~Kapitel 4~

Dagen efter vaknade jag upp med ett leende på läpparna.
Jag hade drömt en fantastisk dröm. Men den handlade inte om Louis eller om killen som stod och rökte.
Utan om den där "tjej magneten" jag såg igår, ioförsig var det bara några sekunder jag såg han, och jag såg bara baksidan av honom.
Men bara jag tänkte på hans blonda hår så blev jag knäsvag, hans hår fick en att tro att han såg ut som alla tjejers egna drömkille.
I drömmen hade jag försökt fantiserat om hur hans ansikte såg ut.
Nästan hela ansiktet var suddigt, förutom hans leende, hans leende var fantastisk.
Det var dubbelt så fint som Louis leende, även fast dem var fina på olika sätt.
Jag vet inte om det var så i verkligheten, men i min dröm så var han perfekt och underbar.
Jag satt mig upp i sängen, och mitt leende försvann.
Jag kom på att vi fortfarande inte köpt något brandlarm än.
Jag ropade på mamma, men jag fick inget svar.
Jag gick ner till köket och la pengarna jag fick för att köpa ett brandlarm på bordet brevid en rosa hjärtformad lapp.
Jag kollade närmare på lappen och stod att Veronica och min mamma var nere i stan och köpte ett brandlarm. Det stod också att jag skulle baka något gott till i eftermiddag. Eftersom vi skulle få gäster idag.
Min mammas kompis bor i England, så nu när vi har flyttat hit så ville dem träffas igen.
Jag kollade lite på internet om förslag på vad jag kunde göra, men sen bestämde jag mig för att baka en kladdkaka.
Jag kände att jag inte orkade lägga ner en massa jobb på någonting idag.
Det kändes som om jag var deprimerad för någonting, men jag kom inte på vad anledningen kunde vara.
Jag kollade i receptet och började plocka fram alla ingredienser för att kolla om vi hade allt hemma.
Jag läste sista raden på ingrediens listan och såg att det stod att man skulle ha 2½ dl socker i kladdkakan.
Jag kollade i skafferiet men hittade inget socker.
Jag vart lite smått irriterad på att jag skulle bli tvungen att gå till någon av grannarna, som jag inte änns känner.
Jag tog mig mod och gick ut genom dörren och hörde ytterdörren till trapphuset stängdes igen och jag började höra fotsteg som var på väg upp....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu