~Kapitel 15 - Save water, shower together~



*Sophies perspektiv*

Justin hade frågat om jag och killarna ville komma på någon fest där Justin skulle uppträda och så.
Jag längtade faktist lite efter att få gå på fest igen, och träffa vänner och andra kändisar. Det var väldigt länge sedan jag gick på något sånt här.
Jag kollade snabbt på dem andra, och märkte att dem kollade på mig. Jag hade hört lite innan att killarna hade pratat om festen, och att dem väldigt gärna ville gå på den.
-Vad hette den där kändis festen ni ville gå på? Frågade jag, och Louis var snabb med att säga det. Jag ställde mig upp, och killarna började småprata om det igen. Jag gick istället till köket för att ta någon frukt, och det fick bli några vindruvor. Sen gick jag tillbaka till dem andra, men satte mig istället i en fotölj någon meter ifrån soffan.
-juste killar vi måste åka och shoppa! Sa jag glatt, och fick fem frågande blickar riktade mot mig.
-You Wish! Sa Harry, och dem andra verkade hålla med.
-Men vad ska ni ha på er imorgon då? Sa jag, och kunde inte låta bli att le när jag såg deras reaktion. dem flög upp ur soffan och kollade på mig med stora ögon.
-Skojar du? Nästan skrek Louis, och jag skakade lätt på huvudet och skrattade till. Och jag blev överfallen av en stor grupp kram från dem.
Efter det var dem lite små galna och kunde knappast sitta stilla. Som tur var, så hade både jag och killarna redan bra kläder. Efter någon kvart hade dem lugnat ner sig, men ingen av dem sa direkt något. Dem var väll antagligen glada över att få gå på festen.
-Jag lånar eran dusch, om det är okej? Frågade jag lite försiktigt och Liam gav mig en lätt nickning, så jag antog att det var okej. Jag hämtade min nessäcer från min handväska, och började sedan gå upp för trappan, till killarnas större badrum.
Jag kunde höra att någon kom efter mig i trappan. Jag vände mig om och såg att Niall kom med snabba steg bakom mig.

*Nialls perspektiv*

Vi gick in i duschen tillsammans. Jag kunde känna hur vattenstrålarna träffade min rygg, medans vi stod där och kysstes.
Efter att vi hade duschat klart, så var vi båda hungriga, så vi tänkte åka någonstans och äta. Jag gick ner till mitt rum och bytte om, medans hon var kvar uppe i badrummet. Jag var precis klar, när jag hörde att Sophie gav ifrån ett kort skrik. Jag gick upp till henne, och såg henne stå framför spegeln i BH och jeans. Hon höll på att kolla på något på hennes hals, och när jag kom närmare såg jag att det var ett sugmärke. Hon försökte ge mig en sur blick, men det gick inte så bra, och vi båda började skratta.
-Det är inte kul! Sa hon och var allvarlig i ca 2sekunder innan hon började skratta igen.
Hon tog på sig en tröja snabbt och fönade håret innan vi gick ner till dem andra. Hon försökte hålla för märket lite diskret med handen, när vi kom till vardagsrummet.
-Hänger ni med ut och äter? Frågade jag, och kastade en kudde på Zayn som halvsov i soffan. Han gav mig en sur blick, och la kudden på magen.
-Visst! Sa Liam glatt och stängde av TVn.

*Sophies persektiv*

Jag kände hur mobilen plingade till, och jag tog långsamt och diskret upp mobilen från byxfickan. Killarna var väldigt nyfikna och ville alltid veta vem jag smsade eller så med. Speciellt Niall ville alltid veta allt. Dem andra killarna var just nu och bytte om till bättre kläder inför middagen.
Jag fick lite panik när jag läste smset från Justin, och jag behövde läsa det igen "du måste verkligen nu komma och hjälpa mig inför morgondagen!!" skrev han bara, men jag blev ändå lite orolig om något hade hänt. Jag suckade tyst för mig själv, och stoppade ner mobilen i byxfickan igen.
Niall och Zayn verkade ha hört min suck, eftersom båda dem kollade frågande på mig.
-Förlåt, men jag måste hjälpa Justin med något... Sa jag och gav Niall en snabb hejdå kyss. Jag smsade Dana snabbt och bad henne hämta mig,Och gick sedan till hallen och började sätta på mig skor och så. Jag lånade en av Nialls halsdukar pga sugmärket på halsen. Ioförsig så var det inte så tydligt, och jag hade sminkat över det ganska bra. Men man såg det fortfarande, och jag ville inte riskera att komma på första sidan och skämma ut både mig och Niall.
Jag skulle precis gå ut genom dörren, när någon tog tag i min arm, och möttes i en kyss av Niall.
-Ifall det här är sista gången! Sa han plötsligt, och jag kollade frågande på honom. Jag visste att han kanske kunde vara svartsjuk ibland, men just nu fattade inte jag riktigt vad han trodde om mig. Igentligen så hade jag svårt för att bli sur på folk, och speciellt på Niall. Men just nu så kände jag hur ilskan bubblade upp inuti mig.
-Om jag ville ha Justin, så skulle jag inte vara här! Sa jag surt till honom, och stängde dörren med en smäll efter mig. Jag sprang ut på gatan, och satte mig i bilen brevid Dana. Jag smsade Justin när vi var framme och bad honom möta mig utanför, eftersom jag inte riktigt visste vart jag skulle gå in någonstans. Jag var sur på Niall, men ändå inte. Det gick inte bara på något sett, han var för underbar för det. Fast jag tyckte ändå att det var idiotiskt sagt.
När Justin kom, så kramade jag om honom snabbt och sa hej. Vi gick in i lokalen där festen skulle vara, och den var enorm. Dem hade inrett den superfint, och jag bara stod där och gapade.
-Wow! Var det ända jag fick ur mig
-Så vad ville du ha hjälp med? Frågade jag och kollade runt, allt verkade vara klart redan.
-inget speciellt, jag ville bara träffa dig! Sa han glatt, och och tog ena armen runt mina axlar.
-så jag drog från något viktigt i onödan?! Sa jag på skämt, men blev genast allvarlig när jag kom på att det inte var på skämt. Det här hade faktist orsakat det som hänt mellan mig och Niall nu.
-vadå, vad har hänt? Frågade han och kollade allvarligt på mig. Jag kollade runt på alla andra som sprang omkring och fixade det sista, och sänkte rösten för att inte infomera dem andra om saker dem inte behövde veta.
Vi bråkade bara lite... Typ?! Sa jag tyst, jag visste inte riktigt om vi bråkade, så jag visste inte vad jag skulle kalla det.
-Du och Niall? Frågade han och jag kollade ner på mina fötter och nickade.
-Du vet att jag alltid finns om du behöver prata om det, eller något annat! Sa han och kramade om mig. Sen kom en tjej fram och ville fråga Justin en sak, och jag blev riktigt förvånad när jag såg vem det var...


Kommentarer
Postat av: Jessica

Jättebra!! :D

2012-02-29 @ 11:29:57
URL: http://https://twitter.com/JessicaNiall1D
Postat av: Anonym

¨Jätte bra längtar till nästa kapitel

2012-03-04 @ 18:39:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu