~Kapitel 7~

Jag kände att mina kinder blev röda, så jag backade bort från trappräcket. Louis kom upp till samma våning som mig. Han log och sa Hej. jag log som svara och frågade om jag kunde få komma in och kolla om min mobil råkade vara kvar i deras kök. Jag fick inget svar, men han öppnade dörren och gjorde en chest med armen som betydde "damerna först" Jag gick in till hallen och tog av mig skorna. Sen följde jag efter Louis in till köket. Jag kollade runt lite i rummet, Sen mötte jag Louis som log. Han kom närmare och viskade i mitt öra
  • Det där var nog en av dem dåligaste ursäkterna jag hört, ville du så gärna träffa mig igen? han skrattade lite lätt och kollade frågande på mig.
  • Hahhah nej, jag har faktist glömt min mobil här sa jag och slog till han lite retsamt på armen.
  • Aaj, och förresten så har jag inte sätt någon mobil här sen igår, fast ioförsig så är jag nästan aldrig i köket.
  • Men jag var helt säker på att jag la den på det där bordet, sa jag och pekade på matbordet.
  • vilken typ av mobil har du då? sa han och gick omkring och letade lite slarvigt.
  • Iphone 4S med ett svart skal, hurså? jag kom på sen iefterhand att det kanske lät lite konstigt att jag sa 4S, när dem igentligen ser ungefär likadana ut.
  • Zayn var här igår, och han har också en Iphone 4S, eller det har vi alla, men han är den ändå med svart fodral. Men du kan ta hans sen om vi hittar hans. sa han lite retsamt.
  • Nej tack, men vet du vart han bor?
  • aa, han bor mittimot mig. Men just nu så är han hemma hos sin familj. Men han kommer tillbaka imorgon så då kan du säkert hämta den.
Vi sa hejdå till varandra sen gick jag ut från lägenheten, och kollade vad det stod på dörren mittimot.
Det var lite bortskrapat men man såg att det stod Zayn Malik....
Jag hörde jag hörde någon som hostade till, jag vände mig snabbt om, och såg en kille som var på väg upp till samma våning som där jag bodde. Jag gick långsamt och ljudlöst efter honom. Jag stannade och hörde att han bodde på våningen över mig.
Han var blond och modellång.Jag tyckte han påminde om någon, men jag kunde inte komma på vem.
Jag tänkte efter en stund, sen kom jag på det!!
Det var ju "tjej magneten" som jag sett vid stan för några dagar sen.
Han hår såg precis likadant ut förutom att hans hår var lite mer fixat nu.
Jag ville att han skulle vända sig om, så jag kunde sen om han såg ut som i min dröm.
Jag hörde hur hans dörr smällde igen, så jag bestämde mig för att gå in till mig själv.
I hallen såg jag veronica stå och sminka sig. Jag såg att hon var uppklädd så jag undrade var hon skulle.
Först svarade hon inte, men sen tittade hon lite irriterande på mig och suckade. Sen sa hon att hon skulle på dejt.
Jag såg att hon att hon började le så jag frågade lite retsamt om hon skulle på dejt med Louis.
Hon skrattade till sammtidigt som hon la tillbaka mascaran i nessesären.
Sen skakade hon lite lätt på huvudet. Hon sa att hon skulle träffa en kille som hette Liam. Hon sa att dem hade träffats genom Louis.
Jag tittade chockat på Veronica och fråga hur han såg ut...
hon tittade lite konsigt på mig, och sa sedan: gud vad du frågar efter detaljer!
jag vart nästan lite sur och nästan skrek frågan igen: Hur ser han ut!?
Jag såg hur hon hoppade till lite sen så sa hon att hon skulle berätta....

Kommentarer
Postat av: Julia Ekedahl

Ååååh, längtar tills nästa! Tycker de borde bli hon och Zayn.. <3

2011-11-27 @ 14:17:38
URL: http://onenewstory.blogg.se/
Postat av: Amanda

Länka kanske? :) Länkar tillbaks :)

2011-11-27 @ 22:40:05
URL: http://timeforonedirection.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu