~Kapitel 33~

förra kapitlet -
  • Jag låste upp dörren och gick in i hallen med Becca tätt bakom mig.
  • Så var bor du? Frågade jag igen eftersom hon inte svarade förra gången
  • Några kvarter bort bara... Sa hon medans hon tog av sig skorna. Hon skulle faktist inte flytta in hos sig förrän imorgon.
  • Och vad var det för häftigt jobb du hade fått då? Frågade jag och försökte få upp dubbelknuten på mina converse. Och jag såg hur hon kollade på alla par converse jag hade stående i hallen
  • Modell! Sa hon glatt och gjorde en posé
  • Lily det är en sak som jag inte har berättat.... Sa hon och jag kollade frågande på henne.



Lily´s perspektiv

Jag vart faktist väldigt orolig över vad hon skulle berätta, hon såg inte speciellt glad ut.

  • Vadå? Frågade jag och bet på min läpp, som jag alltid gjorde när jag var nervös.
  • Eftersom min moster jobbar med Victoria secret showen, så har hennes chef frågat om jag ville vara med lite på showen. Jag blev faktist lite sur när hon sa det, fast även glad för hennes skull. Jag trodde lixom att det skulle vara något viktigt. Jag suckade lite tungt och svarade henne sedan glatt.
  • Det är ju...Superkul! Sa jag högt och vi började hoppa upp och ner på golvet och hon skrattade av glädje.
Stackars Louis, tänkte jag efter att vi hoppat en stund. Han bodde ju trots allt under mig, fast om han var hemma så skulle han nog sagt till, fast vi slutade ändå hoppa, och vi båda lugna ner oss. Sen så ringde någon till Becca och sa att hon behövde komma och fixa inför showen. Så hon fick bråttom och gick. Så jag passade på att träffa Niall.

  • Hello sweetheart, Sa han när jag kom innanför dörren. Det var ca 1½ timme kvar tills vi alla skulle ut och äta. Och Becca hade sagt att hon skulle försöka komma hem till dess
  • heey. Sa jag och gick till hans sovrum där jag trodde att han var. Fast det var han inte. Jag såg att han hade köpt en ny säng, mycket snyggare än den han hade haft innan. Även fast hans gamla var otroligt skön att sova i.
  • Dubbelsäng! Sa Niall glatt när han kom in i rummet och kramade mig bakifrån.
  • Så att vi slipper trängas i min gamla säng... Fortsatte han och la sig i sängen. Ioförsig så hade jag haft en egen dubbelsäng hela livet, men eftersom Niall var min kille så kändes det här speciellt på något sätt. Jag la mig brevid honom. Sen så låg vi där i flera minuter och bara kollade på varandra. Jag kollade på hans mun, och såg att han precis skulle säga något, när han avbröts av att dörren öppnades och att killarna kom in.
  • Wow, dubbelsäng och allt! Sa Zayn glatt och busvisslade. Både jag och Niall ställde oss upp, och sen så gick vi alla ut till vardagsrummet och slog ner oss i soffan. Det var inget speciellt på TVn just nu, så Harry satt bara och zappade runt lite bland kanalerna. Men stannade när det kom en reklam för Victoria secret showen
  • Jag älskar den showen! Sa jag glatt när reklamen var slut.
  • Vem gör inte det? Sa Louis och dem andra instämmde
  • Min kompis ska vara med där. Sa jag och kände deras blickar riktas mot mig.
  • Vaa? Skojar du!! Sa Liam förvånat
  • Nej, men hon ska bara vara med lite... Sa jag och dem andra hade lugnat ner sig lite.
  • Det är ju ändå as häftigt! Sa Louis och kollade på mig med stora ögon
  • Vem är det? Frågade Niall, som faktist inget visste. Jag tänkte berätta det för honom förut men glömde det.
  • Hon heter Becca... Sa jag försiktigt och kollade diskret på Harry, som tur nog inte reagerade på namnet.
  • Heter alla dina vänner Becca? Frågade Zayn och småskrattade
  • Nej.. Svarade jag kort. Sen så fick jag ett sms från Becca, som skrev att hon inte skulle hinna hem till middagen. Dem skulle träna det sista inför showen imorgon. Igentligen hade hon tränat det mesta inför allt i Sverige, men allt det här med kläderna och allt hon skulle ha på sig behövde hon såklart fixa här. Jag visste inte om hon var ärlig eller ljög om att hon inte skulle hinna hem. Hon kanske inte ville träffa Harry än? Fast Becca är min bästa vän och vi berättar allt för varandra. Och hon skulle säga till om något var fel, eller....? Jag visade smset för Niall, men när jag såg att han bara höjde på ena ögonbrynet så kom jag på att hon hade skrivit på svenska. Så jag viskade istället vad hon skrivit, och han nickade lite lätt som svar.
  • Jag är hungrig! gnällde Niall och vi andra skrattade
  • Såklart! Sa Harry, och stängde av TVn. Sen så åkt vi till Nialls favorit ställe.
  • NANDOS! Skrek han och hoppade ut ur bilen med ett glädje skutt.

Det såg faktist väldigt gott ut, och var fantastiskt gott. När jag var klar, så kände jag hur mätt jag blivit. Även fast jag bara ätit knappt hälften av det som killarna åt. Och ag hade ändå bara beställt en barn portion.

  • Usch vad mätt jag blev. Sa jag och tog händerna för magen
  • Du har ju knappast ätit något! Sa Niall och kollade på min tallrik
  • Joho! Sa jag och kollade ner på tallriken och såg att över hälften var kvar. Men det var otroligt mättande.
  • Min mage är helt full, kolla.. Sa jag och trog upp tröjan en bit, den hade blivit mycket större, precis som den bli när man ätit för mycket.
  • Jag ser inget? Sa Louis och höjde ena ögonbrynet.
  • Jag är mättare än mättast! Sa jag och drog ner tröjan. Och eftersom Niall ätit klart på sin tallrik så tog han resten av min.
  • Hur kan du inte änns orka en barnportion? Frågade Zayn och jag kollade på dem andras tallrikar som var tomma.
  • Den var enorm! Sa jag och skämdes lite
  • Du äter för lite Lily! Sa Niall allvarligt, och jag kollade frågande på Niall.
  • Nej... Sa jag lite osäkert och surt. Jag var inte speciellt förtjust i mat när jag var liten. Och då var min största rädsla att bli för mätt, precis som jag var nu. Då skulle jag säkert sprungit in på toan och kräkts upp allting. Fast nu så tyckte jag om mat mycket mer. Även fast jag inte orkade så mycket... Fast jag hade aldrig blivit såhär mätt efter det.. Killarna började prata om fotboll, men jag såg att Niall gav mig oroande blickar hela tiden.  Eftersom varken jag eller Harry var speciellt inne i samtalet, så frågade jag honom om han ville hänga med ut ett tag. Jag behövde verkligen det, för jag visste inte hur han skulle reagera när Becca kommit tillbaka. Killarna nickade bara ointresset när jag sa att jag och Harry gick ut. Men Niall gav mig ett litet leende som svar.
  • Ville du något speciellt? Frågade Harry när vi satte oss på en parkbänk, en bit ifrån resturangen. Jag skulle precis säga något när jag kände hur allt var påväg upp. Jag sprang bort till en soptunna några meter bort. Men som tur var så kom nästan inget. Jag tog snabbt upp ett tuggummi ur fickan, för att ta bort den äckliga smaken. Och jag såg att Harry kollade konstigt på mig.
  • Snälla säg inget till Niall! Sa jag och berättade allt om när jag var liten för Harry. Och han lovade.
  • Harry, kan du också lova mig att inte bli sur eller något på mig, vad som än händer? Frågade jag och kollade ner i marken
  • Självklart! Sa han och jag fattade att han säkert ville veta varför jag undrat.
  • Bra! Sa jag och han gav mig en kram.
  • Becca... Började jag men ängrade sedan att jag sagt något.Jag började tänka på allt som hänt hos Harry förra månaden och kände att jag blev tårögd.
  • Jag saknar henne också! Sa han och när jag kollade på honom så var han också tårögd.
  • Älskar du henne fortfarande? Frågade jag när vi var påväg till baka till dem andra.
  • Såklart jag gör... Man kan inte tappa känslorna för Rebecca Smith! Sa han och vi båda började småskratta. Precis som jag sagt till honom på telefonen härom dagen. När vi kom in till dem andra, så frågade dem vad vi gjort. Jag lät Harry svara, eftersom jag inte visste vad jag skulle säga
  • Inget speciellt, sa han och la armen runt mig.
Dagen efter

Jag vaknade av att min mobil ringde, det var Becca som äntligen gav tecken på att hon levde. Igår hade hon inte hört av sig någonting, även fast jag ringt och smsat henne flera gånger. Så jag hade inte sovit så bra inatt eftersom jag var så orolig. Niall hade inte heller svarat när jag ringt, eftersom jag ville ha någon att prata med. Han sov antagligen. Så jag ringde Louis istället. Och han var snäll och svarade. Han var en expert på att få folk lugna och så.

  • Allt bra i den nya lägenheten?  Frågade jag trött.
  • Ja, bara väldigt tomt, Sa hon och jag hörde hur det ekade lite. Det var verkligen tur att showen var här i england i år, så Becca inte rest till New York eller något istället. För då skulle vi nog aldrig hört av henne nå mer.
  • Hoppas ni tycker om showen! Sa hon glatt
  • Såklart vi kommer! Sa jag och sen la vi på. Jag somnade om på direkten, klockan var ju trots allt bara 9, och jag älskade att sova. Becca var väldigt morgonpigg av sig, och hon var säkert redan där och repeterade inför ikväll. Becca och jag hade också bestämt att hon skulle göra en sak när hon gick och precis skulle vända tillbaka på catwalken. Hon skulle göra en sak som Harry gjort för henne när dem var tillsammans. Några timmar senare så vaknade jag av att det ringde på dörren. Och när jag kollade på klockan så var klockan 1, Niall hade inte ringt eller något. Han uppträdde hel konstigt efter att vi ätit. Jag satte snabbt på mig min one piece och öppnade dörren, och vart väldigt chockat när jag såg vem som stod där...



Ganska kort kapitel idag...





Kommentarer
Postat av: Anonym

As bra meeer!!

2011-12-23 @ 10:23:19
Postat av: Lovisa

vem stog där??! jag vill veta!!

2011-12-23 @ 13:00:17
Postat av: Anonym

åhh vem står där?!?! :O Vi vill veta!! ;) :D jättebra!! <3

2011-12-23 @ 14:58:08
Postat av: Jessica

suuuuperbra :D

2011-12-23 @ 15:44:36
Postat av: Julia

Vem är det??! Så nyfiken!

2011-12-23 @ 17:20:19
URL: http://onenewstory.blogg.se/
Postat av: Anonym

när kommer nästa del

2011-12-23 @ 20:03:37
Postat av: Anonym

När kommer nästa denna novell är grym.

2011-12-23 @ 21:27:30
URL: http://oneednoveller.blogg.se/
Postat av: Anonym

alla 1D älskare rösta:



http://polls.thehothits.com/

2011-12-23 @ 23:27:30
Postat av: Anonym

God Jul! kolla in min novellblogg? :D

http://onedirectionlove.blogg.se/

2011-12-25 @ 14:37:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu