~Kapitel 14- Friends again~

*Niall's perspektiv*

-Så när tänker du bli sams med Louis igen? Frågade Sophie och kollade frågande på mig
-Någon gång...Sa jag tyst
-Jag var inne och pratade lite med Louis innan jag kom in till dig. sa hon och jag satte mig upp
-Vad pratade ni om då? Frågade jag och hon kollade ner på sina händer. Så det verkade inte varit något bra dem pratade om.
-jag frågade bara om en sak jag fått redo på, och sen en sak jag läste om häromdagen! Sa hon tyst och kollade snabbt upp på mig, innan hon sänkte blicken igen.
-vadå?
-Det stod att du och någon tjej hade något på gång, och jag behövde bara fråga om det stämde...sa hon och la sig ner igen. Jag hade också läst artikeln, men jag trodde inte att Sophie hade läst den.
-Men du vet väll inte att det är sant? Sa jag och försökte få ögon kontakt med henne, så jag la mig ner och möttes av ett leende från henne.
-Förlåt, men jag ville bara vara säker! Sa hon, och jag pussade henne snabbt på pannan. Innan vi gick till vardagsrummet där Liam och Zayn satt.
-Vilket datum är det idag? Frågade Liam, och Zayn letade efter sin mobil i soffan för att kunna kolla datumet.
-Den 13:e! Svarade jag snabbt och kollade ut genom fönstret. Det fanns inte så mycket snö ute, men det var ändå riktigt kallt ute. Jag höll koll på dagarna just nu, eftersom jag skulle hem till Irland igen under julen och behövde köpa alla julklappar innan det. Och att Louis fyller år,så jag behövde verkligen bli vän med honom igen innan det. Något jag skulle vilja, var att Sophie skulle följa med mig till Irland, men det skulle säkert bli omöjligt eftersom hon säkert skulle
Fira jul med sin familj.
-vad önskar dig i julklapp? Frågade jag Sophie som låg i min famn.
-Juste det är jul snart! Sa hon och jag tog hennes svar som att hon inte visste vad hon ville ha.

*Sophies perspektiv*

-hur kan du glömma julen? Frågade Liam chockat
-jag har aldrig riktigt firat jul sen jag varit liten. Och jag är lite ovan att vara ledig under julen... Sa jag försiktigt. Mamma hade typ alltid jobbat, och sen när jag började jobba som skådespelare så behövde jag ibland också fixa med jobbet.
-Driver du med mig? Frågade Zayn, och kollade på mig med stora ögon.
-Nej,och nu när jag äntligen är ledig, så ska ändå alla bort...sa jag, och såg att Harry kom, och Louis kom strax därefter. Och jag kände hur Niall stelnade till lite, och jag pussade honom snabbt på kinden.Och vi satte oss upp igen för att dem andra skulle då plats.
Jag gav Niall en blick, som betydde att jag ville att han skulle prata med Louis.
-Imorgon! Viskade han i mitt öra, och jag nickade lite diskret.

•2 dagar senare•

Louis och Niall hade fortfarande inte blivit vänner än. Och jag antog att stämningen mellan dem fem inte var den bästa. Jag hade inte träffat dem sen dagen dem blev osams. Men idag skulle jag dit igen.
Jag och Niall satt i köket och pratade lite, när Louis kom, och höll på att vända igen när han såg oss, eller kanske mer Niall.
Och jag tvingade Niall att prata med honom.

*Louis perspektiv*

-Louis... Hörde jag Niall säga, och jag suckade för mig själv.
-vi måste prata! Sa han allvarligt och ställde sig upp, och Sophie log lite smått mot mig innan hon gick förbi mig och fortsatte ut till vardagsrummet.
Jag och Niall gick in på mitt rum, eftersom det låg längst ifrån dem andra. Och när vi hade satt oss ner så var jag den första som sa något.
-Förlåt Niall, för att jag blev sur och så, jag tyckte bara att du var så mycket med Soph. Och för att jag sagt taskiga sker till dig! Sa jag, och han bad om ursäkt för att han varit sur och så på mig.sen gav vi varandra en kram
-jag har saknat dig! Sa jag och släppte taget om honom.
-jag har saknat dig med! Sa han, och vi båda började skratta. Och vi gick ut till vardagsrummet igen där dem andra satt. När dem såg att vi kom, så flög dem upp från soffan av glädje,och kramade om oss.

*Niall's perspektiv*

Sophie kom tillbaka från badrummet och hon kollade lite frågande på oss, antagligen för att hon förstod att något hänt.
-Så ni är vänner igen? Frågade hon glatt, och jag antog att hon hörde killarnas skrik.
Jag nickade glatt och gick efter henne in i köket, dit hon hade gått.
Jag började pussa henne lite, och vi försökte gå till mitt rum samtidigt. Men det gick inte så bra, och jag kunde inget annat än le. Eftersom mitt liv var perfekt nu.
-Skaffa ett rum! Sa Harry högt och slog till mig på rumpan, när han gick förbi för att gå till köket.
-vi är påväg dit nu... Sa jag, och höll om Sophie bakifrån.
-äsch killar, vi drar till Milshake City. Sa Liam och log stort och log stort mot mig. Efter att dem gått så övergick kyssarna till mer, och en stund senare låg vi där i sängen och båda var en aning anfådda. Jag lutade mig över henne och kysste henne
-Jag älskar dig,Niall! Sa hon och log
-Jag älskar dig också! Sa jag och vi satte oss upp.
Vi satte på oss kläderna och fixade till oss lite, och satte oss i soffan och kollade på en Harry Potter film som gick på TVn. Och en kvart senare så kom killarna tillbaka igen, och dem hade tydligen handlat mat.

*Sophies perspektiv*

-Så vad har ni gjort medans vi var borta? Frågade Harry glatt och satte sig i soffan.och han bet sig i läppen för att inte börja skratta. Eftersom han säkert förstod vad vi hade gjort. Och jag blev lite generad.sen gick han ut till köket till dem andra.
-vill du fira jul med mig och min familj? Frågade Niall
-jättegärna! Men får jag det då? Frågade jag överlyckligt
-Såklart, min tjej kan inte vara ensam under julen! Sa han och kysste mig.
Sen började vi gå till köket, och Niall kramade om mig bakifrån. Louis och Zayn stod och lagade mat, medans Liam och Harry verkade köra armbrytning.
När maten var klar, blev det ganska tyst eftersom alla satt och åt. Alla förutom jag... Jag satt mer och dagdrömde. Mitt liv var väldigt bra just nu, och allt bara rullade på. Och just nu hade jag 5 underbara vänner runt mig.
Jag avbröts i mina tankar av att något flög förbi mitt ansikte flera gånger. Det var Nialls hand.
-Vad gör du? Fråga Louis, och dem andra skrattade lite åt mig.
-Jag tänkte bara på något... Sa jag och började äta. När vi hade ätit klart så ringde min mobil.
-Hej Justin! Sa jag glatt och fick blickar från killarna. Jag gick runt i huset medans vi pratade. Och en kvart senare la vi på.
-Vad ville han? Frågade Niall, lika nyfiken som vanligt.
-inget speciellt...sa jag och satte mig brevid honom i soffan.
-Tar det en kvart att inte prata om något speciellt? Frågade Zayn, och sänkte ljudet på TVn.
-Nej, men det var inget speciellt! Sa jag och tänkte på det Justin hade berättat. Jag längtade verkligen efter att få berätta det för killarna...



Kommentarer
Postat av: Amanda

Jätte bra :)

2012-02-26 @ 16:38:22
Postat av: Jessica

hur bra som helst, har längtat efter denna delen!! :D

2012-02-27 @ 20:09:25
URL: http://https://twitter.com/JessicaNiall1D
Postat av: essay

I think it's really important to have true friends!

2012-03-16 @ 09:14:10
URL: http://essayshelp.org/prices.php

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu