~Kapitel 41~

Förra kapitlet - Dem frågade en massa privat, men jag undvek att svara på dem, och jag frågade dem lite saker också. Sen så ville dem ta kort, och bad mig att säga till killarna att följa dem. Och när jag sa att jag skulle göra det så blev dem helt galna, och jag såg att folk kollade på oss. Sen så behövde dem gå. Och jag fortsatte hem till mig. Jag tänkte först inte gå upp till Niall eftersom han inte hade hört av sig eller något, men bestämde mig för att ändå gå upp till honom...



Lilys perpektiv

  • Niall lever du? frågade jag glatt när jag kom innanför dörren
  • Såklart! Sa han och kom utspringandes från köket
  • Så du är inte sur på mig fortfarande? Frågade jag medans vi kramades
  • Jag har aldrig varit sur på dig? Sa han och kollade frågande på mig
  • Du har ignorerat mig hela dagen idag, och igår kväll...?Sa jag och höjde ena ögonbrynet
  • Jag var bara avundsjuk på han du pratade med igår, men jag vet inte varför...Sa han och kollade ner i marken. Och jag såg att han skämdes lite
  • Du är sjukt avundsjuk av dig, vet du det! Sa jag glatt och kysste honom, och han blev lite genarad när jag sa det.
  • Juste, han ska med ikväll...Sa jag lite försiktigt
  • Okej...Sa han kort och jag såg att han blev sur, och började gå bort mot vardagsrummet.
  • Snälla, han är bara en vän! Sa jag och ställde mig framför honom.
  • Jag tror dig...Sa han och log. Sen så lyfte han upp mig och gick till köket. Där han satte mig på köksbänken.
  • Vill du ha något att äta? Frågade han och öppnade kylskåps dörren
  • Inget, jag åt frukost vid 10 så...Sa jag och tog ett äpple
  • Men klockan är ju halv 4,du måste vara hur hungrig som helst?Lily du måste äta! Sa han allvarligt och gav mig samma blick som inne på nandos resturangen
  • Jaja, jag kan väll ta något.Sa jag och han började le lite smått. Vi lagade köttfärssås & pasta tillsammans. Igentligen var det inte direkt mitt fel att jag inte åt lika mycket som man kanske skulle. Både mamma och Veronica har aldrig varit så stora fan av mat, och dem har väll alltid varit lite som mina förebilder. När jag och Niall hade lagat klart maten så såg det riktigt gott ut,men Niall gav mig fortfarande dem där allvarliga blickarna. Jag tog en riktigt stor portion och åt upp hela,utan att må dåligt efteråt.

Nialls perpektiv
  • Du borde komma hem till mig en vecka för att äta! Sa jag lite på skämt och började duka bort. Såklart så skulle hon inte vilja åka till Irland en vecka för det..
  • Det skulle vara jätte kul! Sa hon glatt och jag blev faktist lite chockad över att hon ville det.
  • Vad var det igentligen du och Harry pratade om förut utanför nandos? Frågade jag, och jag såg att hon stelnade till lite. Dem hade faktist varit lite hemlighetsfulla när dem hade kommit tillbaka efter deras snack förut.
  • ehm...Lite om Becca bara. Sa hon osäkert och jag fattade att hon inte riktigt ville berätta, så jag släppte det och kysste henne istället, och det övergick till hångel, och vi gick till sängen. Jag tog av mig tröjan, och hon gjorde likadant. Jag höll precis på att ta av mig byxorna när det knakcade på dörren.Jag suckade och vi båda började skratta
  • Jag kommer snart! Sa jag och tog med mig tröjan till dörren. Jag öppnade dörren och såg att harry och Zayn stod där utanför, uppklädda för ikväll
  • Störde vi? Frågade Zayn och kollade på tröjan jag höll på att sätta på mig. Sen så började dem skratta eftersom dem verkade fatta
  • Ville ni något? mumlade jag och fixade till håret lite
  • Niall, det var du som ville att vi skulle komma hit. Sa Harry och höjde på ena ögonbrynet. juste... det hade jag helt glömt bort.
  • Kom in! Sa jag och gjorde en chest med armen. Vi gick in där Lily satt och åt glass
  • Så du har äntligen börjat äta? Sa Zayn och satte sig mittimot henne  och började äta från hennes glass
  • Tacka Niall! Sa hon och och åt lite mer glass. Sen så tog jag och Harry också en varsin sked och satte oss brevid dem
  • Ta eran egna glass! Sa hon skämtsamt och drog glassen till sig
  • Det där är min glass. Sa jag glatt och gjorde ett fånigt flin åt henne
  • Jaja... sa hon och gav oss glassen. sen så flög hon upp från stolen
  • Juste, jag ska fixa mig inför ikväll med Becca! Sa hon och kollade på klockan
  • Men det är ju nästan två timmar kvar?!Sa Harry och kollade chockat på henne
Lilys perspektiv

Jag gav Niall en snabb kyss och sa hejdå till dem.Sen så gick jag ner till mig och såg att Becca var påväg upp för trappan
  • Redo? Frågade jag henne och kramade henne lite snabbt innan vi gick in till mig
  • Alltid! Sa hon och log, sen så började vi sminka oss. 40 minuter senare så hade vi båda sminkat och fixat håret. Jag hade lockat mitt hår lite lätt, och Becca hade plattat sitt hår.
  • Becca din klänning är sååå snygg! Sa jag när hon höll på att sätta på sig den.
  • Tack, din också! Sa hon och jag hjälpte henne dra upp dragkedjan på hennes klänning. Och jag sprutade på lite av mig Victoria secret parfym
  • Okej, killarna kommer om några minuter. Sa Becca och rättade till klänningen
  • Drick inte för mycket bara! Sa  hon allvarligt och jag började le när hon sa det
  • Nej, jag lovar! Sa jag och piffade till håret lite, sen så plingade det på dörren
  • Du vet vad som hände förra gången! Sa hon och öppnade dörren
  • Chill...Sa jag tyst för mig själv och gick för att hämta min telefon i köket. Jag hörde hur killarna sa hur fin hon var i kläderna och jag log lite för mig själv. Jag tog ett ljupt andetag och gick till dem andra, och såg hur dem stirrade på mig
  • Wow! Började Niall innan jag avbröt honom genom att ge honom en kyss. Sen så gick vi ner till taxin och åkte till nattklubben. Jag tog upp mobilen och skickade iväg ett sms till Greg och frågade om vi kunde mötas vid baren. Jag kollade på Niall och såg att han läste vad jag hade skrivit, och han såg lite sur ut igen
  • Som sagt bara kompisar...Sa jag och kysste honom
  • Jag kommer inte dricka ikväll...! Sa Louis till Liam som var i sina egna tankar.
  • Dagens skämt...? Sa Liam och återgick till sina tankar.  När vi kom fram så såg jag hur fullt det var.

Nialls perpektiv

När vi gick in så drog Harry och Becca ut på dansgolvet direkt. Zayn och Louis gick och köpte lite dricka, medans jag,lily och Liam satte oss på några stolar och pratade om lite allt möjligt

  • Hej Lily! Sa en kille och kramade henne
  • Hej Greg, det här är min kompis Liam och min underbara kille Niall! Sa hon och satte sig igen. Och jag blev glad att hon inte bara hade sagt att vi var kompisar eller liknande.
  • Hej killar. Sa han och vi hälsade lite snabbt. Jag och Liam gick för att hämta lite dricka till oss fyra. Ilskan bubblade i mig när jag såg att dem stod och prata och när hon stod och log stort åt honom. Så när vi kom tillbaka till dem, så kramade jag om Lily bakifrån.
  • Så vad pratar ni om då? Frågade jag och kollade glatt på Greg
  • Lite om nästa grej, som jag har fixat åt henne! Sa han och log ett fånigt leende. Och jag hörde att han drog ut på "Jag", När han sa det. När Liam och han började prata så tog jag chansen. Jag kysste Lily som ledde till lite smått hångel, och jag såg att Greg kollade på oss flera gånger.. Sen när han och Lily började prata igen, så drack jag lite mer. Jag kände att jag var lite full, men fortsatte ändå dricka. Sen så såg jag att Greg gick
  • Vart skulle han? Frågade jag och log
  • Han skulle hämta något att dricka. Sa hon och jag ställde mig framför henne
  • Jag älskar dig Lily! Sa jag och försökte kyssa henne, men hon vek undan
  • Niall du är full...Sa hon och skrattade
  • Du med! Sa jag och kysste henne. Sen så kom Greg tillbaka med drickor till oss

Louis perspektiv

Visst hade jag druckigt lite ikväll. Men inte lika mycket som Niall och Lily som stod och hångla lite här och där. Eftersom klockan var rätt så mycket och alla var trötta så bestämde jag mig för att avbryta dem. Så jag knackade Lily lätt på axeln

  • Vi måste gå nu! Sa jag och suckade när dem fortsatte, så jag försökte säga något annat
  • Greg letar efter dig! Sa jag och då släppte dem taget om varandra.
  • Vad ville han då? Frågade Lily, både hon och Niall var helt borta. Men som tur var så var det bara dem som hade druckigt så mycket. Zayn stod borta vid Liam och gjorde någon ful dans som han alltid gjorde när han var full
  • Bara säga hejdå! Sa jag samtidigt som Greg kom. Dem kramade varandra hejdå, och sen så var Niall över Lily igen
  • Snälla ni kan fortsätta med sånt där hemma! Sa jag och slog till Niall liet lätt på huvudet. Och då slutade dem. Vi hämtade Harry och Becca samt Liam och Zayn, och sen så gick vi till Paul som satt i bilen för att skjutsa hem oss. Vi gick in till Lily för en liten efterfest eller vad man nu kunde kalla det. Vi andra gick in till köket för att hämta dricka och snacks medans Niall och Lily gick till vardagsrummet. Dem var verkligen perfekta för varandra. När vi kom in till vardagsrummet så satt Lily på Niall, och vi stoppade dem innan det gick för långt.


Kommentera gärna vad ni tyckte :)

Tumblr_lukn1ma1fe1qj7w0zo1_500_large
Jag hittade ingen bra bild till kapitlet...


Kommentarer
Postat av: Isabel

Woow! Din novell är helt fantastisk! Älskar den verkligen! :) Längtar redan till nästa kapitel!! :P

2012-01-09 @ 22:58:17
Postat av: Anonym

As bra meeer!! :D

2012-01-09 @ 23:35:03
Postat av: Jessica

Hur bra som helst, fortsätt!! :D

2012-01-10 @ 01:17:58
Postat av: Johanna

Äntligen lite mer... Woop Woop! ;)

2012-01-10 @ 14:49:41
Postat av: Ida

Du kan ju inte sluta skriva nu ju. Sjukt bra! Längtar efter nästa kapitel :)

2012-01-10 @ 16:07:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu