~Kapitel 7 - Shopping~

Förra kapitlet -

-Låna min One Piece om du vill! Sa Louis och ställde sig upp, och jag följde med honom in till hans rum. Han gav mig sin gråa One Piece, eftersom dem var minst. Jag gick in i  badrummet för att byta om till One Piecen, och som tur var, så var mina trosor och min BH inte så blöta. Jag gick ut till dem andra i vardagsrummet, och satte mig mellan Liam och Niall i soffan. Niall hade också satt på sig sin One Piece, fast hans hade USA motiv.
-Riktigt snygg One Piece! Sa jag till Niall, och han log lite smått åt mig.




Sophies perspektiv


Medans timmarna gick så kände jag hur jag blev allt tröttare, och jag kände hur mitt huvud sakta lutade sig mot Nialls axel, eftersom jag satt närmast honom. Jag halvsov, men hörde ändå vad killarna sa till varandra.
- Ni är så söta tillsammans! Sa Louis med en löjlig röst, och jag behövde verkligen anstränga mig för att inte börja le eller skratta.
Nialls perpsektiv

Någon timme efter att Sophie hade somnat, så var jag nu den ändå vakna, och jag kände hur min mage kurrade. Jag försökte ställa mig upp, försiktigt och långsamt för att inte väcka Sophie. När jag väll var ute i köket så öppnade jag kylskåpet för att se om vi hade något gott hemma
- Niall är du fortfarande vaken? Frågade Sophie och jag hoppade till. Hon stod där i dörröppningen och kollade frågande på mig.
- Hungrig...Sa jag, och hon började små skratta. Jag gjorde en macka, och satte mig sedan mittmot Sophie vid matbordet.
- Shit, jag måste köpa kläder till imorgon...Sa hon och suckade
- Tjejer älskar väll att shoppa? Frågade jag och gjorde en till macka.
-J a, men jag har ingen att shoppa med. Sa hon och försökte hålla sig vaken.
- Jag kan hänga med! Sa jag glatt. Igentligen så gillade jag inte att shoppa direkt, men jag behövde köpa lite saker.
- Säkert...? Frågade hon glatt, och jag nickade som svar
- Du är bäst Niall! Sa hon och pussade mig snabbt på kinden innan hon gick ut till vardagsrummet igen för att sova. Jag gick istället in till mig och fixade mig iordning och la mig sedan. Klockan hann bli 1 innan jag lyckades somna.
Det kändes som om jag precis hade hunnit somna, innan någon tände lampan i mitt rum för att väcka mig. Jag satte mig sakta upp och såg Sophie stå i dörren. Jag fixade snabbt till håret lite, och log mot henne. Hon verkade redan vara klar inför idag. Och hon log stort när hon såg mig.
- Klockan är redan 11, e du klar om 1 timme tror du? Frågade hon glatt.
- Visst... Mumlade jag. Jag låg kvar i sängen en stund. Men gick sedan till badrummet och tog en snabb dusch. Sen så gick jag och satte på mig kläder, och fortsatte sedan in till köket för att äta frukost. Sophie stod i badrummet och sminkade sig, så det var bara vi killar i köket.
- Varför hänger du med Soph och shoppar, du hatar ju att shoppa? Sa Zayn och kollade frågande på mig.
- Jag behövde köpa lite saker... Mumlade jag fram, och både Louis och Liam höjde på ena ögonbrynet och kollade på och jag tog den sista tuggan av mackan innan jag sa något.
- Vad?! Sa jag irriterat och gick till badrummet, och borstade tänderna. Sen gick jag ut till hallen och satte på mig mina skor, och en tunn jacka. Sophie kom till hallen och skyndade sig med att ta på sig sina skor. Sen så sa vi hejdå till killarna, och åkte sedan till shopping centret. Vi bestämde att vi skulle gå in i varannan affär som man ville så att det skulle bli rättvist. Fast när vi hade gått i alla affärer som jag skulle in på, så hade vi knappast gått till hälften av Sophies
- Det här är den sista jag kollar i! Sa hon, samtidigt som vi gick in på forever21. Hon hade säkert redan 10 fulla påsar, men hade fortfarande inte köpt något tills ikväll. Medans hon gick omkring och kollade, så tog jag lite kort och så med några fans.
Sophies perspektiv

Det var flera timmar kvar tills vi skulle på festen. Det var faktist Justins fest vi skulle till, han hade ringt igår och frågat om Jacob hade ringt om festen. Jag hittade en riktigt snygg klänning faktist, så jag gick in till provrummet för att prova den. Den satt helt perfekt på mig, och var hur snygg som helst. Den slutade strax nedanför rumpan. Jag bytte om till mina vanliga kläder igen och började gå mot kassan för att betala för den. Sen så gick jag med glada steg mot Niall som stod och kollade runt i kill-avdelningen.
-Nu är jag äntligen klar...! Sa jag, och han kollade glatt på mig. Sen så gick vi ut och ställde oss på parkeringen.
Niall ringde snabbt Paul och bad honom hämta oss.
- Så hos vem är festen? Frågade Niall och våran pinsamma tystnad abröts
- Hos Justin... Svarade jag kort och kollade på honom
- Justin? Frågade han och kollade frågande på mig.
- Bieber... Sa jag långsamt och osäkert.Jag trodde att han fattade vem jag menade först, och jag såg att han kollade med stora ögon på mig.
- Är du serriös? Frågade han och blev helt hyper och virrig
- Ja...! Sa jag och skrattade åt hans reaktion. Sen så kom Paul och vi satte oss snabbt i bilen och började sedan åka.
- Sophie, killarna ska iväg på en intervju snart så...Började Paul när vi hade åkt en bit.
- Jag fattar! Sa jag glatt och Paul körde hem mig. Jag kollade på Niall som blev chockad när Paul berättade om intervjun, och han verkade ha glömt bort den. Jag sa hejdå till dem båda när vi var framme, och möttes av en sur Simon på uppfarten. Han kollade surt efter Niall och Paul när dem åkte iväg. Han var som sagt väldigt överbeskyddande och var inte jätte glad över att jag var ensam med 5 killar hela tiden.
- Vart fan har du varit? Väste han åt mig och kollade med en allvarlig min på mig.
- Jag har shoppat ser du väll! Sa jag surt och öppnade ytterdörren.
- Och svär inte! La jag till, när jag var påväg in till mitt rum. Jag hatade verkligen när folk svor. Jag satte på min data och gick in på Twitter. Jag såg att flera hade skickat någon bild till mig och frågat om jag och Niall var tillsammans och liknande, bilden var på mig och Niall idag vid shopping centret. Jag log lite smått för mig själv, och skrev sedan tillbaka till dem att jag och Niall bara var vänner. Ett standard svar... Sen så kollade jag runt bland lite tweets från fans och blev genast mycket gladare. Jag gick ut till vardagsrummet och kollade på några
"Gossip Girls" avsnitt, kanske inte det bästa. Men det var helt okej. Efter några timmars TV tittande, så kollade jag på klockan och märkte att den var 7. Och vi skulle komma till festen 8, jag fick lite smått panik eftersom jag inte änns hade börjat fixa mig. Jag sprang fort till badrummet och sminkade mig, sen så plattade jag håret. Sen så gick jag in i min Walk-In-Closet för att hitta passande skor och smycken till min klänning

Jag var inte direkt en sån som bar smycken, bara ibland på filmpremiärer eller liknande. Mer för fina tillfällen alltså. Så det ända jag hade på mig var några små örhängen och ett armband som jag aldrig tog av mig. Det var faktist ett armband som jag hade fått av Justin i födelsedagspresent när jag fyllde 6år. Just då var det riktigt stort för min handled, men nu passade det perfekt. Det var vårat vänskapsband, fast Justin hade säkert tagit av sig det för flera år sen. Jag tog bort prislappen från klänningen och satte sedan på mig klänningen, sen så tog jag på mig ett par svarta kilklackar. Klockan var kvart i åtta, så jag fixade till mig lite snabbt och tog på mig en kort svart skinnjacka, sen så gick jag ut för att vänta på killarna som skulle komma och hämta mig. Någon minut senare kom dem, och Harry klev ut från bilen för att möta mig. Han kollade på mig med stora ögon och log sitt charmiga leende, som vilken tjej som helst skulle falla för.
- Wow! Sa han och kollade på mig från topp till tå, sen så kramades vi, och satte oss sedan i bilen. Killarna kommenterade min outfit. Dem hade faktist också klätt upp sig riktigt fint, och det sa jag till dem. När vi kom till festen så hörde man verkligen att det var fest, och man kunde höra vilken musik som spelades.
- Shysst ställe...Sa Zayn och kollade sig omkring. Jag skickade snabbt ett sms till Justin och sa att vi var här. Några sekunder senare smsade han tillbaka och sa att han skulle komma ut till oss. Vi började gå mot dörren och möttes av Justin, kanske en aning full. Men bara lite lätt påverkad.
- Hej Soph! Sa han och kysste mig på kinden och kramade om mig. Sen hälsade han  på killarna, och Niall verkade faktist vara ganska nervös. När vi kom in så kände man verkligen musiken dunka i golvet. Harry, Zayn och Louis gick direkt till några killar som dem verkade känna, medans Liam och Niall satte sig i en soffa. Och jag gick iväg med Justin eftersom han ville prata, och enligt honom var det riktigt viktigt. Jag såg att han hade kvar sitt armband, jag log lite för mig själv, och vi satte oss en bit ifrån festen.
- Soph, jag älskar dig! Sa han och drog bort lite hår från mitt ansikte, och lutade sig närmare mig för att kyssa mig... Jag gillade verkligen Justin, det gjorde jag. Men jag vet inte om jag orkade med att bli sårad igen, och just nu tror jag att jag hade känslor för någon annan


Del 7, kommentera gärna vad ni tyckte om delen.

Kommer det bli något mellan henne och Justin, eller med hennes nya kärlek...?



Kommentarer
Postat av: Anonym

Älskar denna o´novell! vill att du ska skriva ett till kapitel :D

2012-01-23 @ 17:45:54
Postat av: My

Älskar det, Hoppas det kommer ett till kapitel ;)

2012-01-24 @ 21:30:47
URL: http://mysanbusan.bloggo.nu
Postat av: My

du får ej sluta med denna, jag vill veta mer ;)

2012-01-24 @ 21:32:20
URL: http://mysanbusan.bloggo.nu
Postat av: Ebba

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeej, inte justin

det ska va niall :(

2012-05-18 @ 22:38:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu