~Kapitel 35~

Förra kapitlet-
  • Harry jag har saknat dig så mycket, och jag är verkligen så ledsen för allt jag gjort mot dig! Sa hon medans hon grät. Jag skulle precis säga något, när jag kände hur hon släppte taget om mig och föll ner för den sista trappan, hon hade helt plötsligt svimmat och ramlat ur mitt grepp.
  • Becca! Skrek jag och sprang ner till henne, och jag såg att Louis kom några sekunder efter mig.
  • Vad hände? Frågade Louis mig, Men jag kunde inte svara, jag fick inte fram några ord... Hela den här kvällen har varit kaos.


Beccas perpsektiv


Jag försökte öppna ögonen, men allt var svart. Och hur mycket jag än försökte så öppnades inte ögonen. Så jag gav upp. Jag kunde höra derass röster, och även fast jag fösökte skrika så öppnades inte änns min mun. Jag fick inte fram ett ända ljud. Jag visste att jag hade svimmat, eftersom jag kände en speciell känsla när jag svimmade. Fast det var inte så konstigt, jag hade int ätit något speciellt på nästan två dagar. Alla sa att jag behövde se perfekt ut inför showen, så jag hade bara fått druckigt lite vatten. Så nu efter showen längtade jag verkligen till att få komma hem och äta en massa mat. Jag kände att jag låg på något kallt och hårt, och antog att jag låg på ett golv.

Jag hade inte haft någon som helst känsel i kroppen, men helt plötsligt så kom den tillbaka. Jag kunde känna hur blodet pumpades ut i kroppen. och hur hjärtat dunkade. Och kände helt plötsligt hur min arm värkte. Allt jag ville göra var att skrika. Men det gick fortfarande inte.
Sen kände jag hur någon kamade mig lite löst och försökte sätta mig upp. Först trodde jag att det var Harry, men det luktade inte honom. Utan det var någon okänd som lyfte upp mig.

Nästa gång jag vaknade så kände jag en konstig lukt, jag öppnade långsamt ögonen, och såg att jag låg på ett sjukhus.
Äntligen så kunde jag se igen, jag kände något konstigt på ena armen och kollade ner på den. På den vänstra armen hade jag ett bandage, och så hade jag fått drop. Jag satte mig långsamt upp och såg Louis sitta i en av stolarna, Han kollade upp från mobilen och såg mig.


  • Vad hände igentligen? Frågade jag med e svag röst, och försökte tänka efter vad som hade hänt. Men jag kom inte ihåg någonting. Fast som tur var, så hade jag kvar minnet. Jag hade antagligen bara glömt bort vad som hänt igår.
  • Du hade ätit för lite under dagen igår. Sa Louis och kollade lite ointresserat och surt på mig. Men jag orkade inte bry mig om varför. Sen kom en sjuksköterska och tog bort dropet.
  • Du kan få åka hem idag, om du lovar att äta normalt.. Sa hon och babblade på lite om varför jag behövde äta m.m
  • Tack. sa jag lite tyst och nickade. Sen så gick hon ut igen.
  • Harry komme snart tror jag! Sa Louis och ställde sig upp, och några sekunder senare så kom Harry innanför dörren. Och dem båda såg otroligt trötta ut.
  • Asså killar ni får hem och sova.. Sa jag när jag såg att dem båda försökte hålla sig vakna.
  • Hur ska du ta dig hem då? Frågade Louis och höjde ena ögonbrynet. Till och med jag fattade att jag inte skulle orka ta mig hem själv.
  • Buss? Sa jag med ett fake smile.
  • You wish! Sa Harry och ställde sig brevid mig och tog bort lite hår som hade ramlat ner i ansiktet. Och jag log som tack. Jag kände att jag blev lite snurrig, och jag somnade sedan om igen. Jag hade säkert fått en hjärnskakningen eller något liknande. Jag vaknade upp en stund senare av att någon försökte få mig att sitta upp, men jag låsades sova istället.
  • Harry varför luktar du som Louis? Frågade jag förvirrat, och kände genast hur osmart jag vart. För när jag öppnade ögonen så stod Louis framför mig. Men han bara log och skakade på huvudet.
  • Sjuksköterkan sa att du kunde åka hem nu.  Sa Harry som stod på andra sidan av sängen, och han log stort. Sen så hjälpte dem mig upp på fötter, sen så var vi påväg hem, eller ja..Hem till dem. Louis gick upp till sig, Och Harry bar in min till han. Även fast jag sa att jag kunde gå själv. Jag satte mig i soffan, så långt bort från Harry som möjligt. Eftersom jag fattade att han ville prata.
  • Varför var du borta i en hel månad? Han tyst och kollade ner i golvet. Sen så berättade jag samma berättelse som jag berättat för Lily.
  • Så det berodde inte på mig? Sa han lite gladare.
  • Nej, bara till en viss del. Sa jag och log osäkert.
  • Harry du vet hur mycket jag älskar dig... Började jag, men avbröts av Harry
  • ...Men du vill bara vara vänner eller hur? Jag kollade upp på han och såg hur besviken han vart.
  • Harry, jag... Hann jag bara börja säga innan han avbröt mig igen.
  • Jag hoppas verkligen att du ändrar dig! Sa han och gav mig en kram, och sedan en lätt kyss på pannan. Och jag såg verkligen hur besviken han var. Men jag tyckte bara att det skulle kännas konstigt om vi blev tillsammas nu på direkten efter allt...
  • Jag älskar dig verkligen Becca! Sa han, och jag fattade att han verkligen ville ha mig tillbaka, och att hans säkert skulle göra vad som helst för att få det. Charmören som han var... I Sverige hade dem skrivit i flera tidningar om att vi gjort slut och så. Men ingen av oss ville prata om det. Jag kom ihåg själv när man blev så sur när änns favorit kändisar gjorde slut, men aldrig berättade om det. Men nu fattade jag hur dem kände. Det är ju inte så kul att prata om sitt privat liv. Som när Selena och Justin Bieber gjorde slut. Då var både jag och Lily sura rätt länge eftersom dem inte sa någonting om det.  Att träffa Justin Bieber var både min och Lilys högsta dröm. Och våra rum hemma i sverige hade varit fulla av posters på han. Jag kollade på Harry, och han såg verkligen ut att vara sur eller någonting på mig.
  • Jag tror att jag måste hem! Sa jag och kollade på harry.
  • Okej! Sa han och gick ut efter mig i hallen. Efter att jag hade tagit på mig skorna, så kramade han mig, Men inte på det sättet han gjorde när vi var tillsammans.
  • Vänner.. Sa han lite gladare. Sen så sa vi hejdå.
Jag började gå hemåt, jag såg hur det blixtra till bakom mig. Och jag suckade för mig själv. När jag vände mig om så såg jag en papparazzi i 30års åldern stå och ta kort på mig. Så jag började gå fortare, och jag försökte gömma bandaget jag hade runt armen. Varför behövde jag göra illa mig just nu...
Jag kunde nästan se rubrikerna framför mig "Harry och Becca har börjat dejta igen" Eller något i den stilen.
Nu fick jag ännu dåligare samvete över att jag hade dumpat Harry. Jag hade missförstått allt som stod i tidningen, och trodde det värsta. Precis som dem ville att alla läsare också skulle missförsta det.

Jag skyndade mig hem, och loggade snabbt in på Twitter. Jag hade fått en massa mentions. Dem flesta hade skrivit att jag skulle dö eftersom jag sårat Harry. Ioförsig så skrev dem det för flera veckor sen. Men jag hade inte använt Twitter förrän nu. Jag hade cirka 60.000 followers, men inte änns i närheten av vad Lily hade, fast hon använde Twitter mer än mig. Så det var nog roligare att följa henne. Dem flesta följde nog mig eftersom jag dejtat Harry, men det var faktist flera också som följde mig eftersom jag varit med på showen.

Jag skrev ett snabbt tweet, bara för att uppdatera alla, Jag skrev "Back in town" Och sen la jag ifrån mig mobilen. Den här dagen skulle jag inte göra något annat än att slappa framför TVn

Lilys perpektiv

Jag gick in lite snabbt och kollade runt vad folk skrivit, Becca hade skrivit att hon var tillbaka i England, och jag log lite för mig själv när jag läste det. Jag skrollade ner lite, och såg att Harry och Louis hade skrivit att dem hade spenderat natten på sjukhuset. Jag blev helt chockad först eftersom jag trodde att dem kom hem igår. Men jag lugnade ner mig och ringde Becca, men hon svarade inte. Och jag började oroa mig igen. Så jag ringde till Louis.

  • Tjena Lily! Sa Louis trött. Det var verkligen bara jag av mina kompisar som gick upp tidigt...
  • Vad hände igentligen igår? Frågade jag och och tog ett ljupt andetag och lugnade ner mig. Han berättade allt och efteråt så blev jag lättnad. Jag var glad att dem alla var oskadda, och att Becca bara hade stukat armen. Även fast allt som hade hänt igår var otäckt. Vi sa hejdå och la sedan på. Klockan var runt 12 så jag bestämde mig för att äta lite lunch. Men som vanligt så hade jag ingen mat hemma.
Så jag tog på mig ett par korta jeans shorts och ett oversize linne, sen sminkade jag mig lite lätt och plattade håret. Jag kunde ju inte se ut hur som helst när kamerorna var efter en. Fast idag hade jag tur och kunde gå ostört till matafärren och handla. Jag passade på att köpa lite bak ingredienser eftersom jag var sugen på att baka igen.
När jag var klar så gick jag till kassan, och eftersom det inte alls var många här, så var det som tur ingen kö.
I kassan satt en kille som var i min ålder, jag hade aldrig sett honom här förut, så jag antog att han var ny.

  • Hej! Sa han som satt i kassan glatt
  • Hej! Sa jag artigt tillbaka och log lite smått medans jag började lägga upp varorna på bandet.
  • Är du ny här? Frågade jag för att få igång konversationen. Sen kollade jag på hans tröja och såg att han hette Lucas, och också att han var ny här. Han svarade inte på min fråga eftersom han hade sett att jag redan visste svaret. Vi pratade en stund till, och när jag sa att jag behövde gå. Så gav han mig sitt nummer. Jag döpte honom bara till Lucas, alla mina andra kontakter hette det dem igentligen var. Alltså alla hade olika smeknamn.
När jag äntligen var hemma igen så åt jag bara något snabbt, och sen så började jag baka. Och precis när jag var klar så ringde Niall mig och jag kom på att vi inte hört av varandra på en och en halv dag undefär.

  • Hey älskling, vad gör du? Sa Niall glatt, men jag hörde i hans sätt att prata och så att något hade hänt
  • bakar, lust att komma över? Frågade jag samtidigt som jag la upp dem på ett fat. Jag hade gjort samma cupcakes som förra gången, dem var verkligen goda och söta.
Niall skulle bara fixa sig lite, och fem minuter senare så stod han utanför dörren. När jag öppnade dörren så hoppade en glad Niall på mig och gav mig en lång härlig kyss. Vi hade inte träffats sen igår men jag fattade ändå att han kom hit för något annat än att bara träffa mig.

  • Ni ska iväg va? Frågade jag och Niall släppte taget om mig.
  • Mm... Vi ska till Tyskland i tre dagar. Sa Niall och kollade ner i marken.
  • Och ni åker idag, eller hur..? Sa jag och små skratta
  • Vi åker om en halvtimme, snälla var inte sur på mig för att jag inte sa något. Sa han och kollade försiktigt upp på mig.
  • Såklart inte! Sa jag och gav honom en kram. Eftersom vi hade så lite tid kvar tillsammans så försökte vi göra det bästa av situationen. Vi låg bara och myste i soffan framför TVn.
  • Jag kommer verkligen sakna dig Lily! Sa han och kysste mig.
  • Jag kommer sakna dig mer Niall. Sa jag. och sen så gick Niall ut i hallen för att ta på sig sina skor eftersom det gått ungefär en halvtimme. Vi skulle precis säga hejdå när jag kom på att jag hade bakat
  • Jag har något till dig och killarna! Sa jag glatt och gick sedan ut i köket. Jag tog fram en kartong för bakelser och la ner alla cupcaksen i den.
  • Vad är det? Frågade Niall nyfiket när jag kom tillbaka från köket
  • Det få du se sen, med killarna...
  • Okey, jag lovar att inte tjuvkika! Sa han på ett gulligt sätt med sin irländska accent

När han hade gått så gick jag direkt till köksfönstret och såg när dem alla gick in i bilen. En kvart senare så gick jag in på Twitter och såg att Liam hade skrivit hur goda mina cupcakes var, och så hade han lagt upp en bild på en. Sen hade Niall skrivit att han saknade och älskade mig och mina cupcakes. Jag svarade snabbt på bådas tweet, och kollade sedan runt på lite olika recept sidor eftersom jag behövde nya ideér till min bakning.

Beccas perpektiv

Eftersom det inte hände så mycket hemma hos mig, och eftersom jag inte orkade ligga i soffan och slöa hela dagen så ringde jag Lily och bad henne komma över. Och när hon kom så såg hon ut att vara lite deprimerad. Så jag frågade henne om något hade hänt

  • Killarna har åkt till Tyskland.. Sa hon och kollade frågande på min reaktion
  • Mm jag vet... Harry berättade det för ett tag sedan! Sa jag och vart nästan chockad över att Niall inte hade sagt något tidigare.
  • Aha.. Och juste, hur gick det med Harry igår? Frågade hon och kollade ner på bandaget runt min arm.
  • Sådär, vi är bara vänner just nu, jag vet inte om jag är redo för ett förhållande ännu... Sa jag och kollade min mobil, och några minuter efter satt vi båda med våra mobiler och var osociala mot varandra. Sen så kollade jag frågande mot henne, eftersom hon log och skrattade åt något den hon smsade med skrev
Lilys perpektiv

  • Vem smsar du med igentligen? Frågade Becca och kollade frågande på mig
  • Han heter Lucas, och är en vän bara.. Sa jag och log lite smått
  • Men varför smsar du inte med Niall istället, har det hänt något? Frågade hon oroligt. Hon och Zayn hade smsat hela kvällen.
  • Han svarar inte på mina sms, så jag antar att dem har fullt upp... Sa jag osäkert. Zayn hade tid för att smsa med Becca, men min egna kille hade inte tid. Var Niall sur på mig och isånnafall varför?
Jag fortsatte smsa med Lucas ett tag och vi bestämde oss för att ta en fika imorgon på starbucks. Lucas verkade verkligen vara riktigt trevlig. Efter det slutade vi smsa med varandra.  Och någon kvart efter så ringde Niall. Innan jag svarade så kollade jag på Becca och hon sa att hon hade berättat för Zayn vem jag pratade med, så nu visste säkert Niall det.. Så nu visste jag inte riktigt vad som skulle hända. Niall var nästan överdrivet svartsjuk. Han blev lite små sur bara om jag kramade någon annan av killarna eller om dem typ pussade mig snabbt på kinden. Jag var ioförsig också svartsjuk av mig, men inte änns i närheten av det han var..

  • Hey älskling! Sa en halv sur Niall
  • Hej, har det hänt något? Frågade jag och suckade tyst för mig själv
  • Vem är Lucas? Frågade han högt, och jag hörde hur arg han var.
  • En kompis bara, och han vet att jag har en kille Niall! Sa jag irriterat till honom.
  • Okej, förlåt...Jag trdde bara... Började han innan jag avbröt honom med att säga att jag älskade honom. Sen så började vi prata om hur dem hade haft det i Tyskland. Sen så behövde dem fixa sig inför konserten ikväll så vi sa hejdå och la på.



Kommentarer
Postat av: Ida

Sjukt bra vill ha mer :)

2011-12-31 @ 11:16:07
Postat av: Anonym

As bra meer!!

2011-12-31 @ 11:29:58
Postat av: Anonym

Wiiiii du är tillbaka har längtat!!! Akut bra kapitel! <3

2011-12-31 @ 11:57:48
Postat av: Anonym

jättebra! :)

men bara inte lily kommer vara otrogen mot niall eller så, antagligen så kommer hon och lukas kyssas eller nåt, vilket inte blir så bra,

2012-01-01 @ 16:33:16
Postat av: Christine

Har skrivit en 1D novell, kika gärna in och kommentera så gör du min dag! :) www.whenimtaken.blogg.se

2012-01-01 @ 23:27:12
URL: http://whenimtaken.blogg.se/
Postat av: Christine

Del 5 av When I'm Taken är ute nu! :)

2012-01-02 @ 13:35:19
URL: http://whenimtaken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu