~Kapitel 39~

förra kapitlet- Shit.. jag måste dra! Sa han och stängde av TVn. Juste, han skulle till killarna. Jag gick hem till mig igen och åt middag. Det fick bli ett äpple och några vindruvor. Jag pillrade lite på armbandet som Niall hade gett mig och log för mig själv. Jag gick in på någon väder app på mobilen och kollade vad det skulle vara för väder på min födelsedag. Jag suckade högt för mig själv när jag såg att det skulle regna. Jag satte på TVn och "Never Say Never" filmen med Justin  Bieber gick just nu.Och jag nästan flög upp ur soffan när jag såg det...




Beccas perspektiv

Efter att Harry hade åkt, så tog jag en lång dusch. Jag rakade benen och gjorde en hårinpackning. Efter det, så la jag mig i soffan och kollade på slutet av "Never Say Never". Det var min och Lilys favoritfilm
Lily...Juste jag måste ringa henne, signal efter signal gick, och precis när jag tänkte lägga på så svarade hon, och hon var riktigt anfådd
  • Vad gör du? Frågade jag fundersamt
  • Jag är ute och springer...Sa hon och jag hörde hur flera bilar tutade i bakgrunden.
  • Men jag kommer till dig om några minuter..Sa hon och vi la på. 10 minuter senare så kom hon
  • Sen när började du träna? Frågade jag chockat och kollade på hennes tränings outfit.
  • Sen idag..Sa hon och tog av sig skorna
  • Jag tar en snabb dusch! Sa hon och försvann in i badrummet
  • Visst. Sa jag och tog ett äpple. några minuter senare så kom hon ut från duschen
  • Vill du låna kläder? Frågade jag och kollade på henne. Hon hade bara en handduk runt sig. Hon nickade som svar samtidigt som hon höll på med mobilen. Någon minut senare la hon ner den på armstödet på soffan och log stort
  • Killarna kommer snart hit.
  • Okey, men skynda då! Sa jag och kastade en kudde i ansiktet på henne.
  • Va fan... Sa hon chockat och tog snabbt på sig sina underkläder och ett par av mina hotpants. Sen så sprang hon efter mig i lägenheten med en kudde i handen, och så startade vårat lilla kuddkrig..
Lilys perspektiv

Vi sprang runt en hel del, och just nu stod vi i vardagsrummrt. Men jag fattade inte varför vi fortfarande höll på, jag hade lixom inga kläder på mig och killarna skulle komma över. Becca slutade skratta och blev genast allvarlig och la ner kudden i soffan igen.
  • Hej killar...Sa jag generat och vände mig om där killarna stod och flinade. Dem stod i dörröppningen till vardagsrummet och kollade på mig från topp till tå, och jag kände hur generad jag blev
  • Det här är väll samma sak som en bikini? Frågade jag och kollade ner på det jag hade på mig, och sen märkte jag att det stod 7 personer vid dörren och nu kunde det inte bli pinsammare...
  • Nej det är det inte...Sa Louis och dem andra började små skratta. Jag tog snabbt upp en kudde och slängde den på Louis, och träffade honom mitt i ansiktet och jag log lite stolt över mitt kast. Sen kom Niall fram till mig och följde med in till Beccas rum.
  • Det där var bara för pinsamt...Sa jag och kände hur jag blev lite generad igen.
  • Kanske... Men du ser riktigt bra ut i det! Sa han och kollade ner på mig och gav mig sedan en kyss. Sen så hörde jag hur dörren öppnades och Becca kom in.
  • Jag skulle bara hjälpa dig med kläderna, men ni ser ut att vara upptagna..Sa hon och vände sig om för att gå
  • Nej vi är klara här. Sa Niall och gick ut
  • Juste, David ville något..Sa Becca till Niall, och han nickade lätt på huvudet som svar
  • Så vad vill du låna? Frågade hon och log stort
  • Äsch, välj något åt mig bara.Sa jag occh satte mig på hennes säng
  • Okej, blir det här bra? Frågade hon och la fram ett par korta shorts och en fin blus
  • Super! Sa jag glatt och satte på mig allt, sen så gick vi ut til killarna, och dem andra två presenterade sig
  • Jag heter David! Sa den ena, och han hade samma accent som Niall. Så jag antog att han också kom från Irland.
  • Och jag är Zac, Sa den andra killen som hade brunt kort hår och bruna ögon. Och David hade Svart hår och grön/bruna ögon. Vi satt och pratade en stund och Niall höll på med mitt hår under tiden, och det var riktigt mysigt. Becca satt framför mig och jag gjorde en lös fläta i hennes hår. Jag kollade  bak på Niall, och han sat koncentrerat och höll på med mitt hår, och han försökte också göra en fläta på mig, men efter några förslag så gav han upp. När Zac och David skulle dra hem så sa vi hejdå och satte oss sedan i soffan igen.
  • Jag är hungrig! Sa Niall efter några minuter och vi andra bara skrattade. Dem hade precis varit och ätit, så det var bara jag,Becca och Niall som var hungriga. Vi åkte till en pizzeria och åt.
Tisdag (Lilys födelsedag)

Jag vakande upp brevid Niall, och han bara låg där och kollade på mig med ett leende
  • Grattis på födelsedagen! Sa han och gav mig en kyss. Resten av gänget skulle komma runt 12, som var väldigt snart. Jag hoppade upp ur sängen, och det kändes som att Niall kollade på mig, så jag kollade bak. Och som jag trodde så kollade han på mig med ett stort leende. Jag skrattade lite åt honom och gick in i min Walk-In-Closet och letade efter några snygga kläder. Jag tog på mig ett par ljusa jeans och ett svart linne. Sen gick jag till fönstret för att se vilket väder det var, och som det skulle. Sa regnade det riktigt mycket, så jag tog på mig en kofta över linnet också. Medans Niall höll på att fixa frukost till oss,så gick jag in till badrummet och fixade mig. Igentligen brukade jag inte äta frukost, men nu efter att jag hade träffat Niall och killarna så gick det bättre. Efter frukosten så började jag städa lite, och Niall satte sig vid min Mac. Och tydligen så var det något hemligt eftersom jag inte fick kolla. Jag satte på lite musk, och det fick bli några låtar med Justin Bieber. Eftersom jag inte sjöng så bra så mimade jag istället, men Niall sjöng för full hals. Plöstligt så öppnades dörren, och 5 glada personer kom in och sa grattis till mig, samtidigt som dem slängde sig på mig, och jag försökte andas.
  • Snälla mosa inte födelsedagsbarnet! Hörde jag Niall säga och sen försvann all tyngd.
  • Öppna våran present först! Sa Louis med en barnslig röst
Nialls perpektiv

Jag var riktigt nervös över om hon skulle tycka om presenten jag hade köpt. Liam hade varit med och hjälpt mig med en present. Hon öppnade min present först, och jag såg hur chockad och överlycklig hon blev.Liam gav mig en lätt knuff i sidan, han hade haft rätt. Hon älskade dem. Hon kollade upp på mig med tårar i ögonen. Och jag hade gett henne ett par diamant örhängen.
  • Niall dem är hur fina som helst! Sa hon och kramade om mig. Och kysste mig sedan, när hon skulle öppna dem andras presenter så satt hon kvar i min famn, och jag kände mig stolt över vad jag hade gett henne. Jag visste vad Becca skulle ge henne eftersom jag var med när hon köpte det, men killarna vägrade säga vad dem hade köpt. Hon började öppna Beccas present och hon blev väldigt glad över berlockerna som hon hade fått. Sen så började hon öppna killarnas present och killarna kunde knappast hålla sig för skratt. Hon höll upp vad hon hade fått,  och jag kände att jag blev lite generad
Lilys perpektiv

Jag öppnade presenten från killarna. Jag såg vad det var och kände att jag blev generad, jag höll upp den så att dem andra kunde se. Och när dem andra började skratta så kollade jag och Niall på varandra och så började vi också skratta.
  • Tack killar! Sa jag tacksamt och gav dem en liten halvsur blick. Det var en sån där rosa underkläds dress, ingenting jag skulle ha på mig direkt. Men jag fattade att killarna bara skämtade. Jag hörde hur min mobil började ringa, så jag gick snabbt in till sovrummet där den låg. Och det var ett ökänt nummer som rungde
  • Hej det är Lily.. Svarade jag lite osäkert
  • Hej, jag heter Sarah, och jag ringer från tidningen "Fabulous"... Började hon och började prata en massa. Jag blev lite fundersam men svarade ändå ja på hennes fråga. Efter samtalet så gick jag tillbaka till dem andra, och dem kollade frågande på mig
  • Det var någon som ville en sak bara..Sa jag kort
  • var det Sarah? Frågade Becca och jag kolalde frågande på henne
  • Shit visste du om det? Frågade jag glatt
  • Ja, eller.. hon frågade om ditt nummer när jag var med på showen! Sa hon och jag hoppade på henne och kramade henne och sa tack. Sarah hade ringt och frågat om jag kunde ställa upp på någon intervju och så. Och eftersom jag hade tackat "ja" så skulle jag komma dit imorgon. Jag gick och satte mig i Nialls famn och han höll om mig, sen kollade både jag och Niall bort mot Becca och harry som satt och höll varandra i handen. Och jag var verkligen jätte glad över att dem blvit kompis igen, och kanske till och med mer än vänner...
Runt klockan 11 behövde killarna åka hem eftersom dem skulle på någon signering imorgon. Becca sov över hos mig eftersom hon skulle hänga med imorgon.
Dagen efter

Jag vakande av att alarmet gick runt 9, jag väckte Becca som låg brevid mig. Vi båda fixade oss och var klara på en halvtimme. Eftersom stället vi skulle till inte låg så långt bort, så bestämde vi oss för att gå dit. På vägen dit så köpte vi frukost och flera papparazzis tog kort på oss under promenaden. Jag kände mig faktist lite som en halv kändis, fast det berodde bara på att jag var tillsammans med Niall. När vi var framme en kvart senare så hälsade alla glatt på oss. Och jag skickades till sminkningen direkt. Och jag fick byta kläder. Så jag antog att vi skulle ta kort också. Kvinnan som skulle intervjua mig hade papper och penna framme, och en man skulle också spela in allt. Jag fick börja att berätta lite om mig själv och mitt liv, sen så började dem ställa frågor om  Niall och dem andra, och också lite om varöfr jag flyttade hit till London. Jag försökte svara så bra som möjligt på frågorna hon ställde. Sen så tog vi lite kort, det här med att ta kort och så var faktist mycket roligare än att baka och så....Precis innan jag skulle gå så gav Sarah mig ett nummer.
  • Ring det här nummret om du behöver hjälp med att hitta bra modelljobb...!Sa hon och log stort
  • Men jag vill int...Började jag men hon avbröt mig.
  • Du är en perfekt modell. Sa hon och jag kollade chockat på henne. Sen så visade hon oss vägen ut.
  • Shit, det där var ashäftigt! Sa Becca när vi gick in till ett shoppingcenter för att kolla runt lite.
  • Mm...Sa jag ointresserat och fortsatte kolla bland kläderna
  • Hallå, fattar inte du hur din karriär kan bli framöver! Sa hon och knuffa till mig lite lätt i sidan.
  • Ja, men jag känner mig taskig mot dig...Det här var din dröm, inte min!
  • Nej, jag vill bli catwalk modell, och du är mer fotomodell.Sa hon och jag blev gladare
  • Aha, men då antar jag att det är okej. Sa jag och hon skrattade lite lätt åt mig. När vi var klara sen så ringde jag Louis för att fråga om dem kunde hämta oss
  • Självklart, men vart är ni? Frågade han och jag hörde dem andras röster i bakgrunden, Liam och Harry verkade ha en disskussion om fotboll eller så...
  • Vi är vid..ehm...
  • Lily?Hallå...?Hörde jag Louis säga flera gånger och killarna i bakgrunden slutade att prata. Jag kände hur min mobil gled ur min hand, och jag hörde hur den gick sönder när den rörde vid marken.Jag så han stå där borta, han stod och kysste en tjej.som definetift inte var i hans ålder direkt... Och Jag kände hur allt började snurra


Kommentera gärna vad ni tyckte om delen :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

As bra meeer!!

2012-01-06 @ 23:19:09
Postat av: Wilma

OMG! Asbra ju!! Skriv mera!! Älskar novellen asmycket!!

2012-01-06 @ 23:43:31
URL: http://onedirectiontolove.blogg.se/
Postat av: Anonym

grymt bra ju! meera!

2012-01-07 @ 07:07:26
Postat av: Anonym

var det Niall hon såg?:oooo

2012-01-07 @ 16:55:59
Postat av: Christine

Hejhej, nu är del 9 ute! Romantiskt värre (; http://whenimtaken.blogg.se/ xx

2012-01-07 @ 19:01:43
URL: http://whenimtaken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu