~Kapitel 8~

Hon kollade lite oroande på mig men berättade sedan att han hade svart hår och ljusblåa ögon. Och att han var 21.
Jag pustade ut av lättnad. för det första så var Louis kompis Liam för ung för henne. han hade nyss fyllt 18 lixom. (okej det är inte någon stor ålderskillnad, men min syster tyckte bara om äldre killar)
Och för det andra så hade han precis gjort slut med sin tjej... Så jag tror inte att han var så speciellt sugen på att träffa en ny tjej efter bara någon dag.
Jag kollade på klockan och märkte att den var 10. Så jag gick upp på mitt rum och satt på Tv:n som mamma hade installerat under dagen idag. Jag hade bara några få kanaler men jag hittade en matlagnings program som jag bestämde mig för att titta på. Det hade tydligen precis börjat, eftersom programledaren sa vad dagens program skulle handla om. Hon babblade om något ointressant, men sen så sa hon att dem skulle baka cupcakes. Jag gjorde ett lite glädje hopp i min säng. Haha bara ett litet! Men jag älskar faktist cupcakes. Eller inte bara hur dem smakar utan hur fint man kan fixa dem. Jag älskar att fixa cupcakes.
Eller jag älskar att baka oavsett vad det är. Jag är den i familjen som brukar baka till jul och födelsedagar m.m
varken min mamma eller Veronica kan baka. Mamma kan knappast laga mat.
Veronica satsar på att bli modell. Det var faktist en av anledningarna till att vi flyttade. eftersom det är större chans att lyckas i USA. Men mamma blev befodrad så vi behövde flytta hit, till England.
Min syster blev ganska sur på mamma ibörjan, men nu tror jag att hon bara är glad över att vi bor här nu.
Jag såg att det blev reklam men jag orkade inte byta så jag fortsatte kolla på reklamen. när reklamen var slut sa programledaren att ett band som hette One direction skulle komma. Jag hade ingen aning vilka det var. Men jag brydde mig inte så mycket. Det var säkert några snobbiga undomar som utnyttjade kändis skapet eller något sånt?. Hon sa att dem nu skulle spela up deras låt, den hette what makes you beautiful. När låten var slut så ropade hon ut dem till studion. Jag såg precis en fot komma ut från hörnet när TV:n helt plötsligt blev svart.
Jag skrev irriterat på mamma, och hon kom upp och undrare vad som hade hänt. Jag pekade surt på den svarta TV:n och hon såg lite fundersam ut sen frågade hon vilket datum det var. Jag kollade i min kalender som hängde på väggen och sa att det var den 18 Juni. Hon log lite osäkert.
  • Hehe oj, det hade jag glömt att berätta. Dem skulle stänga av elen idag mellan 21-23. Var det något speciellt du ville se eller?
  • Jag suckade högt och svarade nej...
Jag bestämde mig för att läsa, men orkade knappt 2sidor, så jag släckte lampan och kände hur mina ögonlock blev tyngre.
Nästa dag

Jag vaknade ovanligt sent dagen efter. Jag kände en svag doft av nybakade bullar i rummet.Det var ett tecken på att min mamma var i full gång med att baka. För när min mamma bakade, så bakade hon inte bara en sak. Utan då bakade hon flera olika sorters kakor. Säkert något slag av bröd också.
Jag satte snabbt på mig en One Piece och gick ner till köket och åt brunch. Även fast klockan inte var så mycket.
Vid bordet satt Veronica, hon verkade ha kommit hem sent igår eftersom hon hade mörka ringar under ögonen.
Jag frågade hur dejten hade varit. Jag kände mig nästan lite tvungen att göra det. Hon gäspade sen sa hon lite glatt att dejten hade varit underbar,sen gäspade hon igen.
Jag åt fort upp min mat sen gick jag ut och hämtade posten. På väg upp till mig igen så kom jag på att jag skulle hämta mig Iphone hos Zayn. Så jag ringde på. Några sekunder efter hörde jag att någon röst innanför dörren skrek och sa "Jag kommer" sen öppnade han dörren. Jag blev helt chockad när jag såg vem som hade öppnat dörren.....
Vem tror ni öppnade dörren? :)

Kommentarer
Postat av: nadia

jättebra, mer! :)

2011-11-28 @ 18:54:48
Postat av: Julia

Jättebra! ;)

2011-11-28 @ 22:55:45
URL: http://mydirectioninfection.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu