~Kapitel 6~

Vet att varje kapitel e ganska korta, men jag ska försöka göra dom längre...




När jag kom till köket blev jag förvånad över hur rent och fint han hade det.
Eller ja, kanske dem. Jag visste ju inte om den andra killen också bodde där.
Jag kollade vad klockan var på mobilen, sen hörde jag någon som nynnade på en låt som jag aldrig hör förut.
Jag vände mig om och såg att en till kille kom in i rummet, han hade brunt och halvlockigt hår.
Han verkade lite deppig eftersom han bara kollade på mig som om han var ledsen och mumlade tyst något i stil med " Hej, trevligt att träffas"
Sen suckade han och och gick iväg till vardagsrummet.
Jag tittade undrande på Louis, sedan han viskade till mig att killen med halv lockigt hår, som jag fick höra hette Liam nyligen blivit dumpad av sin tjej.
Louis tog fram ett paket socker från skafferiet
- Jag behöver inte hela, jag behöver bara 2dl
-Ta hela du, jag har ingen användning av socker ändå. Jag är ändå hyper så det räcker.
Jag log och sa tack, sen började jag gå bort till dörren.
Jag hörde hur en glad röst sa "-hejdå"
Jag kollade bak och såg killen i lockigt hår le och vinka jag log och sa hejdå.
Sen hörde jag louis säga "- Harry sluta flirta med alla tjejer.
Jag såg att an vart lite generad så jag sa hejdå igen sen gck jag ut och stängde dörren bakom mig.
Jag sprang tyst upp för trappan och sprang in till mitt rum.
Jag la mig i sängen och skrek ner i kudden av glädje.
Det bor ju lixom 3snygga killar granne med mig, nästan!
Och alla dem är i min ålder, eller aa, Louis är 20 år och Veronica gillar han, men han ser ändå bra ut.
Han ser riktigt bra ut.
Jag satt mig fort upp och kom på att jag skulle baka. jag kollade på klockan och såg att gästerna inte skulle komma förrän om 2 timmar, så jag började plocka upp saker från flyttkartongerna i mitt rum..
Några timmar efter

Nu hade gästerna kommit, och vi satt och fika, det kände som timmar men när jag kollade på klockan såg att det bara hade gått 30minuter.
Jag hade iallafall tröttnat på att sitta med dem så jag bestämde mig för att gå upp på mitt rum.
Jag satte mig i min säng och kollade runt i mitt tomma rum.
Jag såg min mobilladare ligga på golvet vid dörren. jag fortsatte kolla runt i rummet och kom på att jag inte använt min mobil sedan igår.
Jag tänkte efter ett tag, sen kom jag på att jag hade haft med mig den in till Louis igår.
Jag tänkte efter en stund, sen kom jag på att alla mina sms stod på svenska, så Louis eller nån annan , kunde ändå inte läsa dem. Om dem nu var så intresserade av mina sms.... eller mig.
Jaja, nu har jag iallafall en bra anledning till att få träffa dem igen.
Jag tog på mig skorna och gick ut i trapphuset, jag gick ner en trappa.
Jag hörde fotsteg i trappan så jag kollade ner och såg Louis som var på väg upp.
Han kollade upp och såg mig. Jag såg att hon log och märkte sedan att mina läppar också log....

Kommentarer
Postat av: Roza

Mer mer , om jag får vara med. Novellen mejla mig !! :)

2011-11-25 @ 06:49:57
Postat av: Sofia

Fett grym :D Bra längd oxå, fast kanske pyttelite längre tillomed på nästa kapitel? om du vill? hehehe :)

2011-11-26 @ 14:43:00
URL: http://directionstorys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu