~Kapitel 36~

Lilys perpektiv

Dagen efter

Jag var lite orolig över att träffa Lucas idag. Jag hade inte berättat något om Niall för Lucas, men jag skulle berätta det idag. Fast han borde väll veta om det eftersom det skrivs en massa om oss?
Jag tog på mig ett par rosa converse, korta jeans shorts och ett vitt linne. Och eftersom det var lite blåsigt ute så tog jag på mig en tunn kofta också.
Lucas bodde ganska nära mig, så vi möttes utanför mig och gick sedan tillsammans dit. Vi beställde det vi skulle ha och satte oss sedan ganska långt ifrån alla andra som var där inne. Vi pratade lite om allt möjligt och han verkade faktist vara riktigt skysst. När vi hade suttit där i ca 1½ timme så behövde han gå. Eftersom han skulle iväg på fotbolls träning. Vi gav varandra en hejdå kram. Och när han var på väg att kyssa mig så vek jag undan
  • Jag har en kille Lucas...Sa jag och kollade omkring mig ifall någon hade kunnat tagit kort.
  • Jag vet. Sa han och jag kollade bara frågande på honom
  • Men varför... Började jag innan han avbröt mig
  • Det står om er överallt! Sa han glatt och gick.
Jag gick istället vidare till samma shoppingcenter som jag hade varit i förut. Först gick jag in i någon smyckes affär och köpte en ny navelring. Sen så gick jag in i någon ny affär där. Det fanns en massa sommar kläder. Jag köpte en massa nya kläder. Som 3 par nya shorts, flera olika magtröjor, och nya underkläder. När jag var själv så brydde jag mig inte riktigt hur dem såg ut. Men nu när jag och Niall var tillsammans ville jag att dem skulle se bra ut. Efter det så tog jag en buss hem till Becca och visade vad jag hade köpt. Och eftersom hon såg så himla glad ut så var jag tvungen att fråga om något hade hänt.
  • Vad har hänt?
  • Killarna kommer tillbaka imorgon istället! Sa hon glatt
  • Varför? Frågade jag chockat men ändå glatt
  • Deras sista konsert blev inställd, så dem kommer tillbaka imorgon. Sa hon, och jag började tänka på Niall. Jag behövde kanske prata med Niall!
  • Tänker du förlåta Harry nu eller? Frågade jag eftersom hon verkade ha ändrat sig om Harry
  • Ja, jag tror det... Han har faktist inte gjort något fel,och alla människor är värda en andra chans. Sa hon och log lite smått
  • Är du full? Frågade jag henne och vinkade med handen framför hennes ansikte... Hon sa inget men gav mig en blick som frågade om jag var helt dum i huvudet...
Dagen efter

Jag och Becca hade gått till mig igår och sovit här, eftersom vi ville träffa killarna när dem kom. Fast dem kom klockan 4 imorse, så dem sa att dem skulle ringa när dem hade vaknat och så. Runt 11 så ringde Niall, och sa att dem var klara, en kvart senare gick vi till Liam, det var också han som öppnade. Och han gav oss en varsin lång kram. Sen så gick vi in till köket där alla satt... Alla förutom Harry.
  • Vart är Harry? Frågade Becca glatt. Jag gick och satte mig brevid Niall och han gav mig en kyss och viskade i mitt öra att han hade saknat mig. Jag sa att jag hade saknat honom också. Jag kollade på dem andra killarna och märkte att något var fel, eftersom ingen sa något och alla bara satt och kollade ner i bordet.
  • Han är hos Caroline... Men det är inte som du tror! Fick Louis tillslut ur sig
  • Jaha okej.. Sa Becca och försökte låta glad, men jag såg att hela hon blev besviken.
  • Ehm.. Lily jag ringer dig imorgon! Sa hon och gick ut till hallen.
  • Nej Becca gå inte! Det är inte som du tror... Sa Zayn och gick ut efter henne i hallen
  • Snälla låt mig bara gå! Hörde jag Becca säga högt och jag hörde att hon grät. När Zayn kom tillbaka så såg han rätt så chockad ut. Killarna berättade varför Harry var hos Caroline. Varför behövde överreagera så...? Han och Caroline hade inget på gång. Killarna bad mig ringa Becca och säga som det var. Jag ringde henne och berättade men hon orkade ändå inte komma tillbaka eller något. Hon behövde iallfall en dag själv för att få tänka efter och lugna ner sig.
  • Hon är ganska svartsjuk av sig.. Sa jag och kollade med ett snett leende på dem andra, men dem kollade på Niall och skrattade. Så jag vände mig mot honom och såg hur generad han hade blivit. Han var också riktigt svartsjuk av sig.
Harrys perpektiv

Efter besöket hos Caroline, så åkte jag taxi hem. Just nu var jag riktigt sur och irriterad på henne, hon hade gett mig den där kyssen bara för att förstöra för mig. Jag betalade chauffören och började sedan gå mot lägenheten.
Jag tittade ner på mina fötter när jag gick, och sparkade på några stenar som var i vägen.
Och plötsligt så kände jag hur jag gick in i något och ramlade ner på marken. Jag tittade långsamt upp och såg Becca sitta på marken framför mig. Hon hade tydligen också tappat balansen.
  • Becca jag är så ledsen.. Sa jag och ställde mig snabbt upp. Hon kollade upp på mig och jag såg att hon grät. Jag sträckte handen till henne för att hjälpa henne upp, men hon ignorerade den bara och ställde sig upp.
  • Snälla Harry, låt mig bara vara.. Sa hon och sprang iväg
  • Becca! Skrek jag efter henne, utan att få någon reaktion från henne. Jag gav upp och fortsatte upp till dem andra hos Liam. När jag kom in till dem, så kollade dem alla konstigt på mig.
  • Harry vad har du gjort?! Frågade Lily och flög upp ur soffan. Jag kände hur min läpp var varm och gjorde ont. Beccas huvud hade träffat precis vid min läpp när vi krockade. Jag kände med tungan på läppen och kände smaken av blod i munnen.
Tumblr_lw0ipruajb1r849h2o1_500_large



Del 36...



Kommentarer
Postat av: Anonym

awesomee:D fast becca överreagerar väldigt mycket, haha

2012-01-04 @ 00:37:33
Postat av: Anonym

Wiii!! Ha längtat efter den här delen!! Den be as bra!! Hoppa det blir bra mellan Harry och becca!

2012-01-04 @ 01:20:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu