~kapitel 5 - Newspaper~

Förra kapitlet -
-Bara utsikten...Svarade han och gick bort från fönstret
-Hon heter Emily! Sa jag glatt efter honom och han nickade lite ointresserat. Emily var min granne, men också min närmaste vän.
-Vet du hur coolt ditt hur är igentligen?! Sa Niall och kollade sig omkring
-Det såg mycket bättre ut när David Beckham bodde här. Sa jag tyst och såg hans blick han gav mig.




Nialls perspektiv
Jag trodde knappast mina öron när jag hörde att David Beckham hade bott i det här huset, det var faktist lite coolt.
-Snälla killar lugna ner er! Sa Sophie och vi alla gick ut till vardagsrummet, och slog ner oss i soffan. Liam hade sett att dem hade en toy story film hemma, så han övertalade oss att se den. Sophie satte igång filmen och sen så gick hon ut till köket för att hämta snacks. Filmen hade precis börjat, och jag var redan uttråkad. Några minuter senare så öppnades deras ytterdörr, och en kille kom in till oss i vardagsrummet, och han log lite.
-Det här är min brorsa Simon. Sa hon och ställde sig brevid honom.
-Och ni måste vara killarna som Soph alltid pratar om... Sa han och vi log som svar. Jag kollade på Sophie och log, hur kunde jag bli kär i en tjej så här snabbt?
Sophies perspektiv

Kunde det bli pinsammare nu? Jag försökte putta bort Simon lite diskret, men han var för stark för att kunna rubbas.
-Soph, du hade rätt, Harrys lockar är faktist riktigt gulliga! Sa han ironiskt och killarna började skratta. Okej, nu kunde det inte bli pinsammare!
-Snälla gå simon! Sa jag och gav honom en irriterad blick. Och när han äntligen gick så satte jag mig brevid Zayn i soffan.
-Schysst brorsa du har! Sa Louis glatt och jag fattade att han as det lite ironiskt. Jag kollade frågande på honom, och man hörde hur Simon satte igång en maskin i gymmet.
-Visst..Sa jag lite osäkert och Louis gick in till Simon. Efter någon kvart kom han tillbaka och jag skrattade åt honom samtidigt som jag skakade på huvudet. En timme senare när filmen var slut, så var klockan halv 6 och vi var alla riktigt hungriga. Så vi bestämde oss för att åka och köpa mat. Eftersom vi åt på någon ganska udda resturang, så var det inte alls många där och vi kunde äta ifred. Jag kände hur min mobil vibrerade till lite snabbt. Jag ville igentligen inte kolla smset nu medans vi åt, så jag lät bli. Men när jag fick ett speciellt leende av
Niall så kom jag på att det kanske var han som hade smsat. jag tog upp mobilen, men såg att smset inte var från Niall, eller någon av dem andra. Smset var från Jacob, och han undrade om jag ville med på fest imorgon
"Kan jag ta med fem vänner också?" Frågade jag och när han sa att det var okej, så frågade jag också tid och plats.
När vi kom hem någon timme senare, så frågade jag killarna om dem ville hänga med på fest imorgon, dem kollade frågande på varandra och plötsligt så flög Louis upp från soffan, och sa att dem såklart ville hänga med.
Nialls perspektiv

-Var det någon som sa fest? Sa hennes brorsa som precis hade gått förbi i vardagsrummet.
-Nej Simon! Sa Sophie lite halvsurt och gick till honom. Dem började prata på något annat språk. Och jag antog att det var Svenska eftersom hon hade sagt att hon var därifrån. Jag hörde att hon nämnde både mitt och Louis namn, och vi alla satt som frågetecken
-Översättning tack! Sa Liam när dem hade pratat klart, och han höjde på ena ögonbrynet.
-Jag kan hjälpa er med den! Sa Simon glatt och höll för Sophies mun.
-Hon pratade bara lite smått om er, och sa att Niall och Louis var dem snyggaste av er killar...Sa han men avbröts av att Sophie bet han i fingret och han gick därifrån skrattandes.
-Nej det var inte det jag sa...Sa hon och satte sig mellan mig och Harry. Några timmar senare behövde vi killar åka hem, eftersom vi var trötta och så efter flygresan.
Imorgon ville jag bara sova hela dagen och vila ut, även fast jag visste att jag inte skulle kunna det.
När jag vaknade dagen efter så var jag fortfarande trött. Killarna kom in och väckte mig genom att hoppa i min säng, och nu fattade jag hur Zayn kände när vi väckte honom...
-Sluta! Sa han och tog kudden för ansiktet.¨
-Harry och Sophie är med på första sidan! Sa Louis glatt, och innan dem gick så kände jag hur någon slängde något på min rygg, och jag såg att det var tidningen. Jag satte mig upp i sängen, och började bläddra i tidningen.
Det fanns några bilder på dem när han hade armen runt hennes axlar. Men på framsidan så var det en bild på dem när Harry kysste henne på kinden. Igentligen bara en vänskaps puss, men tidningen skulle såklart göra allt så mycket värre. Men som tur var,så verkade våra fans inte tycka illa om henne.
Jag gick ut till köket för att äta frukost, jag kollade igenom tidningen igen medans jag åt min frukost. Jag var faktist lite sur på Harry eftersom han höll på lite med henne hela tiden, även fast han visste att jag gillade henne. Fast igår hade våra blickar mötts flera gånger när vi var ute och åt. Bästa ögonblicket på dagen tror jag...
Jag kollade på bilderna ännu en gång, men var nu mer koncentrerad fast sur, även fast jag var riktigt glad.
Jag avbröts av att någon la sin hand på min axel
-Det där är bara kompis kramar och så Niall. Sa Harry och satte sig på stolen brevid mig.
-Visst. Sa jag bara lite snabbt, och bytte sida.
-Ring eller smsa henne! Sa han och gav mig min mobil. Jag hade faktist aldrig pratat med henne via telefonen.
Dem andra killarna hade smsat henne och så en massa. Men jag hade bara varit feg och inte vågat.
-Nej...Sa jag kort, och kollade på min sista macka som låg där på bordet och bara väntade på att bli uppäten.
-Men det är ju inte konstigt att smsa med en kompis, eller hur?! Sa han och tog min macka som låg på bordet.
-Ey, det där var min! Sa jag och försökte ta den från honom, fast han hade snabbare reflexer än mig.
-Smsa Soph då! Sa han allvarligt, men jag vågade fortfarande inte. Tänk om jag skulle skicka iväg något sms som hon tyckte var barnsligt eller liknande, då skulle jag aldrig någonsin våga prata med henne mer..
-Nej, jag vet inte vad jag ska skriva! Sa jag och kände mig verkligen feg. Om det någonsin skulle bli något mellan mig och Sophie så behövde jag börja prata med henne!



Kommentera gärna vad ni tyckte om delen, älskar verkligen kommentarerna från er!

Vet att det här kapitlet är ointressant, men jag kommer försöka göra nästa roligare :)

(Gick inte att ladda upp någon bild)

Kommentarer
Postat av: Anonym

asbra!!! men mer drama :) någon fight eller något, would be awesome

2012-01-17 @ 18:02:26
Postat av: Jessica

Så himla bra, älskar att läsa dina noveller! Och jag tycker inga delar är tråkiga!

2012-01-18 @ 00:09:14
Postat av: Harry Styles novellblogg

sv: kul att du tycker om den! :D Har du precis börjat läsa min novell? :)

2012-01-19 @ 17:04:08
URL: http://hazzay.blogg.se/
Postat av: Harry Styles novellblogg

sv: aha okej :D

2012-01-19 @ 19:01:15
URL: http://hazzay.blogg.se/
Postat av: Melanie

Håller med jessica! :D KOlla in min novell. Lägger upp del fyra om folk börjar kommentera :) xx

2012-01-22 @ 14:35:35
URL: http://anotherodnovell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu