~Kapitel 3 - SMS ~

Nialls perspektiv


- Koden 0000 är inte den bästa! Sa jag och skrattade. Jag kollade runt lite på hennes mobil och hon verkade inte riktigt bry sig, så jag kollade runt bland hennes kontakter.
-Shit! Har du Justin Biebers nummer? frågade jag och kollade chockat på henne.
-Ja, men han är bara en gammal kompis. Sa hon, och jag kollade fortfarande chockat på henne.
-Eller kanske mer än en vän? Frågade Zayn och knuffade till henne lite lätt i sidan. Men hon svarade inte, utan fortsatte bara skära grönsakerna och man såg att hon blev lite generad.
-Shit, har du varit tillsammans med Justin? frågade Zayn som såg nog var lika chockad som mig.
-Nja, det var inget serriöst. Bara någon kyss och så...Sa hon och började duka.
-Och så...? Frågade jag som hade blivit lite nyfiken
-Inget. Sa hon tyst, och eftersom hon inte verkade vilja prata om det så lät jag bli att fråga något mer. Några minuter senare så var maten klar, och jag sa till dem i vardagsrummet att det var mat. Efter maten så satte vi oss i vardagsrummet igen för att kolla på någon film. Jag hade fortfarande Sophies mobil i fickan, så jag tog upp den och gick in på hennes twitter, Eftersom hon inte hade loggat ut. Jag tänkte bara snabbt skriva ett tweet från mig.
Jag gav henne mobilen, och hon kollade misstänkt på mig, men jag bara log stort.  Jag gillade verkligen henne, men eftersom hon inte verkade gilla mig mer än som vän, så vågade jag inte ta risken och förstöra våran vänskap. Efter filmen så var det bara jag och Sophie som var vakna, och vi båda tog upp våra mobiler, eftersom Zayn och Louis satt mellan oss. Och hon frågade vad jag tyckte om filmen.
"Helt okej, vad tyckte du?"
"ja, helt okej.." Jag hann precis läsa klart hennes sms, när Liam tog tag i min arm och la sedan sitt huvud på den. Sen så smsade hon igen
"Aww..." Skrev hon bara kort och kollade upp på mig med ett leende,och jag log tillbaka.a
"Kan du inte berätta om dig och Justin" Smsade jag henne, och hoppades på att hon ville svara.
"Vi var bara ihop i någon vecka, men det var inget serriöst. vi passar inte riktigt ihop. Men just nu är vi väldigt bra vänner" Jag läste igenom smset långsamt och kände hur Liam släppte min arm och lutade sig mot Harry istället. Jag smsade inget tillbaka, utan mötte bara hennes blick och skakade lätt på huvudet.
Killarna visste inte att jag gillade Sophie,fast just nu är det bara bra. Annars skulle dem bara hålla på och skämma ut mig.
"Du borde nog byta kod till din mobil" Skrev jag till henne
"vad har du gjort" skickade hon och kollade chockat upp mig
"Inget...." Skrev jag och hon höjde ena ögonbrynet, så jag härmade henne och höjde också på ena ögonbrynet. Vi satt där allvarligt och kollade på varandra,Men plötsligt så började hon skratta. Och jag började små skratta åt henne.
-Vad skrattar ni åt igentligen? Frågade Harry som hade vaknat av hennes skratt.
-Jag är bara trött...Sa hon och slutade skratta och gäspade istället. Jag fixade lite i gästrummet åt henne och hon fick låna en tröja av Harry som var på väg in till sitt rum för att somna där.
-Tack för att jag får sova här! Sa hon och log stort mot mig. Jag log tillbaka och gick in till mitt sovrum där jag somnade på direkten.
Sophies perpsektiv

Jag vaknade upp dagen efter, och såg att jag var i ett okänt rum Jag fick först lite panik men kom sedan på att jag var hos killarna. Jag kollade på mobilen och såg att den var 8, och jag skulle till filminspelningen vid 9. Jag satte mig snabbt upp och satte på mig mina kläder från igår. Sen så ringde jag Dana och bad henne hämta mig, sen så skrev jag en lapp till killarna och gick tyst ut genom ytterdörren och satte mig i bilen brevid Dana. Jag skulle filma lite idag, men eftersom jag inte var så många scener kvar så behövde jag bara filma någon gång i veckan just nu. När jag kom dit, så skulle jag direkt byta om till en riktigt lång klänning eftersom jag precis skulle ha kommit hem från någon fest och nu skulle jag vara full och ha med mig någon otroligt snygg kille med mig. Igentligen så hatade jag att spela in kärleks scener, men som tur var så skulle inte så mycket hända mellan oss.
Det som var ännu pinsammare var att Jacob som jag skulle vara tillsammans med i filmen var mitt gamla ex, fast också en bra vän.
Harrys perpektiv

Jag vaknade först av killarna, som vanligt. Men hoppades på att Sophie var vaken så att jag iallfall hade någon att prata med och inte behövde vara vaken själv eller tvingades väcka Louis eller någon annan. Jag gick runt lite i huset och letade efter henne, men eftersom hon inte var någonstans så kollade jag försiktigt in i gästrummet där hon sovit. Men det var tomt där också, så jag gick och satte mig i köket, där jag såg en lapp som satt på kylskåpet. Jag gick fram och läste vad det stog "Behövde åka och filma idag,fast jag är ledig resten av veckan Xx" Stod det och jag log lite för mig själv, eftersom vi också var lediga resten av veckan så skulle vi säkert träffas en hel del
En vecka senare

Vi hade umgåtts med Sophie nästan varje dag och vi hade haft riktigt kul, hon var riktigt rolig att vara med. Det tråkiga var bara att vi skulle bort en vecka på turné. Vi hade frågat Niall flera gånger om han gillade Sophie eftersom han var helt annorlunda när hon var i närheten, och försökte göra allt för att få henne att skratta. Men han hade bara sagt nej och sagt att han bara tyckte om henne som kompis. Nu en vecka senare hade Niall äntligen erkänt att han gillade henne, eftersom han pratade om henne hela tiden när hon inte var i närheten. Fast han ville klara allt på egen hand eftersom han inte trodde att Sophie gillade honom, så vi fick inte hjälpa honom.
Sophie perspektiv

Som tur var så hade jag haft det fullt upp med att filma det sista, den veckan som killarna var borta. Så nu var jag äntligen ledig, ioförsig så älskade jag mitt jobb och så, men det här var nog första gången på länge som jag har varit ledig. Den första snön hade kommit idag och jag älskar verkligen snö. Jag skulle fika med Jacob idag klockan 1, och klockan var kvart i, så jag tog på mig mina chockrosa UGGs och min vinter jacka och började gå mot starbucks där vi skulle träffas
-Sophie! Hörde jag en röst bakom mig ropa, jag vände mig snabbt om och möttes av ett ansikte jag inte sett på länge. och jag blev glad riktigt inombords.


Kommentera gärna vad ni tyckte om del 3 :)


Kommentarer
Postat av: Louise

älskar novellen (och denna delen)!<3 läääängtar till nästa del!

2012-01-15 @ 17:08:03
URL: http://minstahansson.bloggplatsen.se
Postat av: N

rena naturbegåvningen på att skriva!!

2012-01-15 @ 19:55:48
Postat av: Isabel

Wow jättebra!! Längtar till nästa! :)

2012-01-16 @ 11:42:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu