~Kapitel 10 - Intervju~

Förra kapitlet - - Du behöver inte... Började jag innan hon avbröt mig
- Nej, men jag vill hjälpa dig! Sa hon och log. Sen så gick hon till mitt rum för att fixa lite och för att hämta en hink. Några minuter senare så kom hon tillbaka och hjälpte mig upp, och vi gick till mitt rum. Och hon hade verkligen fixat till det en massa.
- Tack! sa jag tyst och la mig i sängen, och somnade nästan på direkten.




Nialls perspektiv

Stackars Zayn, tänkte jag för mig själv när jag kom in i hans rum och såg honom halvsova i sängen framför TVn.
- Vi skiter i intervjun idag! Sa jag, även fast det var en viktig intervju så kunde vi inte lämna Zayn hemma när vi andra åkte iväg.
- Nej gör inte det, den e viktig! Sa han lite surt och allvarligt.
- Bara om det är okej för dig...? Sa jag och kände mig ändå riktigt taskig. Han nickade lite lätt, så jag sa hejdå till honom och sa att han skulle krya på sig.
- Det var okej för honom. Sa jag till dem andra när jag kom ut från Zayns rum. Vi gick och satte på oss skor och jacka, och Sophie log stort när vi skulle gå. Precis när hon skulle säga hejdå så drog jag in henne från dörren igen för att ge henne en puss innan vi drog till intervjun. Hon log mot mig, och sa sedan hejdå. Igentligen ville jag inte att hon skulle stanna hemma hos oss, eftersom hon kunde bli smittad av Zayn. Men hon vägrade lämna honom ensam.
På intervjun

Dem frågade lite om våran nya skiva och frågade också vart Zayn var. Sen så frågade dem om det kommer hända något under vintern. Och såklart ställde dem en massa frågor som fansen frågat.
-Vilka av er är singlar? frågade hon som intervjua, medans hon hon höll i någon lapp med massa tweets frågor.
Louis svarade på frågan, och sa att vi alla var singlar, jag såg att han gav mig en frågande blick för att dubbelkolla med mig om det var okej att han sa så, och jag nickade lite lätt. Jag och Sophie har ju inte direkt pratat om förhållande och så.
-Så hur är det mellan dig och Sophie då Harry? Frågade hon och vände blicken mot Harry .
-Vi är bara bra vänner! Sa han bestämt och log mot mig
-Men Niall och.. Började han, innan jag avbröt honom med att hålla för hans mun och drog ner hans huvud i hans knä. Och han började skratta.
-Vadå, är det något mellan dig och Sophie? Frågade tjejen och alla blickar riktades mot mig.
-Nej, inte direkt....Sa jag tyst och ville att vi skulle byta ämne,men jag sa inget. Eftersom det bara skulle bli mer uppenbart hur det var mellan mig och Sophie.
-Berätta nu! Sa Liam och knuffade till mig lite på armen. Jag kollade på honom och gav han en sur min.
-Jag är som sagt singel! Sa jag kort, och sen så bytte vi ämne. Efter intervjun åkte vi direkt hem, men stämningen mellan oss var inte jätte bra. Jag var bara irriterad på dem eftersom dem höll på och pratade om allt mellan mig och Sophie.
-Är du sur på mig för det där jag sa? Frågade Liam lite tyst till mig som satt brevid mig. Jag ignorerad bara honom, även fast jag inte ville.
-Jaja, säg till när du är glad igen! Sa han lite surt, precis innan Paul stannade bilen. Jag hade inte änns märkt att vi var hemma.Jag sa aldrig i intervjuer vilka dem gillade så jag fattar inte varför dem änns nämde oss. Jag suckade för mig själv och gick sedan in efter dem andra i huset. Jag gick in till Zayns rum igen och han såg faktist ut att må mycket bättre.
-Mår du bättre? Frågade jag och ställde mig på kortsidan av hans säng. Han kollade upp från sin mobil och log lite smått mot mig.
-Ja, jag tror bara att jag ätit något konstigt, för jag mår ganska bra nu. Sa han, och jag blev lättad. Fast Zayn ville ändå stanna inne på sitt rum tills han kände sig 100% frisk.



Kort del idag. Men jag har inte mer tid för novellen idag, så ni fick ett kort. Hoppas ni gillar det ändå.

Vet att ni röstade fram att novellen skulle handla om Liam, eftersom ni inte tyckte att många skrev om honom, Så i nästa inlägg kommer jag skriva vilka min novell kommer handla om :)



Kommentarer
Postat av: Jessica

Jättebra!!! :D

2012-01-26 @ 22:50:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu