~kapitel 11~

*Niall's perspektiv*

Jag gick ut till dem andra, och sa förlåt för att jag varit sur på dem. och dem sa förlåt till mig för att dem berättat om mig och Sophie i intervjun.
- Gruppkram! sa Harry glatt, och vi alla slängde oss på honom. Någon minut senare så kom Sophie ut från toan så satte hon sig brevid mig och jag log mot henne.
-Snälla vi gör något... Sa Louis, eftersom nästan alla satt och var osociala med sina mobiler.
-Vi hyr någon rolig film! Gav Liam som förslag när vi alla hade suttit tysta ett tag. Och eftersom vi alla tyckte att det lät som en bra idé. Liam,Louis och Harry åkte och köpte godis och några filmer. Jag och Sophie erbjöd oss för att stanna hemm för att hålla koll på Zayn. Jag hörde hur killarna stängde dörren efter sig, och min blick riktades direkt mot Sophie, och jag höjde lite frågande på ena ögonbrynet.

*Sophies perspektiv*

Jag satt en bit ifrån Niall när jag såg att han kollade på mig. Han kollade konstigt på mig, och jag kunde inte hålla mig för skratt. Jag flyttade mig närmare honom, och vi möttes i en perfekt kyss. Jag log mot Niall som log tillbaka. Igentligen borde jag skrika av glädje och vara hur glad som helst. Eftersom Niall var den underbaraste killen jag någonsin träffat. Men jag visste faktist fortfarande inte hur det var mellan oss...
-Sophie, jag gillar verkligen dig! Sa Niall glatt, och jag såg att han blev lite generad efter att han sagt det.
- jag gillar dig också Niall! Sa jag och gav honom en till kyss. Jag vågade inte riktigt fråga om vi var tillsammans, så jag lät bli. För eller senare så skulle det säkert komma på tal. Zayn ropade och behövde vatten, så jag var snabbt uppe på benen och gick in till Zayn med ett glas vatten.
-tack för allt! Sa Zayn när jag hade gett honom glaset med vatten.
Jag kollade lite frågande på honom och sa tack, och han verkade förstå att jag var lite förvirrad eftersom han öppnade munnen för att fortsätta prata.
-jag är bara glad för allt du gör för Niall, och jag är glad för eran skull! Sa han tyst och jag log lite smått mot han innan jag gick ut till vardagsrummet igen. Zayn var nog den som jag har kommit närmast av killarna här, även fast vi inte lös känt varandra länge, så kändes det ändå som om vi känt varandra i flera år. Det var så enkelt att prata med honom, och han var isånnafall den som jag ville prata med när något hänt. Såklart skulle jag också prata med Quinn & Emily, men just nu träffade jag dem inte så ofta. Och ibland behövdes det också kommentarer från en killes perspektiv eller hur man skulle säga. En stund efter lite TV tittande så kom killarna hem, och en pizza lukt spred sig i huset.
-vi hyrde Scream 4! Sa Harry glatt och började äta på sin pizza. Louis satte igång filmen och alla högg in på sina pizzor. När vi ätit klart så lutade jag mig i soffan och jag kände att Niall försökte flytta sig närmare mig lite diskret, när han satt tillräckligt nära, så la han armen runt mina axlar, och jag log för mig själv. Igentligen så hatade jag skräckfilmer, men med Niall nära mig så kände jag mig tryggare.

När filmen var slut, så var det bara jag och Louis som var vakna. Och jag kunde se i ögonvrån att Louis kollade på mig, eftersom han satt brevid mig. så kunde jag också se att han började le.
-vad kollar du på? Sa jag lite frågande och fnittrade till. Men han svarade inte, utan fortsatte bara kolla på mig. Sen vaknade Niall till, och drog ner mig i hans famn. Innan jag bestämde mig för att somna så kollade jag snabbt på Louis och jag såg hur hans leende försvann och han ställde sig snabbt upp och gav Niall och mig en sur blick innan han gick med snabba steg in till sig.

-vad hände med honom igentligen? Frågade jag lite chockat och kollade på Niall som verkade vara lika förvånad som mig.
-Trött antar jag... Sa han och la sina armar runt mig. Och jag kände hur trött jag var.
Trött? Frågade Niall efter min säkert 5e gäspning under några få minuter.
-mm... Mumlade jag fram och kände mig som spagetti när Niall hjälpte mig uppnfrån soffan. Sen så gick vi in och la oss i hans säng.Just nu brydde jag mig inte riktigt om att det kanske kändes konstigt att jag redan sov hos Niall, men just nu var jag för trött för att änns orka bry mig.

*Niall's perspektiv*

Jag vaknade nästa dag av att någon satte igång TVn i vardagarummet på hög volym. Jag vände mig mot delen av sängen där Sophie låg. Fast sängen var helt tom så jag antog att hon redan vaknat och gått upp. Så jag gick ut till vardagsrummet för att se om
Sophie var där, men där satt bara zayn och Louis, så jag frågade om dem hade sett Sophie
-Har ännu en tjej lämnat dig? Sa Louis och hånlog, och jag kände direkt hur ilskan kokade upp i mig.


-vafan är ditt problem igentligen? Sa jag surt in på mitt rum igen. mitt morgonhumör var kanske inte det bästa, men Louis har irriterat mig ända sen jag berättade att jag gillade Sophie. Jag la mig i sängen och kollade upp i taket.
-Niall...? Hörde jag plötsligt Sophie säga,och jag hoppade chockat till och såg att hon låg på golvet.
-vad gör du där nere? Frågade jag och skrattade lite innan jag hjälpte henne upp och vi möttes i en kyss. Sen så började jag kittla henne.
-Nej Niall, jag får ingen luft! Sa hon Mellan skratten.sen så knackade någon på dörren, och jag slutade kittla henne.

Harry kom in och log lite smått åt oss som ett godmorgon.
-Sophie din brorsa är här! sa han snabbt och stängde sedan dörren efter sig när han gick igen. Hon gav mig en hejdå puss på kinden, och efter att hon hade bytt om så gick vi ut till hallen. Hennes brorsa stod och pratade med Louis men verkade inte vara särskilt glad.sen satte hon på sig skorna och frågade lite surt varför Simon var här.
-mamma... Började han och kollade ner i marken. Och Sophies leende försvann, och dem sa hejdå innan dem gick ut till bilen. Flera tankar om vad som hade hänt hennes mamma fanns i mitt huvud.

----------------------
Kapitel 11 :)

Tror inte att det blev så långt, jag skrev från blogg appen så det var lite svårt att se hur långt det blev...

Och det går nog inte att kommentera det här kapitlet, men isånnafall får ni kommentera något tidigare inlägg :)


Kommentarer
Postat av: Jessica

Jättebra!! Oh jag vill veta vad som hänt med deras mamma..! :D



förresten, har du twitter? :):)

2012-02-05 @ 12:24:51
Postat av: My

jättebra, jag vill veta vad som har hänt med hennes mamma !!!!!!!! ;) undrar samma som Jessica har du twitter ??

2012-02-05 @ 17:50:55
URL: http://mysanbusan.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu