~Kapitel 6 - Snow~

Förra kapitlet -
-Smsa Soph då! Sa han allvarligt, men jag vågade fortfarande inte. Tänk om jag skulle skicka iväg något sms som hon tyckte var barnsligt eller liknande, då skulle jag aldrig någonsin våga prata med henne mer..
-Nej, jag vet inte vad jag ska skriva! Sa jag och kände mig verkligen feg. Om det någonsin skulle bli något mellan mig och Sophie så behövde jag börja prata med henne!




Nialls perpsektiv

-Fråga om hon vill komma! Sa han glatt och gick ut till vardagsrummet, med mackan i handen. Jag suckade för mig själv och tog upp mobilen som låg på bordet framför mig. Jag skrev ett snabbt sms och frågade om hon ville komma över hit och vara med mig och killarna. Och några minuter senare så fick jag ett svar, och hon frågade om hon kunde komma om ca 15minuter. "visst" Svarade jag henne. Sen så gick jag in till vardagsrummet, och killarna kollade konstigt på mig när jag satte mig i soffan brevid dem. Först undrade jag om något hade hänt, men sedan kom jag på att jag hade ett stort glatt leende i ansiktet. Liam bytte till någon tråkig kanal, så jag tog upp mobilen och kollade runt på Twitter istället. Efter ungefär 10minuter så knackade det på dörren och jag ställde mig fort upp.
-Vem är det? Frågade Zayn och fixade till håret.
-Sophie! Sa jag glatt, och dem alla satte sig snabbt upp.
Jag gick med snabbt steg mot hallen, och öppnade försiktigt dörren. Jag såg att Sophie började le när hon såg mig, och jag själv kunde inte heller låta bli att le när jag såg henne. Skulle jag våga krama henne eller skulle allt bara kännas konstigt och bli fel då? Men innan jag hann tänka mer så såg jag hur mina armar sträcktes fram mot henne, och sekunden efter så kramades vi, och jag kunde inte sluta bli att le.
-Hej Sophie! Sa jag och vi släppte taget om varandra.
-Hej Niall! Sa hon och tog av sig sina skor, och jag hjälpte henne med jackan.
Sophies perspektiv


Jag gick in till vardagsrummet där killarna satt, och Niall gick efter mig.
-Vi var rätt snygga idag i tidningen Harry! Sa jag glatt och lite lätt skämtsamt, och satte mig brevid honom i soffan.
-Visst var vi! Sa han och blinkade med ena ögat, och jag kunde inte låta bli att le.
-Snöbollskrig! Skrek Louis efter någon timme, sen så sprang han ut i hallen, och kom tillbaka med sina skor på sig, och en mössa.
-Visst! Sa jag glatt, och sprang själv ut till hallen och satte på mig mina skor. Jag var den som var ute först på deras baksida av alla, så jag började göra en snöboll. Och som tur var så var det bra kramsnö. Jag såg att Louis kom ut, och jag kramade till snöbollen en sista gång innan jag kastade iväg den på honom.
-Fullträff! Ropade jag glatt när jag såg att den landade precis i hans ansikte, och han såg ut att bli väldigt förvånad. Jag började skratta åt hans reaktion, men slutade genast när jag såg att han kom springandes mot mig. Och jag började springa bort från honom, men han kom väldigt snabbt ikapp.
-Det där ska du få ångra! Ropade han och drog ner mig i snön, och jag såg att dem andra killarna hade kommit ut, och dem alla va fullt uppe i att kasta snö på varandra.
Louis började kasta upp snö i mitt ansikte, och jag kände hur jag började frysa mer och mer. Men efter några minuter så var vi alla lika kalla och genomblöta, förutom Niall som varit smart att ta på sig en jacka.
Niall stod med ryggen vänd mot oss alla och gjorde några snöbollar, när plötsligt Liam och Zayn flög på honom och började kasta snö på honom. Stackarn hade inte en chans...
Jag kände hur någon tog armkrok med mig och jag kollade mig överraskat åt sidan
-Hej Sophie! Hörde jag Harry säga, och plöstligt så fick jag en snöboll i ansiktet och jag blev nerdragen i snön.
Jag låg där i snön några sekunder innan jag satte mig upp, och kollade runt. Jag såg precis hur dem låste dörren när Niall kom springandes mot dörren. och nu var vi utelåsta. Jag tog bort lite snö från en plaststol dem hade därute, och satte mig sedan på den. Niall bankade på dörren och sa att dem skulle låsa upp, fast dem stod bara där och flinade åt honom...och mig.Niall bankade på dörren men killarna ignorerade bara honom.
-Det är ingen idé... Sa jag och han kollade bak på mig och log.
-Jag vet, dem kommer få så mycket stryk sen! Sa han lite smått irriterat och satte sig på stolen brevid mig.
-Här, ta min jacka. Sa han efter ett tag och räckte jackan till mig.
-Nej, jag vill inte att du ska frysa! Sa jag och kollade bort mot balkongfönstret igen. Jag kände hur Niall la jackan över mina axlar. Så jag log lite smått och sa tack. Vi började småprata lite med varandra och han berättade lite om Irland och så. Jag har alltid velat åka till Irland, men mamma har alltid bytt samtal när vi kom in på det,så det har aldrig blivit av.
-Varför sa du just mitt namn på intervjuen förut? Frågade han helt plötsligt. Och jag fattade precis vad han pratade om, och jag bestämmde mig för att svara ärligt.
-Etersom han frågade, så gav jag honom bara ett ärligt svar! Sa jag glatt. Och när jag såg Nialls leende, kunde jag inte låta bli att le. Jag såg att han precis skulle säga något..Men avbröts av att Zayn låste upp dörren.
Även fast vi kanske inte varit där ute i mer än 10 minuter, så var det ändå iskallt. Och mina kläder var  blöta.
-Tack killar! Sa jag ironiskt när vi kom in i vardagsrummet där dem alla satt med filtar runt sig.
-Låna min One Piece om du vill! Sa Louis och ställde sig upp, och jag följde med honom in till hans rum. Han gav mig sin gråa One Piece, eftersom dem var minst. Jag gick in i  badrummet för att byta om till One Piecen, och som tur var, så var mina trosor och min BH inte så blöta. Jag gick ut till dem andra i vardagsrummet, och satte mig mellan Liam och Niall i soffan. Niall hade också satt på sig sin One Piece, fast hans hade USA motiv.
-Riktigt snygg One Piece! Sa jag till Niall, och han log lite smått åt mig.




Kommentarer
Postat av: lovisa

skit bra!!

2012-01-21 @ 14:12:39
Postat av: jessica

huuur bra som helst!! :D

2012-01-21 @ 22:56:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu