~Kapitel 32~

Förra kapitelet:  Så jag bestämde mig för att gå ut till dem andra. När jag kom till vardagsrummte, så kollade Lily på mig och ställde sig upp. Sen så började hon gå mot mig. När hon stod en halv meter ifrån mig så sa hon tyst att jag skulle följa med henne in till köket. Hon satte sig på en stol, och jag satte mig på den framför. Jag blev faktist lite nervös över vad hon skulle säga. Hon hade säkert pratat en massa med Becca...





Harry´s perpektiv

  • Så... Började Lily och kollade frågande på mig.
  • Har du pratat med Becca någonting? Frågade jag och kollade ner i golvet.
  • Mm... Men berätta om din och Carolines härliga tid! Sa hon ironiskt. Jag suckade tungt och började sedan berätta. Jag berättade också att kyssen bara var ett missförstånd och inte betydde något.
  • Jag tror dig Harry, och jag tror faktist att hon överreagerade, men det är Becca... Sa hon och kollade på mig med ett snett leende. Hon skulle precis säga något mer när hennes mobil ringde.
  • Det är Becca! Sa hon till mig innan hon svarade. Sen så började dem prata på svenska. Så jag gick ut till killarna istället. och såklart så började dem fråga en massa om ryktet var sant m.m Efter en halvtimme så kom Lily tillbaka, och hade pratat klart med Becca
  • Ehm... Becca ville att jag skulle ge dig det här... Sa hon och gav mig en kram
  • Så hon kommer tillbaka? Frågade jag glatt, med det lila hoppet jag hade kvar i kroppen. Hon svarade inte utan kollade bara på mig med en ledsen min och skakade lätt på huvudet. Sen så satte hon sig med Niall i soffan.
  • men varför...? Frågade jag och satte mig försiktigt i soffan.
  • Hon nämnde något om att du skulle kolla din mobil. Sa hon och jag flög upp från soffan och jag sprang så fort jag kunde till mitt rum. Jag tog snabbt upp mobieln och såg att jag hade fått ett sms från Becca. Jag öppnade fort smset, men såg sedan att det bara var ett sms där det stod att hon hade ringt. Jag provade att ringa, och som tur var så svarade hon.
  • Hej Harry! Sa hon och jag hörde att hon hade gråtit
  • Hej Becca, jag saknar dig verkligen.. Sa jag och började sedan berätta allt. Jag bad om ursäkt flera gånger och frågade sedan varför hon inte skulle komma tillbaka förrän om en månad, Lily hade sagt att hon kanske skulle tillbaka om en månad.
  • Harry jag tror inte att jag någonsin kommer tillbaka! Sa hon och jag kände hur allt bara blev snurrigt, så jag satte mig i sängen, och försökte lugna ner mig.
  • M..men varför? Frågade jag chockat
  • Jag har inga pengar till någon lägenhet, och så har det hänt en sak... Sa hon besviket och innan jag hann säga något så fortsatte hon prata
  • Vad är snyggast? Blondiner/brunetter? Frågade hon glatt
  • Det där var en random fråga, men jag vet inte... Sa jag, jag var fortfarande förvirrad över hela situationen. Och efter det så fortsatte vi prata om lite av varje.
Några veckor senare
Det hade gått snart en månad sen någon av oss hörde något från Becca. Jag hade tappat hoppet om att hon skulle komma tillbaka, eller att jag någonsin skulle få se henne igen. Dagen efter att Becca hade åkt, så åkte resten av oss också hem. Mamma hade gett mig en massa mamma råd om hur jag skulle göra när vi träffades igen. Inte för att det någonsing skulle hända men ändå...
Jag och killarna hade vart gjort några konserter och så, men även fast mitt inre sa att jag skulle glömma henne och gå vidare, så gick det inte!
Lily´s perpektiv

Jag gick in till Niall, och hittade honom i köket, Han stod lutad mot ena köksbänken, och åt glass. Jag började skratta åt honom och han kollade upp på mig och kysste mig sedan. Jag ställde mig brevid honom, och han tog sin arm runt mig.
  • Vad tänker du på? Frågade han och ställde ner glassen på diskbänken.
  • Jag saknar Becca, sa jag och tänkte på henne. Hon hade slutat twittrat och allt efter att hon åkt hem.
  • Allt kommer bli bra, och hon kommer komma tillbaka... Jag lovar, hon kanske kommer redan idag! Sa niall och en sked till glassen. Min mobil plingade till och jag hade fått ett privat meddelande från någon på Twitter. Igentligen orkade jag inte kolla eftersom det säkert bara var någon som ville säga vad dem tyckte, men jag kollade ändå. Det var från Becca, och hon skrev att jag skulle möta henne på flygplatsen klockan 3. Jag kollade på klockan och den var redan 2. Så jag skulle behöva åka på direkten nästan. Jag var överlycklig, men Niall kollade konstigt på mig.
  • Du är riktigt läskig Niall bara så du vet, Becca kommer hem idag! Sa jag och kollade på Niall med ett leende. Och han blev nog lika glad som jag.
  • Vi måste ringa Harry! Sa han och tog upp sin mobil
  • Becca ville inte att någon skulle få veta! Sa jag och kollade på Niall.  Men han slog istället in nummret till harry, och jag kollade frågande på honom
  • Du får se... Sa han och ringde med högtalaren på.
  • Hello bro!  Svarade Harry glatt efter några toner
  • Heey, hänger du med ut ikväll och äter med the lads och Lily? juste.. Och lilys kompis! Sa Niall utan att låta misstänkt
  • visst! Men vem är kompisen? Frågade Harry lite halvintresserat, Tänk om han hade glömt bort Becca, och gått vidare!
  • Hon heter Becca, sa jag och kysste Niall
  • Jag hörde det där... Sa Harry och skrattade. Vi kom överrens om att vi skulle träffas 6, och sen så fortsatte dem prata lite om deras nästa konsert dem skulle ha i Tyskland. Jag tog mobilen från  Niall och han kollade med ett chockat leende
  • Vad skulle du göra om du träffade Becca igen? Frågade jag och kände hur jag nästan avslöjade för mycket
  • Jag vet inte, jag tror att hon har tappat känslorna för mig... Sa Harry, och jag tyckte faktist lite synd om han.
  • Nej, Man kan inte tappa känslorna för Harry Styles!  Sa jag och jag hörde att Harry skrattade lite lätt. Niall och han fortsatte sedan prata och jag bestämde mig för att åka till flygplatsen
Jag satt där och väntade på att hennes flyg skulle komma. En kvart senare så hade redan 10 1D fans kommit fram till mig och velat tagit kort, som jag självklart ställde upp på. Fast jag fattade inte varför dem ville ta kort med en helt vanligt tjej... Som hade en pojkvän...Som hette Niall Horan...Som var kändis. Jag gav upp i mina tankar. Såklart dem ville ta kort med hans flickvän, fast jag fattade fortfarande inte varför.
Men efter några minuter så kom hon. Och hon såg väldigt annorlunda ut, hon hade mörkbrunt hår igen. Det var hennes riktiga hårfärg. Hon brukade bara färga håret mörkblont förut eftersom hon tyckte det var snyggare.
Men äntligen så verkade hon ha insett hur bra hon verkligen passar i mörkbrunt hår. Sen så sprang jag fram till henne och gav henne en lång kram.
  • Gud vad jag har saknat dig! Varför har du inte hört av dig? Frågade jag och vi började gå mot taxin.
  • Jag har inte kunnat... direkt! Sa hon och jag såg att hon blev lite ledsen
  • Mina föräldrar skilde sig och jag bestämde mig för att flytta hit. Sa hon glatt efter ett tag¨
  • Jag har fått ett jättebra jobb här, så jag var tvungen att flytta! La hon sedan till, och jag kollade med stora ögon på henne. Sen så berättade hon allt.. Harry, hat från fansen och om skilsmässan. När vi åkte i taxin.
  • Vart bor du då? Frågade jag henne påväg upp för till min egna lägenhet. Ja, jag hade faktist fått den, eftersom Veronica flyttade ut, och Mamma flyttade ihop med någon kille som hette Paul. SÅ jag hade fått två halvsyskon också. Dem hette George och John. Dem var tvillingar. Dem såg faktist riktigt bra ut och var 15år. Så nu hade jag hela lägenheten för mig själv. Inte för att jag var där så ofta men ändå!
    Jag låste upp dörren och gick in i hallen med Becca tätt bakom mig.
  • Så var bor du? Frågade jag igen eftersom hon inte svarade förra gången
  • Några kvarter bort bara... Sa hon medans hon tog av sig skorna. Hon skulle faktist inte flytta in hos sig förrän imorgon.
  • Och vad var det för häftigt jobb du hade fått då? Frågade jag och försökte få upp dubbelknuten på mina converse. Och jag såg hur hon kollade på alla par converse jag hade stående i hallen
  • Modell! Sa hon glatt och gjorde en posé
  • Lily det är en sak som jag inte har berättat.... Sa hon och jag kollade frågande på henne.
Tumblr_luyf8ht50s1r6f78fo1_500_large
Ganska kort kapitel idag...

Kommentarer
Postat av: Jessica

ASBRA! :D

vad kommer hända? ;O

Can't wait! xd

2011-12-22 @ 11:07:41
Postat av: Lollo

jag har läst alla delar nu, omg!!! den e as bra!! :)

2011-12-22 @ 13:42:11
Postat av: Jessica

Åhh, gud jag vill veta vad hon ska berätta!!! :D:D

2011-12-22 @ 15:13:40
Postat av: Anonym

Mer nu, vad ska hon berätta?

2011-12-22 @ 17:50:33
URL: http://oneednoveller.blogg.se/
Postat av: Anonym

Omg. Vad har hänt nu då?

2011-12-22 @ 20:17:37
Postat av: Anonym

As bra meeer!!

2011-12-22 @ 20:21:09
Postat av: Anonym

meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer nu kan inte vänta!! x)

2011-12-22 @ 20:54:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu