~Kapitel 9 - Love is in the air~

Förra kapitlet - - Hej...Hörde jag en ivälkänd röst, vi avbröts i kyssen, och såg att någon stod i dörren, jag hade inte änns hört att någon öppnade dörren. Och såklart så var det den personen jag minst ville skulle se oss. Det var Justin som stod i dörren och antagligen precis hämtat det han skulle. Han kollade på mig med en besviken min, och jag kollade generat ner i marken. Jag gillade verkligen Niall, jag hade bara inte insett det förrän nu. Vi skildes åt vid dörren, eftersom Dana stod utanför, och Niall gick in till killarna igen...




Nialls perspektiv

Efter att Sophie hade åkt iväg,så gick jag snabbt in till killarna, som satt i en soffa och verkade inte vara på det bästa humöret, till skillnad från mig som var överlycklig och visste knappt vart jag skulle ta vägen.
- Värst vad du var glad då? Sa Liam när jag satte mig mellan honom och Zayn. Gladare än jag var just nu kan man nog inte vara.
- Han kanske fick sig en liten kyss från Soph? Sa Zayn och knuffade till mig lite på armen.
-Nej.. mumlade jag fram, eftersom jag inte ville berätta direkt
- Jag såg er! Sa sedan Zayn och skrattade, och jag kände att jag blev lite generad
- Snälla, kan vi inte bara dra hem nu?! Frågade Harry surt, och jag kollade frågande på Louis som skakade lite lätt på huvudet.
-Fyra tjejer har dissat honom ikväll, så han är lite deppig! Sa Louis och började småskratta, men Harry gav han bara en sur blick och vände sedan bort huvudet till några tjejer, antagligen någon av dem som han blivit dissad av.
- Men kan vi dra eller... Sa Harry och ställde sig snabbt upp och gav oss en frågande blick. Jag hade aldrig sett Harry såhär sur. Jag ställde mig också om, och log lite smått mot Harry. Sen såg jag en person jag kände igen, hon stod och pratade med några killar vid baren, och det var inte konstigt att Harry blivit sur. Caroline stod där och verkade ha riktigt kul med dem hon pratade med. Hon och Harry hade gjort slut någon vecka före att vi träffat Sophie, och Harry var riktigt arg på Caroline just nu.
Vi började gå mot bilen där Paul satt, och 20minuter senare var vi hemma. Ingen av dem andra killarna orkade gära något, så vi alla gick och la oss, jag somnade nästan på dirrekten med två frågor i mitt huvud. Var jag och Sophie mer än vänner? Och betydde den där kyssen inget?
dagen efter

Jag vaknade av att det knackade på dörren, jag kollade snabbt på klockan och såg att den var 11. Så jag tog snabbt på mig kläder och smög ut till badrummet för att fixa mig. Jag hörde att Louis skrek Sophie när han öppnade dörren, så jag förstod att det var hon. Jag visste redan nu att det skulle bli pinsamt mellan oss, och jag visste inte riktigt vad jag skulle göra. Eftersom jag hörde dem andra i vardagsrummet, så jag gick lite tyst in till köket. Men när jag kom in i köket så såg jag att någon stod vid kylskåpet eftersom dörren var öppen. Och man kunde se vem det var, såklart var det Sophie.
- Hej Niall, sa hon plötsligt innan hon stängde kylskåpsdörren och kollade på mig.
- Hur visste du att det var jag? Frågade jag lite chockat
- För du är den ända som skulle smyga pga gårdagen, + att du inte är så jätte bra på att smyga! Sa hon och skrattade lite, och jag blev en aning generad.
- Så... Sa hon och kollade lite frågande på mig, jag gick lite närmare henne och kollade undrande på henne. Hon nickade lite lätt, och sen kände jag hennes läppar mot mina, och jag kände hur hon log lite smått
- skaffa ett rum! Hörde jag en röst bakom mig, och vi avbröts fort och släppte taget om varandra.
- Hej Louis. Sa jag ironiskt och log lite smått
- Hej Nialler! Sa han glatt och stod kvar i dörröppningen och log. Sen så stod vi bara där och kollade på varandra.
- Ville du något speciellt? Frågade jag efter en stund, och jag hörde att Sophie lämnade rummet.
- Du trendar på Twitter just nu... Sa Louis och tog fram en läsk från kylskåpet.
- Mhm..? Frågade jag lite drygt och ointresserat, eftersom jag ville till Sophie
- Du och Amelia Lily...Sa han tyst och gick ut till vardagsrummet igen. Jag tog snabbt upp min mobil och gick in på Twitter för att se vad Louis menade. Det stod bara lite om oss, eftersom alla trodde att vi var på g förut, även fast vi inte riktigt var det. Jag såg att väldigt många hade skrivit mentions och frågat om det var något mellan mig och henne, men jag svarade bara dem och sa att jag var singel. Igentligen ville jag skriva och säga hur det var mellan mig Sophie. Men för det första så visste jag inte hur det var mellan oss, och för det andra så trodde dem att hon och Harry dejtade, eller var tillsammans.
Så jag la istället ner mobilen i byxfickan och gick till dem andra i vardagsrummet, och killarna kollade frågande på mig. Så antagligen så visste dem andra redan om vad Louis hade berättat.
- Så hur är det mellan er? Frågade Harry när jag satte mig brevid Sophie. Och Harry verkade vara gladare än igår, som tur var. Jag kollade på Sophie och log lite mot henne.
- Jättebra tror jag. Sa hon och jag nickade lite smått åt henne, innan jag kysste henne lite snabbt på pannan. Och tänkte precis säga något, när Zayn flög upp ur soffan och sprang till badrummet. Och någon sekund senare så hörde man att han spydde, vi alla ställde oss chockat upp och Sophie sprang till badrummet, och resten av oss kom efter.
Zayns perpsektiv

Jag satte med huvudet lutad över toaletten och försökte få tillbaka andan. När jag hörde att någon kom ini rummet. Jag skulle precis vända mig om, när jag kände hur allt var påväg upp igen. Varför behövde jag bli magsjuk precis när vi skulle iväg på en viktig intervju idag. Jag kände en hand som strök på min rygg. Och när jag kollade upp såg jag Sophie sitta på huk brevid mig, och killarna stod bakom henne.
- Killar ni får inte bli smittade... Sa hon och puttade ut dem från badrummet.  Sophie spolade och jag log lite smått och lutade mig mot väggen istället.
- Du behöver inte... Började jag innan hon avbröt mig
- Nej, men jag vill hjälpa dig! Sa hon och log. Sen så gick hon till mitt rum för att fixa lite och för att hämta en hink. Några minuter senare så kom hon tillbaka och hjälpte mig upp, och vi gick till mitt rum. Och hon hade verkligen fixat till det en massa.
- Tack! sa jag tyst och la mig i sängen, och somnade nästan på direkten.


Del 9, kommentera gärna vad ni tyckte om delen :) Och tack för alla kommenterar jag fick! :)

minst 7 kommentarer för del 10 :)

Kommentarer
Postat av: my

bra ;) eller nej super bra ;D



2012-01-25 @ 15:55:58
URL: http://mysanbusan.bloggo.nu
Postat av: Micha

en bra del fast ganska händelselös, fast ibland är det bra med lite lugnare delar ;)

längtar till nästa del :)

kram<3

2012-01-25 @ 16:37:14
Postat av: Anna

Kommentar!! Nej då jag ska skriva en riktig en :) Tycker att du skriver väldigt bra och att handlingen verkar väl igenom tänkt :D

2012-01-25 @ 17:13:37
Postat av: anonym

bra hoppas det kommer en till :)

2012-01-25 @ 20:02:36
Postat av: Anonym

Ett till grym novell.

2012-01-25 @ 20:18:55
URL: http://oneednoveller.blogg.se/
Postat av: Jessica

Huur bra som helst, man vill inte sluta läsa :)

2012-01-25 @ 20:38:35
Postat av: Isabel

Suuuperbra!! :D Längtar till nästa!!

2012-01-25 @ 23:31:28
Postat av: anonym

Bra, längtar till nästa

2012-01-28 @ 18:47:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu