~Kapitel 9~

Jag bet mig lite lätt i tungan för att se om det var en dröm.För om jag hade nypt mig i armen skulle han säkert sett det. Och jag ville inte skämma ut mig.
Jag log mot han och undrade om det var han som hette Zayn.
Han skakade lite lätt på huvudet och kollade upp på klockan och sa att det inte var han som Zayn.
  • Men han borde komma hem om några timmar. Ville du något speciellt?
  • Eeh... Aa, hälsa att han har min mobil
  • Oj oj oj sa han lite retsamt. Nej men det ska jag hälsa! vart bor du då?
  • En trappa upp, det står svensson på dörren.
  • Hahhah, jag antar att du är från Norden eller nåt sånt?
  • Aa jag är nyinflyttad här. Jag bor i lägenheten ovanför.
Jag kände att mina kinder blev röda. Det var ju lixom "tjej magneten" som öppnade. Han som jag också hade sett i trappen igår.
Han hette iallfall inte Zayn. Han såg nte heller ut att vara en "Zayn" Gud vad svårt det var att få tag i den där Zayn. Han verkade vara en väldigt upptagen kille. Undra vad han jobbade med? Om han jobbade med något. Han kanske var yngre än Louis. För om han var det så kansk han inet hade något speciellt jobb.
Jag kollade upp igen och våra blickar möttes igen, jag såg att han också var lite generad.
Han hade blont kort hår och blåa ögon. Han var helt enkelt underbar, precis som i min dröm.
Han hade en jätte gullig accent. Han måste vara från Irland eller något sånt. Jag kunde inte direkt alla dialekter och sånt som fanns.
Engelska har aldrig varit ett toppämne i skolan. Snarare tvärtom,Jag hatade engelska. Lite ironiskt att flytta till England då också. Men vad gör man inte...
  • Aja, Hejdå... Förresten så heter jag Niall
  • Jag heter Lily.
Han log och vinkade hejdå, Sen stängde han dörren.
Jag var så lycklig så jag nästan blev galen. Gud va snygg han var! Hans leende gjorde mig nästan knäsvag.
Och jag drunknade i hans ögon.
Niall´s perspektiv


Jag hörde att ringklockan ringde. Jag sänkte ljudet på TV:n och ropade "jag kommer" jag tänkte att det var louis ellr nån annan av killarna. Eftersom ingen annan bor här. Eller jag tror att någon äldre bor längst ner. Men jag vet inte riktigt. Jag är oftast hos Liam som bor snett under mig.
Jag öppnade dörren och såg en tjej i min ålder ungefär. Hon hade blont hår. Det var långt och rakt.
Hon hade fina gröna ögon och hon var lite kortare än mig. Ååh varför var jag så kort.
Vi log mot varandra, sen frågade hon om jag var Zayn. Jag vart först lite förvånad, men sen kom jag på att jag var hos Zayn, medans han var borta. Eftersom min TV inte funkar.Eftersom hon frågade var han var så kollade jag upp på klockan lite snabbt. Sen sa jag att han skulle komma hem om några timmar. Efter det kände jag att mina kinder + käke gjorde ont.Jag kom på att jag säkert hade lett hela tiden som vi pratat.
Men det var ju inte så konstigt, hon var ju sååå snygg. Skulle jag våga fråga om hennes twitter? om hon nu hade någon.
Efter en kort pinsam tystnad så sa vi hejdå. Och så fick jag veta vad hon hette. Hon vände sig om och började gå uppåt. Jag stängde sedan dörren.
Gud vilken lycko ost Liam är. Han bor lixom ca 4meter ifrån världens snyggaste tjej.
Det var igentligen jag som bodde där. Men eftersom jag hade mer behov av ett bra och stort kök så bytte vi lägenhet. För köket där Liam bor nu är värdelöst.
Jag gick och satte mig framför TV:n igen. Men jag kunde inte koncentrera mig på vad som hände på filmen jag kollade på. Det ändå som jag tänkte på var Lily. Jag vet inte änns varför jag tänkte på henne, det kändes helt onödigt med tid ändå.
Hon verkade ju redan ha en kille. Jag hade lagt märke till ett halsband hon hade haft runt halsen. Det var ett hjärta, som det stod Jason på. Jag antog att det var hennes kille. Vem annars lixom?
Och hon hade haft en one piece på sig med USA flaggan på sig, precis en sån som jag hade. Fast hon var mycket finare i den...
Kapitel 10 kommer upp imorgon. :)

som ni ser så har jag nu också börjat med Killarna perspektiv också.
Fast det kommer mer om dem andra killarna i nästa kapitel! Jag lovar :)


Kommentarer
Postat av: Julia Ekedahl

Guuud! Längtar tills imorgon! Så himla bra! <3

2011-11-28 @ 23:37:28
URL: http://onenewstory.blogg.se/
Postat av: rayana

jättebra.merr

2011-11-29 @ 15:13:06
Postat av: Chattis

sv: Åh tack så mycket, vad glad jag blir ! Din är också super bra, ett tips är att inte ha texten så centralt. Hur länge har du skrivit denna novell och hur upptäckte du min? :D

2011-11-29 @ 17:07:59
URL: http://lightupmyworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu