~Kapitel 38~

Förra kapitlet-
Efter att vi hade kollat på TV i tystnad en stund, så hade Becca somnat. Jag var verkligen glad över att hon hade förlåtit mig. Jag bar in mig i hennes sovrum och la mig brevid henne. Hon vaknade upp några minuter senare och tog av sig alla kläder så att hon ändast hade på sig en lång tröja och trosor. Jag la mig lite närmare henne och la armen runt henne. Fast jag kunde inte somna, eftersom jag inte var trött...Men jag kunde inte heller sluta tänka påoss...

Några timmar senare så märkte jag att jag hade råkat somna, och när jag öppnade ögonen så såg jag Becca ligga framför mig. Det här var verkligen inte en dröm!



Harrys perpektiv

Jag pussade henne lite lätt på axeln, och hon vände sig om mot mig och log.
  • Hur mycket är klockan igentligen? Frågade hon trött, och började leta efter hennes mobil på golvet
  • 3 ungefär...Sa jag och ställde mig upp. Jag kände verkligen hur stämningen mellan oss fortfarande var konstig, och jag ville verkligen att det skulle bli bra mellan oss, som det hade varit förut.
  • Snälla, kan vi inte bara dra ett streck över allt? för jag vill verkligen att allt blir som förut.. Sa jag försiktigt och hon svarade med ett leende
  • Visst... Jag är Becca förresten... Sa hon på skämt och tog fram handen
  • Och jag är Harry...Sa jag och skakade snabbt hand med henne. Sen satt vi i hennes säng och pratade om sånt vi inte visste om varandra. Jag kollade snabbt på klockan och såg att den var kvar i 5, jag och killarna skulle inte åka och äta middag förrän runt halv 6. Sen satte sig Becca närmare mig och kollade på mig med hennes underbara ljusblåa ögon.
  • Jag älskar dig Harry! Sa hon och log
  • Jag älskar dig också Becca! Sa jag och gav henne en kyss.
Nialls perpektiv

Efter att vi hade kollat klart på någon tråkig film, så gick jag och Lily hem till henne. Det var faktist första gången jag var hemma hos henne, och det luktade verkligen Lily hemma hos henne. Jag slog mig ner i hennes soffa, som var otoligt mjuk och skön att sitta i. Medans Lily var och bytte om i sitt sovrum så jag satt bara och väntade
  • Du vet att du får byta om här ute! Sa jag glatt, och hon kom ut påklädd
  • ja, du skulle ha sagt det innan...Sa hon och satte sig brevid mig, jag kollade snabbt på klockan och den var 3, så det var flera timmar kvar innan jag och killarna skulle äta middag.
  • Jag måste duscha..Sa jag och ställde mig upp
  • Okej, ska vi upp till dig? Frågade hon och ställde sig framför mig. Jag tog tag i hennes hand och vi gick fort upp till mig. Jag duschade snabbt, och när jag kom ut några minuter senare så satt Lily och kollade ner på mobilen. Jag hade satt handduken runt höfterna och fxat till håret lite, jag ville inte se konstig ut inför Lily.
  • Gillar du vad du ser? Frågade jag oserriöst och skrattade. Hon kollade snabbt upp från mobilen och log lite smått
  • Nej.. Sa hon kort och kollade ner i mobilen igen. Jag blev faktist lite chockad, och jag kände hur mitt självförtroende försvann helt
  • Jag älskar det jag ser! Sa hon glatt och gick fram till mig och kysste mig, och jag kände mig lite lättad. Hon var 17 år, men var mycket mognare än Louis. Jag började le när jag tänkte på allt roligt Louis gjort och sagt.
  • När fyller du år Lily? Frågade jag henne snabbt, tänk om hon hade fyllt år nyligen utan att ha sagt något. Jag hade helt glömt bort att fråga, och jag kände hur paniken steg i mig
  • Ehm...Sa hon lite nervöst Och jag kände hur paniken steg sig.
  • Om några dagar...på tisdag. Sa hon och en del av paniken släppte
  • Men varför har du inte sagt något? Frågade jag och hon kollade upp på mig.
  • Eftersom jag inte brukar fira den...Sa hon tyst
  • Va?! Frågade jag chockat
  • Eller jag brukar få lite pengar, typ...? Sa hon och kollade ner i marken, och jag fick en idé
  • Men vi är ju hemma...Så då kan vi fira dig! Sa jag glatt och kysste henne på pannan.
Lilys perpektiv

  • Nej snälla, ni behöver inte! Sa jag och började skratta när jag såg att Niall höjde på ena ögonbrynet
  • Och jag vet precis vad jag ska köpa..Sa han retsamt och gick in på sitt rum för att byta om. Några minuter senare så kom han tillbaka och en doft av hans underbara parfym fyllde rummet.
  • Varför måste du lukta så gott...Sa jag och andades in doften. Han svarade in på min fråga utan kysste mig istället. Sen så kollade vi på TV en stund och bara myste. Efter någon timmes TV tittande så flög Niall upp från soffan
  • Shit.. jag måste dra! Sa han och stängde av TVn. Juste, han skulle till killarna. Jag gick hem till mig igen och åt middag. Det fick bli ett äpple och några vindruvor. Jag pillrade lite på armbandet som Niall hade gett mig och log för mig själv. Jag gick in på någon väder app på mobilen och kollade vad det skulle vara för väder på min födelsedag. Jag suckade högt för mig själv när jag såg att det skulle regna. Jag satte på TVn och "Never Say Never" filmen med Justin  Bieber gick just nu.Och jag nästan flög upp ur soffan när jag såg det...
Kommentera gärna vad ni tycker :)

Kommentarer
Postat av: ida

Åh vill ha mer nu! Älskar verkligen det här novellen :)

2012-01-05 @ 23:50:42
Postat av: Anonym

As bra meeer!!

2012-01-06 @ 10:46:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu