~Kapitel 4 - Home sweet home~

Förra kapitlet -
Som tur var så hade jag haft det fullt upp med att filma det sista, den veckan som killarna var borta. Så nu var jag äntligen ledig, ioförsig så älskade jag mitt jobb och så, men det här var nog första gången på länge som jag har varit ledig. Den första snön hade kommit idag och jag älskar verkligen snö. Jag skulle fika med Jacob idag klockan 1, och klockan var kvart i, så jag tog på mig mina chockrosa UGGs och min vinter jacka och började gå mot starbucks där vi skulle träffas
-Sophie! Hörde jag en röst bakom mig ropa, jag vände mig snabbt om och möttes av ett ansikte jag inte sett på länge. och jag blev glad riktigt inombords.




Sophies perspektiv


-Hej Justin, vad gör du här i London? Frågade jag honom chockat och kramade om honom.
-Inför min nästa musik video bara... Sa han och drog sin luva över huvudet, så att ingen skulle se honom.
-Åh vad kul! När ska du hem igen? Frågade jag och blev lite ledsen när han sa att han inte alls skulle vara är länge.
Vi stod och pratade en stund, och som tur var så märkte ingen att det var han jag stod och pratade med.
-Jag måste tyvärr gå nu, men vi kan väll...Började jag innan han avbröt mig och gav mig en kyss, som jag tyvärr besvarade och jag kände hans händer runt min midja. Det var inte han jag älskade, eller jag vet inte? Just nu var jag riktigt förvirrad och visste inte riktigt vad jag kände för honom längre. Jag släppte taget om honom och han kollade frågande på mig.
-Justin, du vet att det inte kommer funka mellan oss! Sa jag och kollade ner i marken.
-Varför inte? Frågade han och jag kände hur allt bara snurrade i huvudet, Justin fick mig verkligen att börja tycka om han igen även fast jag visste att det aldrig skulle funka mellan oss, det var mycket enklare att bara vara vänner.
-För att vi bor i helt olika länder, och ja... Sa jag,utan att kunna avsluta meningen.
-Har dem där killarna förtrollat dig nu också...? Frågade han och log sitt charmiga leende
-Nej... Sa jag kort och log
-Du faller verkligen för fel killar! Sa han och tog armarna i kors
-Jag föll för dig! Sa jag och höjde ena ögonbrynet. Och vi båda började skratta.
-Men jag måste verkligen gå nu! Sa jag och han pussade mig lätt på pannan när vi kramades hejdå.
Jag fortsatte vidare till starbucks där jag såg att Jacob var, och han verkade precis ha kommit som tur var eftersom han höll på att ta av sig sin jacka vid ett av borden av fönstret.
-Förlåt för att jag är sen! Sa jag och satte mig snabbt framför honom.
-Jag var också sen! Sa han och vi log mot varandra. Sen så beställde vi lite fika och satt där och pratade. Efter några timmar där, så behövde vi båda gå hem, och jag började genast tänka på vad som hade hänt mellan mig och Justin tidigare idag. Jag la mig på soffan och kollade upp i taget, men avbröts i mina tankar av att mina mobil började ringa. Jag såg att det stod Harry på skärmen och jag fick ett stort leende på läpparna
Några dagar senare

Idag skulle killarna komma hem, eftersom deras sista konsert blev inställd. Jag skulle möta killarna på flygplatsen om några timmar. Så jag gick in i min walk in closet, och letade efter några sköna kläder. Jag tänkte först ta på mig min One Piece, men ångrade mig sedan när jag kom på att jag är känd och just nu inte orkade med en massa fans. Och att jag umgåtts en hel del med killarna på sistonde, så då skulle ännu fler komma fram till mig. Så jag bestämde mig istället för ett par mörkblå jeans och och ett ljusrosa linne, och en svart kofta. Jag ringde Paul och frågade honom om han kunde hämta upp mig när han var påväg till flygplatsen, och såklart så hämtade han gärna upp mig. Han kom 1 timme senare och jag satte mig bak i bilen. Och när vi hade åkt i bilen i ca 1minut så hörde jag hur min mage kurrade. Paul kollade bak på mig och skrattade.



-Vi kan äta här om du vill? Sa ha och jag såg ett Mcdonald´s några meter fram.
-Ja tack! Sa jag, och han svängde in på parkeringen. Eftersom vi hade rätt så bråttom, så åt vi i bilen. Och när vi var framme så slängde vi allt skräp och jag stoppade in ett tuggummi i munnen. När vi kom dit så hade planet precis landat och folk strömmade ut. Jag satte mig ner på en bänk och väntade på att dem skulle komma. Jag gick in på twitter snabbt och kollade runt lite, och när jag såg vad som trendade så blev jag lite chockad. #Sophie&Justin var en av sakerna och då fanns det också en bild från oss när vi kysstes. Justin hade tydligen skrivit att han hade träffat mig idag. Och någon hade väll tagit bilden eftersom dem såg att det var jag. Och Justin hade såklart tagit kort med en massa fans, och när dem såg att justin hade samma kläder som han jag kysste, så tog det väll inte så lång tid för dem att lista ut vad som hade hänt. Jag suckade för mig själv och hörde sedan att någon hostade lite lätt. Och när jag kollade upp för att se om jag satt i vägen för något så såg jag Zayn stå där med killarna bakom sig.  Jag flög glatt upp från bänken och kramade glatt om dem. Jag hade faktist saknat dem lite...Okej en hel del faktist!
Sen så började vi gå ut till bilen och Harry tog sin arm runt mina axlar
-Visst har det varit tråkigt utan oss? Frågade han och jag tog armkrok med Niall och Harry
-Det  har faktist varit riktigt lungt och skönt utan er! Sa jag ironiskt och dem skakade bara på deras huvuden medans jag log stort.
-Kan vi inte åka hem till dig Soph?Jag vill se hur du bor! Sa Louis och dem andra instämde
-Okej... Sa jag och försökte mig på ett leende. Jag ogillade att bjuda hem folk, eftersom jag bodde i ett rätt så stort hus. Som jag själv tyckte var lite överdrivet, men mamma gillade det. Jag berättade vägen för Paul, och när vi stod på uppfarten så kollade alla fem killarna på huset med stora ögon och öppna munnar. Och jag kände redan nu att det inte var någon bra idé.
-Shiiiiit vad stort! Sa Zayn och jag kunde inte låta bli att le. Jag öppnade dörren, och Louis sprang först in och började springa runt i huset och skrek över allt han såg och som tur var så var ingen hemma. Jag gick med Niall och Liam medans dem alla kollade runt i huset.
-Shit, har ni ett eget gym? Frågade Liam och kollade chockat in i gymmet. Det var där Simon spenderade den mesta tiden hemma.

-Kolla in Jacuzzin (?) Hörde man Harry ropa, och jag antog att han var i vårat gemensamma badrum. Resten av killarna sprang dit och jag kom långsamt efter dem. Det här var en av anledningarna till att jag inte brukade bjuda hem folk. Fast ioförsig så gillade killarna mig för den jag var och inte för mina pengar eller kändisskap.
Jag gick ut i köket för att ta något att dricka. Sedan så gick jag in i gymmet där jag hörde att killarna var, Louis satt på en motions cykel och Niall skrattade åt det han gjorde, och inte änns jag kunde låta bli att le.
Jag gick bort till Liam, som stod vid ena fönstret och kollade på något
-Vad kollar du på? Frågade jag medans jag försökte se vad han kollade på och jag log stort när jag såg vad han kollade på.
-Bara utsikten...Svarade han och gick bort från fönstret
-Hon heter Emily! Sa jag glatt efter honom och han nickade lite ointresserat. Emily var min granne, men också min närmaste vän.
-Vet du hur coolt ditt hur är igentligen?! Sa Niall och kollade sig omkring
-Det såg mycket bättre ut när David Beckham bodde här. Sa jag tyst och såg hans blick han gav mig.

Kommentera gärna vad ni tyckte, och om ni vill att något ska hända t.ex drama?!



Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag älskar denna novellen, så himla bra! :D

2012-01-16 @ 19:46:57
Postat av: Anonym

as bra!! ålskar novellen!! <3

2012-01-16 @ 20:07:38
Postat av: sonja

hejsan! bieberword.blogg.se har en tävling där man kan vinna justins hörlurar!!! gå in och tävla du oxå :D

2012-01-16 @ 20:12:16
Postat av: emma

snälla, ett till idag ? :)

2012-01-16 @ 20:38:45
URL: http://sjostromemma.blogg.se/
Postat av: Louise

Hur gjorde du det med mobilen eller hittade du bilden nånstans?

2012-02-04 @ 12:03:12
URL: http://minstahansson.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu