~Kapitel 40~

Lilys perpektiv


  • Lily vad händer? Hörde jag Beccca säga, men jag kunde fortfaranade inte slita blicken från han
  • Min pappa står där borta... Stammade jag, min idiot till pappa stog där borta med sin nya familj. Han stod där och kysste sin fru, säkert över 20år yngre och bara ute efter hans pengar... Jag stod kvar på samma plats och stod där och stirrade på honom. Jag hörde att Becca ringde Louis och någon minut senare så kom killarna, eftersom dem redan var ute och åkte. Jag kände hur någon tog ett hårt grepp om mina armar och jag kände att det var Niall. Jag såg hur min pappa kollade omkring som om han letade efter något. Och våra blickar möttes snabbt innan Niall drog in mig i bilen. Tydligen så kom en grupp med fans springandes mot oss, så killarna fick lite bråttom.
  • Vad hände igentligen? Frågade Niall, när vi försökte åka ifrån fansen.
  • Nej inget.. Det var bara min pappa. Sa jag och försökte anstränga mig för att inte börja gråta. Niall höll om mig och jag kände hur gråten var påväg att komma igen
  • Louis sväng in där...Sa jag och pekade med fingret åt en affär där jag tänkte köpa en ny mobil eftersom min var helt sönderslagen.
  • Driver du med oss? Frågade Harry och vi andra skrattade
Nialls perspektiv

Efter att Lily hade hittat en ny mobil så åkte vi hem till Harry. Jag hjälpte Lily ute i köket att installera hennes Iphone, och Blackberryn som Liam hade tipsat henne om.
  • Varför behöver du två mobiler? Frågade jag henne när vi hade fixat båda hennes mobiler
  • Men du har ju två stycken.. Sa hon glatt
  • Ja, men en är privat och en är till jobbet typ... Sa jag och la till mitt nummer på hennes kontaktlista.
  • Ja precis! sa hon, och först fattade jag inte vad hon menade, men efter att jag hade tänkt efter ett tag så förstod jag
  • Vart har du fått för jobb? Frågade jag glatt, och kom att tänka på vad hon hade gjort under dagen
  • Inget, men jag skulle ringa det här nummret... Sa hon och la fram ett visit kort
  • Så varför gör du inte det då? Frågade jag och läste igenom vad som stod på kortet.
  • Nja.. jag vet inte. Sa hon lite osäkert och kollade ner på sina händer
  • Såklart du ska! Sa jag och knappade in nummret åt henne. Sen gick jag in till dem andra i vardagsrummet.Dem satt och spelade något bildspel på Xboxet och Zayn körde mot Becca. Hon låg rejält efter men vägrade ge upp. Tills det helt plötsligt stod GAME OVER  över hela TV skärmen.
  • Jag hatar TV spel... Sa hon surt och gav kontrollen till Louis.
  • Och jag hatar dåliga förlorare..! Sa Louis och började köra mot Harry
Lilys perspektiv

  • Okrj tack, då ringer jag imorgon. Sa jag innan vi la på, sen gick jag ut till dem andra i vardagsrummet med ett leende på läpparna.
  • Så hur gick det? Frågade Niall glatt när jag satte mig hos honom
  • Bra, jag ska träffa han imorgon. Sa jag och kollade på racet mellan Louis och Harry
  • Han? Frågade Niall och kollade lite smått surt på TVn
  • Ja, han jag ska jobba med. Sa jag och sa ordet han högre
  • Niall du kan inte vara svartsjuk på en kille som hon inte änns har träffat! Sa Liam och kolalde på oss, och innan den pinsamma tystnaden blev för lång så sa Louis något
  • Lily, din tur att förlora... Sa han glatt och gav mig kontrollen
  • Okej, om jag måste...Sa jag och höll kontrollen i händerna, och jag skulle tydligen köra mot Louis.
  • Hur göra man då? Frågade jag och Niall berättade lite, även fast jag visste hur man gjorde. Jag älskade det här spelet, och var faktist riktigt bra på det. Men jag ville se deras miner när jag vann över någon av dem så Louis fick vinna matchen mot mig
  • Snälla en match till...Sa jag så snällt jag kunde
  • Jag vill inte se dig bli ledsen när du förlorar. Sa Niall och höll om mig
  • Okej du och jag kör niall! Sa jag och Niall tog kontrollen från Louis. På det första varvet körde jag nästan mitt dåligaste, men på den näst sista så började jag köra på riktigt.
  • Vad händer? Frågade Niall chockat när jag körde om honom
  • ingen aning.. Sa jag lite glatt och pussade Niall på kinden och jag såg att han log lite smått.
  • Varför sa du inte att du var så bra? Frågade Liam och kollade på mig
  • Eftersom killar alltid tror att dem är bättre på allt! Sa jag och vände mig om mot Niall som inte var lika glad över att jag vann.Sen körde jag mot dem andra killarna, som också blev lika sura när jag vann över dem.
  • Jag ska nog gå hem nu innan ni blir allt för sura. Sa jag och började gå mot dörren och jag såg att Harry kom efter mig
  • Du måste hjälpa mig med Becca! Sa han tyst till mig och stod knappt en havlmeter ifrån mig
  • Jag kan prata med henne om du vill. Sa jag och tog på mig mina skor, och när jag skulle gå ut så tog Harry tag i min arm.
  • Jag vill bara ha henne tillbaka. Sa han och jag såg att Becca stod bakom han. Men jag vet inte om hon var glad eller sur.
Harrys perspekiv

Jag vände mig om för att gå in till dem andra, men möttes istället av en kram från Becca.
  • Jag har saknat dig Harry!
  • Jag har saknat dig ännu mer! sa jag och kysste henne och jag kände hur hon log och jag gjorde detsamma
  • Förlåt för allt jag gjort... Sa hon och jag suckade åt henne.
  • Snälla försök lägga allt bakom dig. Sa jag och kysste henne igen, och sen så började vi gå ut till dem andra
Beccas perpektiv

Precis innan vi gick in till dem andra så tog Harry tag i min hand, jag log för mig själv och nu kändes det bättre mellan mig och Harry igen. Nästan som innan bråket för en månad sen. Killarna verkade inte vara lika sura längre så jag tänkte ringa Lily och be henne komma tillbaka. Men jag kom på att hon skulle upp ganska tidigt imorgon.
Dagen efter

Jag vaknade av steg som kom närmare, så jag öppnade långsamt ögonen och såg att jag låg på Harrys vardagsrums golv.
  • Vad gör du här? Sa Harry som endast stog i kalsonger, och sen så hjälpte han mig upp och skrattade åt mig
  • Ingen aning.. Sa ja och satte mig i hans soffa
  • Vad hände igår igentligen? Frågade jag och kollade runt i vardagsrummet där soffkuddarna och så låg bland Harrys kläder, och mina...
  • Inte som det ser ut som iallafall, vi hade kuddkrig med dem andra... Sa han och satte sig brevid mig
  • Okej.. Men vad händer idag? Frågade jag och höll på lite med hans hår
  • Ingenting, men Louis ville ut och festa.Sa han och kollade på mig med ett leende. Jag var också sugen på att festa, eftersom jag inte hade varit ute på flera månader.
Llilys perpektiv

Jag var på väg till studion där jag skulle träffa killen som jag hade pratat med igår över telefon.
  • Hey, du måste vara Lily? Hörde jag en röst bakom mig och jag vände mig snabbt om. En blond kille i 20års åldern stod där och log
  • Ja, och du måste vara Greg? Sa jag glatt och skakade hand med honom. Han visade mig runt lite och sen så pratade vi om jobbet eftersom jag ville jobba med honom. Så Greg blev lite som min mamager, enligt honom själv. Han sa bara att jag skulle ringa honom om jag ville något, och han skulle ringa mig om han hittat något bra jobb. Sen så satt vi och pratade om allt möjligt, och han var faktist riktigt trevlig.
  • Så, är du bekväm med kändisskapet? Ja tänkte på allt med Niall och killarna! Sa han och log
  • Ja, det är väll okej... Sa jag och fick ett sms från Becca. Hon smsade och frågade om jag hängde med ut och festade med henne och killarna ikväll, Jag smsade tillbaka och sa att jag tog med mig en kompis också. Jag frågade Greg om han ville hänga med, och såklart ville han det.
  • Syns ikväll! Sa jag innan jag gick.
Shit, jag hade äntligen fått ett jobb, ett riktigt grymt jobb också. Jag började gå hem igen och kände hur jag nästan log ända upp till öronen. Ett par fans till killarna kom fram och dem ställde några frågor och vi började små prata.
Dem frågade en massa privat, men jag undvek att svara på dem, och jag frågade dem lite saker också. Sen så ville dem ta kort, och bad mig att säga till killarna att följa dem. Och när jag sa att jag skulle göra det så blev dem helt galna, och jag såg att folk kollade på oss. Sen så behövde dem gå. Och jag fortsatte hem till mig. Jag tänkte först inte gå upp till Niall eftersom han inte hade hört av sig eller något, men bestämde mig för att ändå gå upp till honom...


Kommetentera gärna vad ni tycker :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

det finns två kapitel 40, och det verkar vara lite skillnad på dom, vilket ska man läsa? :)

2012-01-07 @ 18:14:30
Postat av: Anonym

det finns två kapitel 40, och det verkar vara lite skillnad på dom, vilket ska man läsa? :)

2012-01-07 @ 18:14:38
Postat av: Anonym

jättebra! kommer det ett till idag? :))

2012-01-07 @ 18:36:12
Postat av: Isabel

Woow vilken bra novell!! Hittade den igår och du är verkligen duktig! Vill ha nästa kapitel! ;)

2012-01-08 @ 18:39:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu