~Kapitel 42~

Nialls perspektiv
Dagen efter

Jag vaknade upp och märkte att jag var hos Lily. Jag satte mig upp och såg att Zayn och Liam låg i soffan med mig. Jag ställde mig upp och såg två fötter sticka ut från soffan, det var Louis fötter. Stackarn som somnat på golvet. Jag såg ifrån vardagsrummet att Becca och Harry låg i Lilys rum. Och jag kom genast på att jag inte sett Lily. Hon var säkert på toa eller något? Tänkte jag för mig själv och lugnade ner mig. Jag gick närmare Louis för att skrämma honom, men blev förvånad när jag såg att han låg med armen runt någon...Det var Lily. Jag bestämde mig för att inte blir sur över det.
  • Vakna! Sa jag rätt så  högt åt Louis och Lily. och när dem vaknade så kollade dem chockat på varandra, och Louis tog diskret bort armen från henne.
  • Vad hände igentligen igår? Frågade jag glatt och vickade på ena ögonbrynet.
  • Jag måste ha gått i sömnen..? Sa Lily trött och ställde sig upp.
  • Och jag trodde att lily var Harry! Sa Louis skämtsam och Lily började skratta.Och jag hoppades på att han talade sanning. eftersom jag visste att Louis hade sagt att han gillade henne när vi hade träffat henne några gånger, han var ju den första av oss som hade träffat henne. Och dem två var riktigt bra vänner.
Jag satte mig i soffan och kände hur bakis jag var och hur mycket huvudet värkte. Men jag försökte ignorera det så bra det gick. Alla andra hade också vaknat nu och lily hade gått på toa. När hon kom tillbaka någon minut senare så satte hon sig på mig och gav mig en kyss
  • Snälla, det räckte med det som hände igår! Sa Becca och slängde en kudde på oss. Jag kom inte direkt ihåg något från igår, bara att jag och Lily hade hånglat lite här och där.
  • Vad pratar du om? Frågade Lily och skrattade lite.
  • Ni satt likadant igår kväll som ni gör nu, fast ni var lite mer avklädda igår! Sa Liam och både jag och Lily blev otroligt generade.
  • Hur mycket menar ni med avklädda? Frågade Lily och satte sig brevid mig.
  • Lily hade bara sina underkläder på sig, och niall hade bara tagit av sig sin tröja innan vi stoppade er...Sa Zayn och förökte hålla sitt skratt inne
Lilys perpektiv

  • Och varför stoppade ni mig inte innan jag tog av mig kläderna? Frågade jag och kollade lite frågande på dem andra
  • För att du var så sexig...Sa Louis skämtsamt och jag slängde en kudde på honom
  • Aj...Sa han och dem började skratta åt vad som hade hänt igår.
  • Jag är hungrig...Sa Niall plötsligt och vi andra började skratta.
  • Jag gick till kylskåpet för att se vad som fanns, men märkte att det var tomt i kylskåpet.
  • Usch, jag måste åka och handla! Sa jag till dem andra när jag kom tillbaka. Och jag började genast tänka på Lucas som jag mötte där förra gången. Men avbröts i mina tankar av att Becca viftade med ena handen framför mitt ansikte och jag märkte att alla kollade på mig. Sen så ringde min mobil och jag såg att det var mamma som jag inte hade pratat med på nästan en vecka, eftersom hon hade varit utomlands med sin nya kille.
  • Hej Mamma. Sa jag och gick till mitt sovrum, vi pratade lite om semestern och så. Sen så gick jag glatt ut till vardagsrummet igen där dem andra satt och slöade framför TVn. Jag satte mig mellan Harry och Louis, eftersom det var riktigt trångt där Niall satt. Dem satt och kollade på något nyhets program om kändisar och just nu pratade dem om One Direction och om när vi festade igår. Och en bild på mig och Niall när vi hånglade.
  • Snälla...Sa jag generat och gömde mig bakom Louis axel. Nu hade säkert flera 100 sett oss och jag skämdes rejält. jag kände hur min mobil plingade till och jag såg att jag hade fått ett sms från Niall. Han skrev att han saknade mig. Jag skrattade lite tyst för mig själv och skrev tillbaka "Saknar dig också, men det var fullt där borta hos dig" Skrev jag och lutade mig tillbaka i soffan, och jag såg i ögonvrån att Niall kollade på mig. Sen så såg jag att Liam frågade om vi skulle byta plats, men jag svarade inte på det utan ställde mig bara upp och vi bytte snabbt plats.
  • Hej älskling! Sa jag och han tog sin arm runt mig
  • Jag har saknat dig...Sa han och kysste mig
  • jag har varit borta i en kvart..Sa jag och höjde på ena ögonbrynet och han log och skrattade lite. och jag kände att jag fick ett sms till, men den här gången var det från mamma och hon frågade om jag och Niall ville äta hemma hos dem.
  • Mamma undrar om du hänger med och äter middag med mig och min familj. Viskade jag till Niall och kysste honom snabbt på kinden. Så jag smsade tillbaka till mamma och skrev att vi båda kom. Och klockan var bara unt 11 så det var flera timmar kvar tills vi skulle dit
  • Vi åker till något tivoli! Sa Louis glatt och stängde av TVn och ställde sig upp, och dem andra tyckte att det lät som en bra idé, förutom jag och Harry då...
  • Varför vill du inte åka något? Frågade Niall mig när vi stod där inne och kollade runt på dem olika karusellerna
  • Jag gillar inte när det snurrar,svänger och så...Sa jag medans Niall höll om mig på det där sättet som bara han kunde.
  • Okej, men lova att åka Parisehjulet med mig sen! Sa han och kollade upp på hjulet
  • Jag lovar! Sa jag glatt, även fast jag visste hur höjdrädd jag var.  Medans dem andra åkte omkring i olika karuseller så satte jag och Harry oss på en bänk för att prata och kolla när dem andra åkte omkring. Vi köpte en sockervadd och satte oss sedan igen och började prata lite om Becca.
  • Så hur är det mellan dig och becca nu? Frågade jag för att få honoms perspektiv från situationen.
  • Rätt så bra tror jag, fast vi båda har händelsen när vi var hos mig, i bakhuvudet..Sa han, och han fick berätta lite mer, och jag satt mest och lyssnade på honom. När man är med killarna så glömmer man helt att dem är kända...tills fansen kommer. Det kom ca 10 tjejer som ville ta kort och få en autograf, och jag fick agera fotograf. Sen så var dem snälla och lämnade Harry ifred. Sen så fortsatte vi prata och kom in på ämnet om min ätstörning från . Det var ett känsligt ämne, men bestämde mig ändå för att berätta för Harry om det. När jag berättat klart så kände jag hur tårögd jag blev. Och Harry ställde sig upp för att krama mig, så jag ställde mig också upp och han kramade om mig.
  • Jag älskar dig Harry...Sa jag tyst till honom
  • Jag älskar dig också Lily, men tyvärr så tillhr mig hjärta Becca! Sa han skämtsamt och jag slog till honom på armen.
  • Jag menade inte på det sättet! Sa jag och vi båda började skratta. Och precis innan vi släppte taget om varandra så såg jag hur det blixtrade till, och jag såg några papparazzisar som stod och tog kort. Harry bara log mot mig och sen tog han armen om mig, och vi gick bort till karusellen som killarna precis åkt klart. Och Niall kom och kramade om mig bakifrån
Nialls perpektiv


  • Redo för Parisehjulet? Frågade jag henne glatt
  • Självklart! Sa hon och vi alla gick dit
  • Jag och Becca ska sååå bara ha en egen korg att åka i! Sa Harry glatt
  • Jag och Niall också..Sa Lily och jag lutade min haka på hennes axel medans jag höll om henne.
  • Kul kul kul... Sa Louis ironiskt och tog armarna runt Zayn och Liam
  • Vi fortsätter åka roliga karuseller som tex frittfallet! Sa Zayn glatt och kollade upp på frittfallet.
  • Jaja, gör som ni vill...Sa Becca och vi 4 satte oss i två olika korgar.
  • Wow, London är otroligt fint! Sa Lily och kollade ut på Big Ben.
  • Inte finare än du! Sa jag och kysste henn, och precis när vi var längst upp så stannade hela hjulet. Och både jag och Lily kollade chockat ner för att kolla vad som hände, och sedan hörde man en röst i högtalaren som sa att dem hade lite tekniska problem. Jag suckade högt och satte mig ner för att vänta tills det började snurra igen. Men Lily stod kvar på samma ställe och rörde sig knappast.
  • Lily kommer du eller? Frågade jag lite irriterat. Jag var otroligt hungrig just nu, och längtade efter att få komma ner och äta något. Men hon svarade inte, utan stod bara kvar där med ryggen mot mig
  • Är du sur på mig lily? Frågade jag och kände hur irriterad jag blev, så jag gick fram till henne, och såg hur panikslagen hon var i ansiktet
  • Niall jag tror inte att jag klarar av det här... Sa hon, men släppte inte blicken från marken där flera stod. Gjorde hon nyss slut med mig? Jag försökte hålla gråten inne, jag var för hungrig för att orka hålla alla känslor inne. Och jag kände hur fler och fler tårar rann ner för mina kinder. Jag snyftade till och såg att hon snabbt vände sig om
  • Niall varför gråter du? Frågade hon och satte sig framför mig. Jag försökte sluta gråta, men det gick verkligen inte. Vad var det hon inte fattade?
  • Du sa ju att du inte klarade av det här längre... Sa jag och hon satte sig brevid mig
  • Nej förlåt Niall... Började hon innan jag avbröt henne
  • Nej jag fattar,han Greg är mycket bättre än mig, sa jag och vände mig lite ifrån henne.
  • Niall jag menade bara att jag var höjdrädd. Sa hon och jag kände mig riktigt dum
  • Förlåt, jag missförstod allt, jag har inte ätit något på länge. Sa jag och kollade på henne, hon hade flyttat och nu satt vi flera meter ifrån varandra
  • Men jag fattar om det är så du vill ha det..Sa hon, och jag fattade inte hur vi kunde bråka igen.
  • Nej det är inte såhär jag vill ha det...Sa jag tyst och fattade att jag verkligen förstört allt.
  • Niall, jag ser att du döljer något...Sa hon och jag visste hur dålig jag var på att dölja saker.
  • Ehm..Jag och killarna ska ut på turné i 4månader... Sa jag och såg hur ledsen hon blev.
  • Jag fattar inte varför du inte har sagt något..Jag fick höra det från dem andra killarna innan min egna kille! Sa hon och jag såg hur en tår rann nerför hennes kind. Och det ända jag ville var att sätte mig brevid henne och tårka bort hennes tårar och krama om henne. Sen så började hjulet snurra igen. Och Lily slutade prata med mig när jag försökte få henne att säga något. Och när det var våran tur att få komma ut, så var Lily snabbt ute.
Lilys perspekiv

Jag gick snabbt ut från våran korg och gick snabbt förbi dem andra som kollade chockat på mig.
  • Lily vart ska du? Ropade Louis efter mig, och jag vände mig snabbt om och log stort mot dem. Men sprang sedan därifrån, och åkte hem, jag åkte aldrig hem till min lägenhet, utan åkte direkt hem till mamma. Ingen visste ändå att jag bodde där så...
4 månader senare

Jag hade inte haft något kontakt med varken Becca eller någon av killarna. Eller jag hade smsat lite med Becca, och hon hade berättat om hur Niall varit nere och att killarna och hon saknade mig. Hon hade följt med killarna på deras turné och jag hade också gärna velat det, men istället för att reda ut att med Niall, så satsade jag istället på min karriär som modell, och det hade gått riktigt bra för mig. Just nu så var jag ensam hemma eftersom dem andra var shoppade. och hade på musiken på högsta volym. Musiken fick mig att slappna av och den fick mig att må bra. Och helt plötsligt så ringde det på dörren, och jag stängde av musiken på direkten.
  • Okej jag sänker! Ropade jag eftersom det säkert var någon granne, som såklart skulle komma och klaga. Men efter ett tag så ringde det på dörren igen, och jag suckade för mig själv och satte på mig min One Piece. Det var säkert Emily som ville retas och tvinga mig att öppna dörren. Emily var en tjej som jag hade träffat, när vi hade fotat flera gånger tillsammans. Jag tog snabbt ett tuggummi och öppnade långsamt dörren och blev otroligt chockad... och sur, När jag såg vem som stod där
  • Hej Niall...Sa jag tyst till honom. Varför var han tillbaka...?
Sista kapitelet i den här novellen... "/

Men min nya novell börjar snart.

Kommentera gärna vad ni tyckte :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hallå? Du kan ju inte bara sluta mitt i sådär! :o vill ju veta vad som händer! Annars så skriver du jätte bra! :))

2012-01-10 @ 21:46:22
Postat av: Ida

Jag som älskade novellen! Men ska du göra typ en fortsättning på denna novellen eller börja på en helt annan?

Lite besviken annars på slutet :/

2012-01-10 @ 21:56:17
Postat av: Anonym

Håller med, dåligt slut man vill ju veta vad som händer

2012-01-10 @ 22:39:21
Postat av: Isabel

Jag håller också med om att slutet kom lite snabbt :/ Kommer det verkligen inget mer efter det här?? Annars är din novell verkligen jättebra och jag ser fram emot nästa!! ;)

2012-01-10 @ 22:44:43
Postat av: Alice

Hon ska börja skriva en helt ny novell!:) den kommer att bli super!!:D

2012-01-10 @ 22:55:45
Postat av: Christine

Tjohoo del 12 ute nu! :)

2012-01-10 @ 22:59:46
URL: http://whenimtaken.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jag tyckte jättemycket om den här novellen, du skriver så himla bra!! :D Ser framemot din nya novell!! :):) x

2012-01-11 @ 00:28:12
Postat av: N

håller me alla andra=(

2012-01-11 @ 06:30:41
Postat av: Louise

*hans perspektiv (istället för honoms)



Det kan ju inte sluta såhär! Jag vill ju veta hur det går för dem! :D

2012-01-11 @ 15:19:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu