~Kapitel 8 - Party~

Förra kapitlet -
- Hej Soph! Sa han och kysste mig på kinden och kramade om mig. Sen hälsade han  på killarna, och Niall verkade faktist vara ganska nervös. När vi kom in så kände man verkligen musiken dunka i golvet. Harry, Zayn och Louis gick direkt till några killar som dem verkade känna, medans Liam och Niall satte sig i en soffa. Och jag gick iväg med Justin eftersom han ville prata, och enligt honom var det riktigt viktigt. Jag såg att han hade kvar sitt armband, jag log lite för mig själv, och vi satte oss en bit ifrån festen.
- Soph, jag älskar dig! Sa han och drog bort lite hår från mitt ansikte, och lutade sig närmare mig för att kyssa mig... Jag gillade verkligen Justin, det gjorde jag. Men jag vet inte om jag orkade med att bli sårad igen, och just nu tror jag att jag hade känslor för någon annan

Sophies perspektiv

- Justin, du är full! Sa jag och ställde mig upp.
- Snälla ge mig en andra chans?! Sa han och tog tag i min hand precis när jag hade vänt mig om för att gå.
- Det kommer aldrig funka mellan oss... Sa jag och suckade, och jag såg att Liam kollade mot oss. Sen så drog han ner mig på golvet och kysste mig på munnen, jag drog mig ur hans grepp och ställde mig snabbt upp.
- Justin, du har en flickvän!! Sa jag högt, men inte så högt så att någon annan skulle höra.
- Nej... Sa han tyst och kollade ner i marken. Jag blev faktist lite chockad. Och även fast jag var sur över vad hanhade gjort, så ville jag trösta honom eftersom han inte längre var tillsammans med tjejen han trodde han skulle leva livet ut med. Och jag hade rätt, hon uttnyttjade bara honom för pengarna och så. Och det hade jag sagt åt honom. Jag kramade om honom hårt, men avbröts av att någon som kom och behövde hjälp från honom. Dem skulle tydligen åka iväg någonstans för att hämta något inför festen.Så jag gick tillbaka till Liam och Niall som fortfarande stod och pratade med varandra. Jag kände andra killars blickar i nacken, och ångrade att jag tagit den här outfiten.
Nialls perspektiv

Jag såg att Sophie och Justin stod och pratade om något som verkade vara allvarligt eftersom Sophie inte såg ut att vara så glad. Liam och jag satt ensamma i en soffa och kollade på när Harry dansade med någon tjej. Medans Louis och Zayn dansade lite själva och ibland med några tjejer. Varken jag eller Liam var direkt sugna på att "festa" idag.
-Så hur blir det med dig och Soph? Frågade Liam och kollade glatt på mig. Jag vände bara ner blicken ner på mina händer, och mumlade något.
- Ibland måste man bara satsa allt! Sa Liam och knuffade till mig lite lätt på axeln. Jag kollade upp på han och nickade lite lätt, och jag såg att Sophie var påväg hit. Hon kom fram och pratade lite med oss.
- Killar, jag ska bara hämta lite dricka! Sa hon och gick. Precis när hon hade hämtat dricka så kom en kille i 20års åldern fram till henne och dem började prata med varandra.
-Hon är riktigt snygg! Sa Liam plötsligt. Jag fortsatte följa Sophie och killen me blicken, och mumlade bara "mm" till Liam. Efter någon kvar, så kom Sophie tillbaka och ställde sig framför mig. Killen som hon hade pratat med stod några meter bort och kollade på oss. Hon kom närmare och gav mig en kram. Sen viskade hon i mitt öra.
- Kan du låsas var min pojkvän i någon minut? Frågade hon, och jag förstod att hon ville bli av med killen. Jag sa mm tyst, och kunde inte låta bli att le.
- Gick han? Frågade hon plötsligt, och jag kollade diskret bort mot killen, som fortfarande stod kvar.
- Nej... Viskade jag tillbaka, och hela den här situationen kändes väldigt pinsam, och sen så jag hon mig en puss på kinden helt plötsligt.
- Nu gick han. Sa jag och vi släppte taget om varandra. Hon sa tack, och jag såg en sur blick från killen.
- Ska jag hämta lite dricka? Frågade jag, och hon log stort och gav mig hennes glas. Jag gick bort mot baren, där Louis och Zayn stod och bara pratade.
Sophies perpsektiv


Niall gick bort till Louis och Zayn, och jag kände ett grepp runt min arm. Jag vände mig snabbt om och såg Liam stå där.
- Det du gör är inte schysst. Sa han och släppte taget om min arm.
- Skämtar du? Han är helt sjukt konstig, sa jag och kollade bort mot killen som hade frågat mig en massa förut.
- Inte han.. Niall, han tycker om dig, om du inte visste det? Sa han, och jag kollade frågande på honom.
- Niall gillar inte m...Började jag innan Liam avbröt mig, och han var riktigt allvarlig.
- Du är smartare än så! Sa han och gav mig en menande blick.
- Var snäll och ge honom en chans... Sa han och jag visste inte riktigt vad som hände just nu.
- Varsågod! Hörde jag plöstligt Niall bakom mig, han gav mig min dricka och jag log som tack. Både jag och Liam gav menande blickar till varandra.
- Vadå? Frågade Niall och kollade frågande på oss, så det syntes säkert att något hade hänt
- inget,Jag går till Harry! Sa Liam och började gå till Harry, som kollade sig omkring, och letade säkert efter någon av oss.
- Vill du gå ut och ta lite friskt luft? Frågade jag, och drog med mig Niall ut på balkongen som typ var det ändå folktomma stället just nu. Han kollade frågande på mig, och jag tog ett ljupt andetag.
- Jag är skyldig dig en ursäkt! Sa jag och ställde mig mittimot honom.
- Är du..? Frågade han lite osäkert och förvirrat.
- ja, du har varit riktigt schysst mot mig, och jag gillar att vara med dig. Du är toppen, men jag har bara... Började jag och ställde ner min dricka på ett av borden där ute.
- Jag har bara haft fullt upp på den senaste tiden, och har varit blind för allt annat. Fortsatte jag, och Niall såg fortfarande lite förvirrad ut, och det kändes som om jag bara babblade på. Så jag tog ett ljupt andetag igen
- Det jag försöker säga är att jag tror att ditt huvud har varit på en plats, och min på en annan...Började jag innan Niall avbröt mig med en lång kyss på munnen.
- Bara vänner, jag förstår... Sa han halv glatt och gick sedan
Nialls perspektiv

bara vänner... Okej, hon ville bara att vi skulle vara vänner, just nu var jag bara lite förvirrad, men ändå glad över kyssen med Sophie. Jag började gå mot ytterdörre men gick till Liam först.
- Jag drar hem. Sa jag snabbt och fortsatte gå, men jag hörde att Liam kom efter.
- Vart ska du? Vad hände? Frågade Liam chockat, som om han visste vad som hade hänt mellan mig och Sophie.
- Jag satsade allt, precis som du sa..Svarade jag honom och fick ett leende på läpparna.
Sophies perspektiv

Jag såg inte Niall längre, så jag gick till Liam istället. Och försökte samtidigt smälta allt som precis hänt
- Har du sett Niall? Frågade jag Liam, som kollade frågande på mig
- Han gick nyss, men vad hände? Frågade Liam kollade frågande på mig, men jag svarade honom inte. Eftersom jag såg Niall borta vid hallen. Så jag började gå med snabba steg mot honom
- Ska du gå? Frågade jag honom glatt, och han verkade lite förvånad över att jag stod där.
- Jag är ingen festig person direkt, och sen så vet jag inte hur den här kvällen kan sluta bättre. Sa han och log lite smått, och jag såg att han blev generad.
- Helt säker? Frågade jag glatt, och lutade mig närmare Niall, och vi mötttes i ännu en kyss, och både han och jag log.
- Hej...Hörde jag en ivälkänd röst, vi avbröts i kyssen, och såg att någon stod i dörren, jag hade inte änns hört att någon öppnade dörren. Och såklart så var det den personen jag minst ville skulle se oss. Det var Justin som stod i dörren och antagligen precis hämtat det han skulle. Han kollade på mig med en besviken min, och jag kollade generat ner i marken. Jag gillade verkligen Niall, jag hade bara inte insett det förrän nu. Vi skildes åt vid dörren, eftersom Dana stod utanför, och Niall gick in till killarna igen...



Kapitel 8, kommentera gärna vad ni tyckte om den här delen. det andra kapitlet jag skrev idag :)



Kommentarer
Postat av: Isabel

OMG!! Din novell är helt underbar!! När jag såg att du hade lagt ut två kapitel blev jag uberglad!! :D Älskar verkligen hur du skriver och historien är jättebra!! Fortsätt!! Vill bara ha MER! :D

2012-01-23 @ 22:58:37
Postat av: Emma

Awsome =)

2012-01-23 @ 23:21:28
Postat av: Jessica

Jättebra!!! grymt med två delar! :D

2012-01-23 @ 23:32:43
Postat av: emma

as bra :)

2012-01-24 @ 00:08:37
URL: http://sjostromemma.blogg.se/
Postat av: Ida

Jätte bra novell :)

2012-01-24 @ 15:48:43
Postat av: lollo

wow:)

2012-01-24 @ 16:03:27
Postat av: Moa

Mera älskar't!! (:

2012-01-24 @ 16:12:36
Postat av: emma

jag kan inte kommentera ditt nyaste inlägg, bara så du vet...

2012-01-24 @ 18:23:29
URL: http://sjostromemma.blogg.se/
Postat av: Clara =)

mer, mer, mer!! =)

2012-01-24 @ 18:49:07
URL: http://onetimestory.bloggplatsen.se
Postat av: My

så bra, vill ha mer mer och mer och mer ;D

2012-01-24 @ 21:33:08
URL: http://mysanbusan.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu