~Kapitel 5~

Jag hörde att han som var på väg upp började skratta. Han pratade i telefon med någon, och dem verkade prata om
något roligt eftersom killen fortsatte att skrattade den mesta delen av av samtalet.
Jag hörde dem säga Hejdå, sen smällde en dörr igen.
Jag gick ner en trappa och bestämde mig för att ringa på hos Louis, eftersom han var den ändå jag kände av alla mina grannar.
Jag ringde på dörrklockan till hans hus. Efter några sekunder hörde jag fotsteg inifrån lägenheten som kom närmare dörren.
Jag hörde hur någon låste upp låset och en kille i 17-18års åldern öppnade dörren.
Han hade mörkbrunt lockigt hår, och stod i bara byxor.
Han kollade generat på mig och sa:
-oj förlåt, jag trodde inte att vi skulle få fint besök.
jag fick tunghäfta men fick allafall fram
- oj förlåt, jag måste ha kommit fel. Vet du vart Louis bor?
Han skrattade lite lätt och gick bort från dörren, några sekunder efter kom han tillbaka och han hade satt på sig en tröja.
Han gick bort till toadörren och ropade in till toan:
Louis, du har besök, jag tror hon är ett fan eller något....
v..va? fan säger man väll inte till grannar som kommer och hälsar på? det säger man till folk som gillar en viss kändis eller så, eller han kanske menade beundrare.
Ja, jag gillar han, men inte på det sättet. Veronica gillar Louis.
Hej! hörde jag en bekant röst säga, samtidigt som jag hörde en busvissling från killen med lockigt hår.
Louis skrattade och sa till killen att sluta. Han hette Harry.
Sen frågade han vad jag ville.
Jag vågade inte ha ögonkontakt med honom så jag stirrade ner på hans dörrmatta.
jag såg att det stod "Oh shit not you again.
Jag log lite smått för mig själv, sen frågade jag om han hade något socker hemma.
Inte för att jag trodde det, men jag kunde ju inte bara gå.
Han tänkte efter ett tag, senn sa han åt mig att följa med in till köket.
Jag blev lite fundersam, men bestämde mig för att ändå följa med...

Kommentarer
Postat av: Anonym

mer! :D

2011-11-21 @ 17:51:20
Postat av: Anna

Fett bra!!!

Men det skulle vara kul med lägre kapitel!!



2011-11-21 @ 19:16:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu