~Kapitel 19~

Förra kapitlet -

-Hänger du med till New York under nyår då? Frågade Harry henne, och hon skakade lite snabbt på huvudet.
-Jag får inte, eftersom vi typ ska bort...
-Men övertala dina föräldrar, för du måste med! Sa Sophie, och dem började diskutera lite smått. Dem verkade redan ha pratat en hel del om resan...
Jag hoppades iallafall på att hon skulle med...




*Nialls perspektiv*

Klockan började närma sig 1, och vi började fixa med sovplatser för alla. Det fanns egentligen rum för alla, men ingen hade någon lust att sova själva i hennes hus, och att det var roligare att sova tillsammans på golvet i vardagsrummet. Louis, Emily och Liam sov på soffan, och resten av oss låg på madrasser på golvet.
-Soph, kan jag låna något att sova i? Frågade Emily Sophie, och dem gick in till Sophies rum. Vi killar började byta om, och några minuter senare kom tjejerna tillbaka. Sophie la sig brevid mig, och vi möttes i en underbar kyss. Och jag märkte att dem andra blev tysta.
-Ni är riktigt gulliga tillsammans! Hörde jag Emily säga, och jag vände mig om och log som tack åt henne.
Sophie blev lite generad, och jag drog henne närmare mig. Jag somnade efter en stund.

*Emilys perspektiv*

Jag vaknade dagen efter runt 10, och märkte att jag var den ändå vakna. Jag smög ut till köket, och satte mig vid matbordet med ett glas juice.
Några minuter senare hörde jag röster ifrån vardagsrummet, och dem var verkligen inte lika tysta som jag varit.
Zayn,Liam och Louis kom ut till köket i endast kalsonger. Jag ansträngde mig för att kolla dem i ögonen och inte vid deras magar. Det var inte varje dag man fick se 3 snygga killar halvnakna framför en. Dem alla log, och sa godmorgon i kör. Jag fick fram ett godmorgon, och dem satte sig på stolarna framför och bredvid mig.
Efter ett tag kom Harry också in i köket, och precis när han skulle öppna kylskåpet så stoppade jag honom.
-Det är tomt! Sa jag, och han kollade frågande på mig, och öppnade kylskåpet ändå för säkerhets skull.
-Vem hänger med och handlar? Frågade Louis, och gick in till vardagsrmet igen. Han kom tillbaka med kläderna på.
-Jag kan hänga med! Sa Liam och ställde sig också upp.
-Jag med! Sa jag, och vi alla gick och gjorde oss i ordning. Jag satte på mig gårdagens kläder, och sminkade mig lite lätt med mascaran jag alltid hade i jackfickan.
-Ska vi gå? Frågade jag, och Liam nickade. Vi väntade på att Louis skulle krångla på sin sko. Och sen så började vi gå mot affären, som inte låg mer än några minuter bort.
Vi han knappast gå mer än 50 meter innan en papparazzi kom och tog kort.
-Det hör var nog ingen bra idé! Sa jag och tog på mig luvan. Liam och Louis gjorde detsammma.
-Jag oroar mig inte. Det är dig Emily, som det kommer skrivas om! Sa Louis och log stort mot mig. Jag visste att det skulle börjas skrivas kärleksrykten. Men jag var rätt van vis sånt, eftersom jag vara nära vän med Justin.

*Sophies perspektiv*

Jag försökte väcka Niall, genom pussar. Jag verkade lyckas eftersom han fick ett leende på läpparna, och han öppnade långsamt ögonen.
Zayn sov i soffan, och Harry kollade på TV.
-Vart är dem andra? Frågade Niall och satte sig upp.
-Dem är och handlar frukost! sa Harry och zappade mellan kanalerna på TVn. Jag hade helt glömt bort att jag inte haft någon mat hemma, igår när jag bjöd över dem hit.
Jag gick på toa, och när jag kom tillbaka, la jag mig på Niall. Och vi började kyssas lite smått.
-Hey, jag försöker kolla på TV här! Sa Harry och gav oss en lite sur blick.
-om du hade haft en tjej skulle du också kunna göra såhär... Sa niall och kysste mig. Killarna höll alltid på att reta Harry, och ibland var det faktist kul när han blev lite smått irriterad på dem.
-Men jag har ingen tjej... sa han och vägrade släppa blicken från TVn.
-Jag kan ju alltid bjuda över någon tjej hit om du vill? Sa jag till honom
-Väldigt kul... Sa han och höjde ljudet på TVn.
Jag rullade ner från Niall, och han kollade frågandes på mig.
-Harry. Sa jag ganska tyst och Niall nickade förstående.
-Jag hörde det där! Sa sn, och stängde av TVn.
-varför är du så sur? Frågade Niall, och jag satte mig upp.
-För att... Sa han lika surt som förut, och Zayn vaknade.
-Vas happenin?! Sa han glatt, och varken jag eller Niall kunde hålla oss för skratt.
-Jag hoppas du hinner bli glad tills ikväll. Sa jag, och Zayn satte sig upp.
-Förlåt, jag är bara hungrig och... Började han, innan Zayn avbröt honom.
-Och singel... Sa Zayn, och Harry kastade en kudde på honom.
Niall började också klaga på att han var hungrig. Och jag började också känna hur hungern steg inom mig.
Som tur var så kom dem med maten några minuter senare, och vi alls hjälpte till att lags maten. Vilket blev en hel del mat.
Efter frukosten så bestämde jag mig för att packa inför Irland resan. Så jag hämtade min resväska och la den på sängen. Sen gick jag in i min walk in closet, och började välja kläder jag ville ha med mig. När jag stod vid sängen och vek kläderna, så märkte jag att Emily kom in. Och hon hade ert stort leende på läpparna.
-Vad har hänt? Frågade jag, och hon log ännu större. Hade det hänt något i vardagsrummet medans jag varit här inne....




Vad tror ni hänt? :)




Kommentarer
Postat av: Anonym

.

2012-04-01 @ 17:29:21
Postat av: Hanna

Jätte bra :D

2012-04-03 @ 12:13:04
Postat av: klara

Skulle jag kunna få vara med i novellen? :) Det skulle göra mig sjukt glad och ifall jag får vara med så vill jag helst bli Zayns flickvän! :)<3333

ÄLSKAR DIN NOVELL! :)

xx

2012-04-04 @ 19:54:17
Postat av: jag

okej, okej, okej...

du måste verkligen skriva... NUUUUUUUU!

börjar bli otålig :D

2012-04-10 @ 22:50:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu