~Kapitel 37~

Lilys perpektiv

  • Jag råkade gå in i Becca... Sa Harry och gick in i badrummet för att kolla fläskläppen han hade fått. Han hade verkligen inte varit sig själv sen Becca hade dragit förra gången. Så jag gick efter Harry in till badrummet för att prata med honom, och jag satte mig på golvet brevid honom.
  • Jag kan prata med Becca om du vill...? Frågade jag och kollade på honom.
  • Vad spelar det för roll? Jag är ändå förlorad i hennes ögon.. Sa han och jag såg hur tårögd han blev
  • Nej det är du inte, hon älskar dig fortfarande!  Sa jag och Harry vände sig mot mig och jag såg att han grät.
  • Sluta försök uppmuntra mig, hon kommer inte tillbaka...! Sa han och jag såg att han spände sina händer till knytnävar
  • Du bestämmer själv hur du vill ha det Harry! Sa jag irriterat och gick sedan tillbaka till dem andra.
  • Gick det bra? Frågade Liam och kollade upp från mobilen
  • Han är otroligt envis... Sa jag och la mig i soffan brevid Louis. Niall var ute i köket och åt, och efter att jag hade legat i soffan en stund och kollat på något tråkigt program. Men Harry hade fortfarande inte kommit tillbaka från badrummet, Så jag bestämde mig för att gå till honom igen och prata. Han satt fortfarande på samma plats som när jag lämnade honom. När jag satte mig brevid honom kollade han snabbt upp för att se vem som kom
  • Hej Lily! Sa han gladare än förut, men jag såg att han fortfarande var gråtfärdig, jag såg att han gick in på twitter och kollade vad som trendade.
  • Hej Harry! Sa jag glatt och kollade på hans mobil. Det fanns en som hette #1DpåBegravning
  • Oj, när var ni på begravning? Frågade jag chockat
  • Vi hat inte varit på någon begravning..?! Sa Harry och ställde sig snabbt upp, och jag kollade frågande på honom
  • Lily, var snäll och stanna här! Sa han oroligt och gick snabbt ut till dem andra
Nialls perpektiv

  • Killar! Sa Harry oroligt när han kom ut från badrummet och kollade ner på sin iphone
  • Har det hänt något? Frågade jag och undrade vart Lily var.
  • Kolla vad som trendar på twitter.. Sa han tyst och vi alla tog upp våra mobiler, det fanns en som hette #1DpåBegravning och jag gick in på den eftersom Harry sa att det var den. Jag kollade på bilden och det var vi fem som stod runt en kista, på begravnings stenen stod det "Lily Svensson vila i frid" Sen så stod det en text längre ner, det stod att hon skulle dö och så.. Dem andra kollade frågande på mig, och jag kände hur allt i huvudet bara snurrade.
  • Lily! Ropade Louis, och några sekunder senare kom hon
  • Har någon dött? Frågade hon lite skämtsamt och satte sig brevid mig
  • Har du sett den här bilen...? Frågade jag och visade henne bilden, hon kollade snabbt på bilden och log
  • Ja hurså? Frågade hon och kollade frågande på oss
  • Så du är inte ledsen eller något? Frågade Zayn chockat
  • Jo, men jag orkar inte bry mig just nu...Jag oroar mig för andra saker just nu! Sa hon och kollade på Harry. Jag skrev ett tweet och sa att jag var besviken på dem som hade gjort bilden och så.
Vi slutade prata om det, och koncentrerade oss istället på filmen, När klockan var 11 så sa Lily att hon behövde gå hem eftersom hon var trött. Hon började krama dem andra killarna hejdå och jag kände hur svartsjukan kom, igentligen var det bara kompis kramar, men ändå. Fast sen när hon kramade och kysste mig hejdå så blev jag genast glad igen. Lily sa till harry att han skulle prova ringa Becca imorgon, men harry mumlade bara något tyst och sa sedan mm...

Beccas perpektiv


Dagen efter

Jag vaknade runt 11, jag gick ut till vardagsrummet och satte på TVn och kollade på det senaste avsnittet av Gossip girl. Efter det så började jag fixa frukost, men avbröts av att min mobil började ringa. Medans jag gick till sovrummet för att hämta den så hoppades jag på att det var Lily, eftersom jag verkligen behövde prata med henne. Fast det var inte hon som ringde, det var Harry. Jag suckade och kollade ner på bandaget runt min arm innan jag svarade.
  • Hej Harry... Sa jag lågt och kände hur dåligt mitt humör hade blivit
  • Hej Becca..Är det okej om jag kommer över ett tag? Frågade han snällt men försiktigt. Igentligen ville jag säga nej, men någonting inuti mig sa att jag skulle säga ja.
  • Okey...Svarade jag kort, och sekunden senare knackade det på dörren, och såklart var det Harry. Hade han verkligen varit utanför hela tiden?  När jag öppnade dörren så log han med sitt gulliga leendé, och jag kände hur jag nästan smällte, Hur kunde jag varit ifrån honom i över en månad? Jag blev faktist lite sur på mig själv. Han klev snabbt in och tog av sig skorna
  • Vad fint du bor! Sa han samtidigt som vi satte oss i soffan, och jag log lite smått som ett tack.
  • så...? Började jag.Han satt på den ena sidan av soffan och jag på den andra. Han började berätta om vad Caroline hade gjort, och hur mycket han saknade mig. Jag såg att han var lite tårögd dem få gångerna han kollade mig i ögonen under tiden han berättade. Och jag såg att han hade fått en liten fläskläpp från igår. Och jag visste hur skyldig jag var för allt. för fläskläppen, för missförståndet och för att både jag och Harry hade mått dåligt den senaste månaden. Jag kände mig verkligen dum och taskig när han berättade allt.
  • Harry, jag är så ledsen för allt, och för allt jag gjort mot dig. Sa jag och började gråta. Jag kunde inte hålla inne mina känslor längre.
  • Nej allt är mitt fel! Och du ska veta hur mycket jag har saknat dig! Sa han och tårkade bort en tår från sin kind.
  • Jag älskar dig...Sa jag tyst och ställde mig upp
  • Men varför ignorerade du mig en hel månad då?Frågade Harry som också hade ställt sig upp
  • Jag trodde inte att du skulle förlåta mig! Sa jag och kände hur fler och fler tårar kom. Sen kom Harry närmare och kramade om mig
Harrys perpektiv


Efter att vi hade kollat på TV i tystnad en stund, så hade Becca somnat. Jag var verkligen glad över att hon hade förlåtit mig. Jag bar in mig i hennes sovrum och la mig brevid henne. Hon vaknade upp några minuter senare och tog av sig alla kläder så att hon ändast hade på sig en lång tröja och trosor. Jag la mig lite närmare henne och la armen runt henne. Fast jag kunde inte somna, eftersom jag inte var trött...Men jag kunde inte heller sluta tänka på oss...

Några timmar senare så märkte jag att jag hade råkat somna, och när jag öppnade ögonen så såg jag Becca ligga framför mig. Det här var verkligen inte en dröm!
Hur tror ni att det blir mellan Harry och Becca?

Kommentarer
Postat av: Emmy

jaaa! de är sams igen!!<3 de är så sööta!! :D

2012-01-05 @ 00:43:51
Postat av: Anonym

As bra meeer!! Hoppas dom blir ihop snart :p

2012-01-05 @ 10:15:52
Postat av: Anonym

Mer Denna Novell är grymt bra och man får mycket att läsa i varje kapitel

2012-01-05 @ 16:58:59
URL: http://oneednoveller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu