvirrat på becca. Men hon bara skrattade.
  • Ska vi börja gå ut till bilen och lägga in väskorna? Frågade jag och tog min väska jag hade med mig.
  • Jupp, Sa hon och drog upp handtaget på sin resväska och sen gick vi ut till bilen.
Som tur var, så hade vi hyrt en större bil så alla fick plats.
Lily´s perspektiv

Jag hämtade min sista väska och påväg ner träffade jag Louis. Och när jag såg han började jag skratta. Inte på ett taskigt sätt, utan mer på ett snällt sätt. Jag började skratta bara jag tänkte på allt Louis sagt och gjort.
  • Vad skratta du åt? Frågade han och kollade ner på sina kläder.
  • Nej inget speciellt... Jag känner mig som världens lyckligaste tjej bland er killar här, och becca! Sa jag och log.
  • Aww.. Sa Louis och tog sin hand runt min nacke.
Vi satte oss i bilen för att vänta på dem andra. Efter några minuter så kom Zayn och Liam. Men för Niall dröjde det en evighet. Efter att Louis tutat flera gånger så kom Niall äntligen. Jag tyckte faktist lite synd om Louis som behövde köra hela vägen. Liam satt där fram med Louis. Och Harry och Becca satt längst bak själva. Och jag satt i mitten mellan Niall och Zayn. Efter en halvtimme hade Zayn,Liam och Niall somnat. Becca och Harry satt och höll på lite där bak. Men efter ett tag hade dem också somnat. Jag var igentligen också väldigt trött, men jag ville inte att Louis skulle sitta i bilen och vara den ända som var vaken. Niall hade dragit ner luvan på sin tröja över ansiktet innan han somnat. Han var så söt när han sov.
Louis och jag satt och pratade om allt möjligt under bilresan. När Zayn plötsligt lutade sitt huvud mot min axel.
Louis var den ända som jag verkligen kände mig trygg att prata om sånna här saker med.
Han förstod verkligen vad jag menade och gav mig jätte bra tips.
Louis kollade i backspegeln och såg zayn. Sen så började han skratta.
  • Säg inte att han dreglar... Sa jag förskräckt och kollade på Zayn som sov.
  • Ingen aning, men jag hade iallfall tänkt väcka alla nu eftersom vi snart är framme.
  • Äntligen! Sa jag och vart genast mycket piggare.
  • Se och lär! Sa Louis tyst och saktade ner lite.
  • DET BRINNER!! Skrek han och både jag och Louis började skratta. Och sekunden efter vaknade alla i ett ryck. Och sen så fattade dem att Louis skämtat
  • Skräms inte sådär! Sa Liam lite surt
  • Yay vi är framme! Sa Harry glatt. Och när jag kollade på Zayn så hade han somnat om, fast nu med huvudet mot bilfönstret.
Jag försökte väcka honom genom att knuffa han, men han rörde sig inte änns. Men Louis var lite smartare än mig, så han öppnade bildörren som Zayn lutade sig mot. Och han vaknade i ett ryck och höll på att ramla ut.
Och vi andra började skratta.
Harry´s perspektiv

När vi hade tagit ut våra väskor från bilen så såg jag mamma stå i dörren. Jag hade verkligen längtat efter henne. Jag gick fram till henne och presenterade Becca för henne. Och jag kunde se på mamma att hon gillade henne. Vi gick in och satte och i vardags rummet. Fast jag gick in med mamma i köket istället för att prata lite. Om Becca och så. Efter en halvtimme behövde mamma åka, och jag sa hejdå till henne. Men som tur var så skulle hon komma tillbaka innan vi skulle åka hem.
När jag kollade på klockan så var den redan 2, så jag och Zayn började fixa mat. Men eftersom det inte gick så bra, fick vi hjälp av Niall,Liam och Becca också. Men Lily och Louis sov eftersom ingen av dem sovit under resan.
När maten var klar en halvtimme senare så väckte vi dem. Jag märkte på Niall att han tog det ganska försiktigt med Lily nu på sista tiden. Jag vet att jag själv är ganska snabb när det gäller allt sånt. Men jag märkte på Niall att det hade hänt något, han kramade knappast Lily. Så efter att vi ätit klart så sa jag till dem andra att jag och Niall skulle gå iväg och köpa lite till ikväll. Som tur var så verkade ingen misstänka något. Så vi tog på oss skorna och började gå ner till affären.
  • Så hur går det mellan dig och Lily då? Frågade jag lite fundersamt.
  • Bra tror jag hurså?
  • Ja, men du har ju inte direkt visat några känslor för Lily, En puss på pannan är inte direkt kärlek. Sa jag lite surt.
  • Jag vet, jag vet inte hur jag ska visa hur jag känner för henne. Sa han och sparkade iväg en sten, och när jag kollade på han så såg jag att han var tårögd. Sen så hörde jag att någon ropade på oss. Rösten kom bakifrån, och när jag kollade så kom Louis springandes, vi hade ju trots allt inte kommit så långt.
  • Hej killar! Sa Louis anfått.
  • Hahhah varför kommer du? frågade Niall glatt.
  • För att jag visste att ni skulle prata om något speciellt! Sa Louis och flinade mot Niall
  • Vi pratar bara lite smått om Lily. Sa jag och knuffade till Niall lite lätt i sidan
  • Bra, då trodde jag rätt! Sa Louis som nu inte var lika anfådd längre.
Niall´s perspektiv

  • Men vad ska jag göra då? Frågade jag förvirrat, Jag var verkligen den oromantiske pojkvännen man kunde ha.
  • Gör som jag och Harry! Sa Louis glatt och tog tag i harrys hand. Jag började skratta, men blev sedan allvarlig igen.
  • Jag pratade lite med Lily i bilen... Sa Louis
  • Vad pratade ni om då? Frågade jag nyfiket
  • Jag frågade henne, vad hon tyckte om när killar gjorde.. Sa Harry som tydligen hade vaknat under deras pratstund.
  • Hon tycker verkligen om när hennes kille: 
    *Kysser henne ofta
    *Säger söta saker till henne
    *Vågar ta första steget
    *Överraskar henne
    *Alltid säger vad hon tycker och tänker
    *Låter henne bära hans kläder
    *börjar lek fighter, med till exempel kuddar,mat,vatten m.m Ja, Louis rabblade upp en massa saker.
  • Hur kom du ihåg allt hon sa? Frågade jag imponerat
  • För att alla tjejer gillar sånt Niall... Sa Louis och suckade.
  • Gör som jag, hitta på ursäkter för att få kyssa henne.. Sa Harry glatt
När vi var framme vid affären så handlade vi en massa snacks. Och jag visste precis vad jag skulle göra när jag kom hem. Jag hade faktist varit ganska feg på sistonde. Men jag ville inte att hon skulle tycka illa om mig. Vi hade redan bråkat två gånger, och jag ville inte förlora henne. Lily hade kysst mig flera gånger, men jag hade lixom inte kysst henne tillbaka.
När vi kom hem så satt alla förutom Lily i vardagsrummet och kollade på TV. Så Harry och Louis gick och satte sig med dem. Lily stod i köket och drack vatten. Nu hade jag chansen.
Jag gick fram till henne och gav henne en lång kram. och hon verkade bli chockad när jag kom
  • Förlåt för att jag vart så frånvarande på sista tiden, Sa jag till henne och släppte taget och henne.
  • Det gör inget, sa hon och smålog.
  • Det gör det visst! Sa jag och hon satte sig på matbordet. Jag stod och höll om henne, och gav henne sedan en lång härlig kyss. Det var verkligen en härlig känsla att vara kär. Och att kunna visa den på rätt sätt.
  • Det där har jag saknat. Sa hon efter kyssen och sen så gav jag henne en till kyss. Men vi avbröts av att någon harklade sig, och när jag kollade bak såg jag Zayn stå där.
  • Kommer ni eller? Frågade Zayn och höjde på ena ögonbrynet samtidigt som han kollade på mig och log.
  • Såklart! Sa Lily och hoppade ner från bordet. Sen så gick jag in till dem andra med Lily på ryggen. Becca och Harry satt i soffan och höll på, och dem andra i andra delen av soffan. Så jag och Lily kröp ner i fotöljen. Och nu var allt som vanligt igen. Hennes kind var lutad mot min arm, och efter ett tag hade vi alla somnat.
Vad tycker ni att det borde finnas mer av? :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

kan du inte bara kopiera sista "frasen" från förra kapitlet, istället för att skriva vad som hände?

2011-12-18 @ 09:59:33
Postat av: Anonym

As bra meeer!! Det kanske kan hända nåt mellan Harry och becca? :p

2011-12-18 @ 10:16:13
Postat av: Anonym

Meeer!! :D

2011-12-18 @ 16:42:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu