~Kapitel 31~

Förra kapitlet:  Sen så hoppade vi båda i poolen, helt ogenomtänkt var det också. Och Niall märkte vad som hade hänt. Men han bara skrattade och när vi kom upp från vattnet så kramade han mig, och vi gick kramandes in i vardagsrummet, där killarna hade låst upp. Sen så gick vi in till vårat rum för att byta om. Efterom mitt hår hade blivit blött så satte jag upp det i en slarvig hög bulle. Sen när vi båda var klara så gick vi ut till köket och åt med dem andra.






Lily´s persektiv


Jag kollade undrande på Becca och frågade på svenska om hon hade pratat med Harry om Sverige och allt, men hon skakade bara lite lätt på huvudet, och jag log som svar. Och dem andra kollade undrande på oss.
  • Lär oss lite Svenska! Sa Harry efter att han hört sitt namn när jag och Becca pratade.
  • Okej, vad vill ni lära er? Och vad kan ni... Frågade Becca. Dem tänkte efter ett tag och sa sedan.
  • Kottbulle! Harry skrek ut det, och vi andra skrattade. Liam sa "poss puss", och Niall & Louis sa "Jag elzkar dej" Och både jag och Becca Sa "Aww" åt det dem sa. Det låt så gulligt när dem sa allt.
  • Hur säger man "carrot" på svenska? Frågade Louis glatt, samtidigt som han astt och gnagde på en morot.
  • Morot! Sa jag glatt, och vi alla skrattade när han försökte säga det. Han sa "moråt" och massa annat. Vi lärde dem lite annat, men det gick inte så bra för dem.
  • Klockan var runt 3, och dem andra ville iväg och bowla. Så dem åkte, men jag och Niall stannade kvar. Det kändes nästan som att jag hade fått solsting. Vi kollade runt lite bland. Klockan var runt 3, och dem andra ville iväg och bowla. Så dem åkte, men jag och Niall stannade kvar. Det kändes nästan som att jag hade fått solsting. Vi kollade runt lite bland filmerna som dem hade, och vi hittade Hitta Nemo filmen.
Niall´s perspektiv

Lily gick fram och satte igång filmen, och kröp sedan ner brevid mig, och jag tog min arm runt henne. En bit in på filmen så hörde jag hur Lily grät.
  • Gråt inte Lily, du får mig att gråta! Sa jah och kände hur gråten brännde bakom ögonen.
  • Hahah, bra bortförklarning! Sa hon ironiskt och slog till mig lätt på magen. Sen så satt vi båda och grät åt filmen.
  • Jag hatar den här filmen! Sa Lily och jag torkade bort en tår som var på väg ner för hennes kind.
  • Det var din idé att se den... Sa jag och flinade åt henne.
  • Det var det inte! Sa hon glatt och gick sedan till toan.
Lily´s perspektiv

Jag gick in på toan för att ta bort resterna av sminket. Och var precis påväg på att sätta på ny mascara när Niall kom in och kramade mig bakifrån.
  • Du är lika fin utan smink. Sa han och kollade på mig med ett leende genom spegeln. Och jag log tillbaka till han. Sen så drog vi oss mot sängen och låg där och bara var. Vi kollade upp i taket, och sen så tog Niall fram någonting under sängen. Hans gitarr..
  • Eftersom jag inte spelade förra gången.. Sa han och kysste mig snabbt, sen så började han sjunga i ett långsamt tempo
I´ve tried to playing it cool
Girl when I´m looking at you
I can never be brave, Cause you make my heart race

Shot me out of the sky, your my kryptonite
You keep making me weak, get frozen and can´t breathe
Some things gotta get loud
Cause if not, they just don´t make you see.
That I need you here with me now

Cause you got that one thing...


Men han inte längre in på sången innan dem andra kom hem från bowlingen.
  • Niall det där var väldigt vackert! Sa jag och kollade på han.
  • Åh, jag som trodde att jag var oromantiskt! Sa han och kollade på mig och hade höjt ena ögonbrynet. Men jag svarade inte på hans fråga. Han var faktist väldigt oromantisk av sig, Men det var en av sakerna som jag gillade hos Niall. Visst kunde det vara gulligt att han gjorde något sånt ibland. Men han hade sina stunder då och då, och idag var det en sån stund. Han sa vad låten hette, och den fanns tydligen på deras nyaste album. Jag visste inte riktigt hur kända dem var. Men eftersom dem hade fans och kameror runt sig hela tiden, så fattade jag ungefär.
När Niall gick ut till dem andra, så stannade jag kvar i sängen och lyssnade om och om på låten, den fastnade lixom i huvudet. Jag sökte på "One Thing" ännu en gång, fast den här gången med lyrics. Jag fattade verkligen inte hur mycket engelska jag verkligen kunde, även fast jag ogillade det ämnet i skolan så har jag ännu inte haft några problem med engelskan.
Jag kollade snabbt in på twitter och såg att killarna hade skrivit lite om vad vi gjort dem senaste dagarna. Jag uppdaterade sidan en sista gång, och såg att Niall hade skrivit på twitter att han älskade mig. Och såklart skrev jag tillbaka till han och sa att jag älskade honom.
Jag visste att jag skulle få en massa dumma kommentarer, men jag orkade inte bry mig. Min svartsjuka hade nästan försvunnit helt nu på sistonde.
Som tur var så hade det inte skrivits så mycket om oss på den senaste tiden, eftersom vi var hos Harry. Och eftersom ingen visste att vi skulle hit så hade dem nog svårt att skriva nya saker om oss.
Det hade bara trendat lite saker om mig och Becca, om vilka vi var och så. Jag la ifrån mig mobilen och var precis påväg ut till dem andra, när jag kom på att jag och Becca hade köpt en tidning dagen då vi varit och handlat mat. Men vi båda hade glömt bort den. Fast den låg nu i min resväska, så jag tog upp den och la mig i sängen för att läsa den. Det var faktist nästan två veckor sen vi köpte den...
Den handlade mycket om mode i England och det hetaste skvällret om kändisarna. Den var rätt så intressant att läsa. Det fanns och en intervju med Cher Lloyd, Hon verkade verkligen vara en underbar tjej, och killarna verkade känna henne, tur som dem hade...!Jag kan faktist inte tänka mig att Becca varit på första sidan av en tidning, inte någon direkt stor bild eller så. Men hon fanns där lixom. Jag bläddrade till nästa sida, och One Direction kom upp. Det handlade lite om deras spelningar och intervjuer dem had gjort på sistonde. Men det fanns också en Harry Styles special på nästa sida. Och när jag kollade igenom den så stod det om harrys tjej. Undra vad dem skrivit om becca nu, tänkte jag för mig själv och började läsa...
Men det stod inget om Becca, det stod bara om någon kvinna som hette Caroline. Jag började istället läsa vad som stod under bilden på dem två.
Harry otrogen?

Iförrgår såg vi Harry gå hem till exet Caroline tidigt på morgonen. Han kom ut någon timme senare och dem kysstes hejdå. Senare samma dag så sågs Harry kyssa en annan tjej i sin egna ålder, Rebecca... Är Harry otrogen?"


Jag kände nästan hur tårarna började komma, så jag tog med mig tidningen till Becca, som satt i köket och målade naglarna, hon var faktist riktigt duktig på det, att göra mönster och så alltså...
Killarna verkade fortfarande vara ute på baksidan och bada. Igentligen ville jag inte visa tidningen för Becca, men hon va min bästa vän och jag skulle aldrig klara av att ljuga för henne. Speciellt inte om sånt här.
  • Jag tyckte bara att du skulle veta... Sa jag och la tidningen på bordet framför henne. Hon svarade inte utan kollade bara upp på mig frågandes
  • Kom ut om du vill prata... Fortsatte jag och gick sedan ut till killarna. Alla förutom Lois var i vattnet och badade, Louis satt och solade i en av solstolarna, så jag bestämde mig för att fråga honom, han var ju trots allt Harrys bästa vän.
  • Hur länge sedan var det som Harry och Caroline gjorde slut? Frågade jag honom tyst medans jag satte mig i solstolen brevid honom.
  • Hur vet du vem hon är? Frågade han och satte sig upp.
  • Svara bara på min fråga! Sa jag med en allvarlig röst
  • Mer än en månad sen typ.. Hurså? Frågade han och kollade bak på Harry och killarna, som fortfarande inte märkt att jag kommit ut.
  • Så du är helt säker på att dem inte träffades samma dag som Becca och Harry blev tillsammans? Frågade jag riktigt surt. Det kändes inte som om Louis skulle ljuga mitt framför näsan på mig. Men just nu var jag verkligen besviken på Harry.
  • Vart såg du det? Frågade Louis allvarligt
  • Gud, läser ni aldrig tidningarna som vanligt folk? Frågade jag och kände att det lät lite taskigt, dem var precis som vem som helst, Men nu var jag riktigt sur...
  • Förlåt... Fick jag fram, när jag såg Louis reaktion på det jag precis sa. Han skulle precis säga något, men avbröts av att Becca kom utspringandes i full fart.
Becca´s perspektiv

Även fast jag var riktigt sur och ledsen, så försökte jag se ut som om allt var som vanligt. Jag satte mig glatt på poolkanten med ett hårt grepp om tidningen.
  • Harry, hur mycket älskar du mig? Frågade jag och såg att Harry avbröt sig från brottningen med dem andra killarna.
  • Mer än allt annat på jorden! Sa han och simmade närmare mig.
  • Snälla, ljug mig inte rakt upp i ansiktet! Sa jag och kände hur tårarna började komma. Så jag ställde mig upp, och förberedde mig för att springa därifrån
  • Sa jag någonting fel? Sa Harry och såg att han började få tårar i ögonen.
  • Nej, du gjorde någonting fel! Sa jag högt och släppte tidningen på gräset och sprang sedan in på toan. Jag tog upp mig mobil och läste mina sms jag hade fått, Hur kunde Harry igentligen göra så här mot mig? Jag läste ett sms från mamma och fick panik, Jag låste upp dörren och sprang till upp rummet där mina saker fanns. Jag ringde en taxi och kastade ner dem flesta kläderna i resväskan. Lily fick ta med sig resten sen.
När jag kom ut så såg jag att taxin redan hade kommit, så jag hoppade in i taxin och la resväskan på sätet brevid mig. Jag tog upp mitt headset och satte på "Someone like you" -adele
Och kände hur tårarna började rinna ner för mina kinder. Precis innan taxi  chauförren började åka så kom harry utspringandes ur dörren. Sen så åkte jag iväg.
Jag visste inte om ryktet var sant eller inte, men det var nog enklast såhär. Då behövde vi inte gå igenom något sorgligt farväl. Nu när allt ändå var som jobbigast, så hade jag det kanske bättre utan honom?
Nej, såklart att jag inte hade det bättre utan honom. Harry gjorde mitt liv underbart. Igentligen var det här det sist jag ville... Mista Harry!
Igentligen ville jag ringa honom, och låta honom förklara allt. Men jag orkade inte, han fick ringa.
Ioförsig hade dem alla ringt mig flera gånger. Men jag svarade inte.
Jag satt nu på flygplatsen, och hade köpt mig en biljett till Sverige. Harry hade smsat mig flera gånger också, jag hade inte vågat öppnat dem, ifall jag skulle ångra mig. Men jag blev för nyfiken, så jag öppnade konversationen mellan oss och skollade ner till det sista smset.
"Det är verkligen inte som du tror, jag saknar dig redan... Hoppas vi kan träffas när jag kommer tillbaka till London" Jag ville verkligen smsa tillbaka honom och berätta hur allt var.
Men istället så gick jag in på Twitter och skrev ett tweet. Så att dem alla fick chansen att veta. Jag lovade mig själv att smsa eller ringa Lily när jag kom hem, men jag fattade att jag säkert ändå inte skulle göra det.
Jag läste igenom tweetet flera gånger innan jag la upp det, men bestämde mig för att göra det ändå
"On my way home to sweden" Sen så la jag ner mobilen i fickan och började gå mot insläppet till flyget. Det tog inte mer än en timme att komma tillbaka till sverige igen. På väg ut till parkeringen där mina föräldrar skulle stå så skrev jag ett till tweet, eftersom många undrat om jag skulle dit med Harry, eller om vi gjort slut m.m
"Just need some time 2 think" Skrev jag som svar på allas frågor. Mamma och Pappa stod vid utgången som vi bestämt, och jag kramade om dem glatt när jag såg dem.
Harry´s perspektiv

Innan hon sprang iväg så slängde hon ner en tidning på gräset. Jag kollade på Louis som jag sett pratat med Lily tidigare, men han kollade bara besviket på mig och skakade långsamt på huvudet.¨
Jag hämtade tidningen och började läsa dem sidorna som var uppslagna. Jag läste igenom dem snabbt och hörde sedan hur ytterdörren smälldes igen. Jag sprang panik slaget efter henne, men när jag väl kom ut så satt hon redan i taxin och jag känd hur tårarna började komma.
Hon vevade ner rutan och mimade något, hon sa "I love you" Jag försökte le åt henne och torkade bort tårarna. Men dem kom igen. När hon åkt iväg så gick jag in på mitt rum och bytte om.
Några av hennes kläder var kvar på golvet. Jag kollade bara på dem, och la mig sedan i sängen. Jag försökte ringa henne flera gånger, utan resultat. Och smsade henne sedan flera gånger. Även fast jag visste att hon inte ville svara.
Jag gick in på Twitter och såg att Becca hade skrivit ett Tweet. Hon var påväg hem till Sverige. Jag brast ut i gråt ännu en gång och kände smärtan i bröstet. Jag hade precis skrivit ett sms till henne och skrivit att vi kanske kunde träffas när jag kom till London. Men nu skulle jag aldrig mer få träffa henne. Flera hade undrat om vi gjort slut eller så, men varken hon eller jag svarade. Dem fick väll tro på det dem ville, den ända som visste var Becca. Jag tog upp hennes linne som hon hade haft igår och kramade det hårt, och kände hur den luktade Becca. Jag stängde ögonen och öppnade dem några sekunder efter i hopp om att hon skulle ligga där, framför mig i sängen. Och att allt skulle vara som förut. Att allt detta bara var en mardröm. Och det var det också, det var en mardröm som jag aldrig någonsin skulle vakna upp från. och kände sedan hur ögonlocken blev allt tyngre.
Jag vaknade någon timme senare av att Louis kom in till mig, och jag ställde mig upp.
  • Hon behövde bara lite tid för att tänka! Sa Louis tyst, och jag fattade att hon antagligen hade skrivit det på Twitter.
  • Hon kommer inte tillbaka ellerhur? Sa jag och Louis kom fram och kramade mig
  • Du får se till så att hon kommer tillbaka! Sa han och gick sedan ut från rummet igen.
Så jag bestämde mig för att gå ut till dem andra. När jag kom till vardagsrummte, så kollade Lily på mig och ställde sig upp. Sen så började hon gå mot mig. När hon stod en halv meter ifrån mig så sa hon tyst att jag skulle följa med henne in till köket. Hon satte sig på en stol, och jag satte mig på den framför. Jag blev faktist lite nervös över vad hon skulle säga. Hon hade säkert pratat en massa med Becca...
Förlåt för sent kapitel, men det kom iallfall upp idag :)


Hur tror ni att det går för Becca och Harry?
Och varför åkte Becca hem till Sverige?

(Kommentera för nästa del)

Kommentarer
Postat av: Anonym

As bra meeer!!! Förhoppnings vis så blir dom tillsammans snart igen :)

2011-12-21 @ 00:02:32
Postat av: Emmy

Skit bra kapitel!! <3 gillar att det händer nått i mellan harry och becca!

2011-12-21 @ 15:39:37
Postat av: Anonym

Awesome!!! <3

2011-12-21 @ 20:06:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu