~Kapitel 2 - Photo Shoot ~

Förra kapitlet -
-Hej Sophie! Hörde jag en röst som jag kände igen
-Hej Louis! Sa jag glatt tillbaka och stannade.
-Du är riktigt rolig Sophie! Sa Liam och ställde sig på andra sidan av mig.
-gud nej...Sa jag och vi började småskratta, sen så kom Zayn,Niall & Harry också.




Sophies perspektiv

Alan kom fram till oss och log lika stort som alltid
- Ni var grymma ikväll! Sa han och klappade mig och Harry på axlarna eftersom vi stod närmast honom.
-Tack, bara lite pinsamt... Sa jag och gav honom en sur blick, på skoj.
-Du behövde inte säga något Sophie! Sa han glatt innan han behövde gå. och killarna började skratta liet smått igen. Jag kände hur situationen blev allt pinsammare, så jag sa att jag behövde gå.
-Sophie, kan jag få ditt nummer? Frågade Liam mig,precis när jag hade vänt mig om för att börja gå
-Ehm...Visst! Sa jag. Varför ville dem ha mitt nummer? vi kände knappast varandra och jag brukade inte vilja ge ut mitt nummer till folk. Men det skulle inte direkt skada. Alla killarna tog upp sina mobiler oc jag började rabbla upp siffrorna. Sen så sa jag hejdå till dem och dem log stort. Jag började sedan gå ut till bilen där Simon satt och väntade och tog upp mobilen när vi var påväg hem. Jag gick snabbt in på Twitter och skrev "On my way home now, then I check a movie again with Simon"
Nialls perspektiv

Vi alla fem satt i bilen påväg hem till oss. Vi hade precis köpt ett hus tillsammans, eftersom vi inte orkade på på hotell och sånt hela tiden.
-Jag har hittat Sophie på Twitter! Sa Zayn glatt och sa vad hon hette.Jag klickade på Follow knappen och läste om att hon hade skrivit lite om kvällen. Hennes ikon bild var faktist riktigt snygg, fast ioförsig så var hon det i vanliga fall också. Jag uppdaterade sidan, och såg att Louis och Sophie hade skrivit. Louis skrev att han hade haft en trevlig kväll, och så hade han "taggat" oss killar,Alan och Sophie också. Jag log lite för mig själv och läste sedan var Sophie hade skrivit, och mitt leende försvann. Vem var Simon? Säkert hennes kille...Jag var ju trots allt bara hennes "celebrity crush" När vi kom hem så åt jag två mackor, och la mig sedan för att sova
Jag vaknade dagen efter av att Louis och Harry  sprang runt i huset och skrek. Jag skrattade för mig själv, och satte mig sedan upp och tog på mig en tröja. Sen så gick jag in i köket och åt frukost.
Idag skulle vi på en Photo Shoot och ta lite kort inför något som jag inte kommer ihåg. Efter att jag ätit frukost så sate jag mig i soffan med dem andra
-Vem smsar du med? Frågade jag Liam som satt och kollade ner i sin mobil.
-Sophie, hon ska till samma studio som oss idag för att fota! Sa han glatt och la ifrån sig mobilen. Och jag blev faktist lite gladare när jag hörde det. En halvtimme senare så kom Paul för att hämta upp oss. Och vi köpte med oss mat dit eftersom jag och säkert dem andra, skulle bli hungriga under dagen i studion. Eftersom Sophie skulle vara i en annan del i studion så skulle vi nog ändå inte kunna prata eller få träffa henne idag.
Vi var fem personer som skulle fotas, och hon var ensam. Så hon skulle säkert bli klar långt innan oss.
Just nu höll Zayn på att ta kort, och jag satt i soffan med Liam medans Harry och Louis höll på att larva sig. Liam satt och smsade med Sophie igen och jag kunde inte låta bli att kolla. Fast jag gav upp när jag ändå inte kunde se vad dem skrev. Så jag tog med mig ena chips påsen och gick till Harry som bad mig komma med den. Han satt just nu och spelade på mobilen
-Niall din tur! Sa fotografen och jag gick snabbt dit och kollade mig snabbt i spegeln för att se så att kläderna satt bra. Jag började ta några kort, och killarna satt och brottades i soffan men jag försökte koncentrera mig på hur fotona blev. Efter ett tag så slutade dem och det knackade på dörren. Zayn öppnade dörren och in kom Sophie.
Och jag kände nervositeten stiga. Shit, nu skulle jag inte kunna koncentrera mig. Det var redan jobbigt nog när flera personer stod och kollade.
-Hej killar! Sa hon glatt och kramade om dem. Liam hade säkert sagt åt henne att komma. Hon kollade sedan på mig och vinkade och jag log tillbaka till henne
-Förlåt Niall, det var inte mening att störa... Sa hon och satte sig med ryggen mot mig, och dem fem började småprata lite. Några minuter senare så var jag klar och det var Louis tur. Jag gick och satte mig brevid Harry i soffan, och han höll på att kolla på någon video med oss.
-Jag ska bara störa Louis lite..Sa hon tyst, och gick sedan och ställde sig snett bakom fotografen. Och hon började dansa något ful dans, och vi alla ´började skratta åt henne, och åt Louis som stördes av henne och kunde inte hålla sig för skratt. Hon verkade inte vara rädd för att göra bort sig eller vara rolig, precis som Louis.
-Dem sista fotona blev riktigt bra Louis! Sa plötsligt fotografen, och Sophie satte sig igen. Och sen så skulle vi ta kort tillsammans.
Sophies perspektiv

-Era photo shoots är mycket roligare än mina! Sa jag när dem var klara och vi var påväg till parkeringen. Dem svarade inte direkt på frågan utan skrattade bara lite. På parkeringen stod det flera fans som ville ta kort och så. Precis när vi skulle skiljas åt, så frågade Harry mig om jag ville hänga med till dem.
-Visst! Sa jag och ringde till Simon för att säga åt honom att han inte behövde hämta mig.
-Hej Simon, jag åker till några vänner istället....Sa jag och as till han att jag inte behövde hämtas. Sen så la vi på och flera tjejer stod runt mig och ville ha en autograf. Det var tydligen inte bara killarnas fans här. När vi var klara där, så satte vi oss i bilen, och jag satte mig mellan Louis och Zayn. Igentligen var det riktigt pinsamt,eftersom jag precis träffat dem. Men vi kommer faktist riktigt bra överräns och så.
-Var det din kille du pratade med? Frågade Liam och lät lite besviken
-Va simon? nej, han är min brorsa, jag har ingen kille! Sa jag och skrattade lite åt att dem trodde att Simon var min kille.
-Hur kan någon som du vara singel? Frågade Zayn och kollade upp från sin mobil
-Hur kan några som ni vara singlar...Sa jag som svar och höjde ena ögonbrynet.
-Tjejen har en poäng! Sa Louis och nickade lpngsamt på huvudet, och jag började skratta lite åt honom.
Efter ca 10 minuters åktur så var vi framme hos dem.
-Wow, snyggt hus! Sa jag glatt och gick ur bilen. Liam öppnade dörren och en god doft av kill parfym fanns i huset. Jag följde efter Niall och Zayn in till köket, medans dem andra gick in till vardagsrummet. Zayn började ta fram mat,så jag och Niall hjälpte till. Jag hjälpte Zayn att skära grönsakerna.
-Någon som gillar mat...? Frågade Zayn glatt, eftersom jag åt lite av dem grönsakerna hela tiden
-Jag älskar mat! Sa jag glatt och Zayn skrattade.
-Give me five! Sa Niall plötsligt och höjde handen. Jag slog till den lite lätt och vi båda började skratta.
-Sophie! Hörde jag Harry ropa innifrån vardagsrummet, så jag gick in till dem och satte mig brevid honom. Och dem alla tre log hemlighetsfullt åt mig
-Vad kollar ni på igentligen? Frågade jag och såg att liam inte verkade kolla så mycket på filmen, och koncentrerade sig istället på att klara en bana på angry birds.
-Dig! Sa Louis glatt, och jag kollade snabbt på TVn och såg att dem kollade på en av mina filmer
-Åh, snälla stäng av! Sa jag och försökte ta TVkontrollen från Harry
-Nej, jag har alltid velat se den! Sa Louis , så jag gav upp och gick tillbaka in till köket och såg att Niall höll på med min mobil.
-Vad gör du med min mobil?Och hur kunde du min kod? Frågade jag, utan att jag igentligen brydde mig om vad han gjorde på min mobil eftersom jag inte hade något privat på min mobil.



Kommentera gärna vad ni tyckte om kapitel 2 :)



Jag vet att bloggen ser riktigt trist ut, utan någon header och så. Men jag ska fixa det dagen jag har tid. Och jag är inte så bra på det så jag vet inte riktigt när jag fixar det!






Kommentarer
Postat av: Anonym

den är jätte bra hittills!!! <3

älskar att hon också är känd, jag tycker det blir en bättre story då!! XD

2012-01-14 @ 21:31:10
Postat av: N

awesome!!<3

2012-01-14 @ 22:19:59
Postat av: Isabel

Verkligen jättebra!! Älskar storyn och Sophie! :)

2012-01-15 @ 01:23:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu