~Kapitel 24~

Förra kapitlet -

-Vart är mamma? Frågade Sophie honom, och han la ifrån sig mobilen. -Jobbet antagligen. Sa han lite drygt. Vi började äta frukosten, och det blev lite tyst mellan oss tre innan Simon avbröt den. -jag blev faktiskt riktigt chockad imorse när jag gick in på toan idag! Sa han och Sophie log ironiskt. -Kul.... Sa hon med en suck. Och hans blick blev allvarligare. -Nej, inte när jag hittade ett graviditetstest i soptunnan! Sa han, och jag satte vattnet i halsen.



 

 

 *NIalls perspektiv*

-kul.... Sa Sophie och kastade en gurkbit på Simon, och han gick skrattandes ifrån bordet.

-Är du....? Frågade jag oroligt, och hon skakade snabbt på huvudet.

-Såklart inte! Sa hon, och jag blev lugn igen. Jag log mot henne ännu en gång och pussade henne på kinden. Efter frukosten hämtade Paul och killarna mig, för att vi skulle iväg till en photo shoot. Den var på samma ställe som där jag träffade Sophie en av dom första gångerna. Jag log av tanken, och såg i ögonvrån att Harry kollade lite frågande på mig.

-Niall! Ropade plötsligt någon, och jag vaknade upp från mina tankar

-Din tur! Sa Zayn och pekade mot Liam som tog några av sina sista kort. Liam skrattade lite åt mig när jag gick förbi och ställde mig framför kameran. Någon timme senare var vi hemma igen och vi alla satte oss framför Tvn. Eftersom det inte var något att se på, så gick jag istället in på twitter, och kollade om något hänt medans vi varit ute. En massa fans hade skrivit, och jag scrollade snabbt igen dom, och kollade vad några jag kände skrivit. Greg hade skrivit något kul, och jag tryckte snabbt på retweeta knappen, innan jag fortsatte att scrolla. Men stannade hastigt upp, när jag såg vad Sophie hade skrivit.

-Sophie är på sjukhuset! Brast jag chockat ut. Och dom alla släppte snabbt blicken från Tvn. Och speciellt Liam såg orolig ut.

-vad har hänt? Frågade Zayn, och jag ryckte på axlarna.

-Jag ska ringa Sophie! Sa jag, och sekunden senare hade jag mobilen vid örat.

-Hej Niall! Svarade en skrattandes Sophie, och jag rynkade pannan.

-vad har hänt egentligen? Frågade jag, och lät hur irriterad jag lät.

-inget farligt! Vi alla tre är okej! Sa hon, och ett litet leende kom på mina läppar.

-okej, men kan du komma hit sen då? Frågade jag, och hon tog några sekunder på sig att att svara, och jag kunde höra hur hon pratade med någon annan.

-visst, vi kommer snart... Sa hon och ropade något namn i bakgrunden.

-Vem är Quinn? Frågade jag, och jag hörde några skratt i bakgrunden.

-En vän bara! Sa hon och sa hejdå strax efteråt. Jag hann precis säga hejdå till henne innan hon la på. Sen gick jag tillbaka till vardagsrummet där killarna satt och små pratade, och när dom såg mig så kollade dom alla på mig.

-Så vad hade hänt? Frågade Louis och jag log lite smått.

-Jag vet inte riktigt, men dom verkade oskadda. Sa jag, och dom alla blev lugnare.

-Dom tre kommer senare, iallfall. Sa jag glatt, och Harry höjde ena ögonbrynet.

-Vem är den tredje? Frågade Harry, och jag skrattade lite lätt åt honom.

-någon kompis till Sophie, Quinn tror jag...? Sa jag lite osäkert, och Harry nickade på huvudet.

 

*Sophies perspektiv*

-Vart ska vi egentligen?

Frågade Quinn otåligt, och jag skrattade lite åt henne. Inte förrän vi var framme så berättade vi något.

-vi är hos Niall och killarna! Sa jag glatt och hoppade ut från bilen.

-Hos one direction? Frågade hon lite chockat, och jag nickade glatt innan jag stängde bildörren efter mig. Quinn var nog den av oss tre som hade haft bäst koll på one direction. Eftersom Quinn och Enily skulle prata med Dana om något, så började jag få mot huset. Jag skulle precis öppna dörren, när Niall slet upp dom och kramade om mig hårt.

-Vad har hänt? Frågade Liam bakom oss.

-Emily... Började jag, men hann inte lägre förrän Liam var ute ur huset. Jag och Niall kollade på varandra, och brast ut i skratt.

-Han tycker verkligen om henne eller hur? Sa Niall och jag log glatt mot honom. Vi fortsatte in till vardagsrummet där dom andra satt, och Louis var snabb med att fråga vad vi egentligen gjort på sjukhuset.

-Emily skulle ta något blodprov, på grund av något? Sa jag och ryckte lätt på axlarna. Någon minut senare kom Liam och tjejerna in också.

-killar, det här är... Började jag, innan jag blev avbruten.

-Quinn? Frågade Harry glatt, och vi alla kollade frågande på honom och Quinn.

-Känner ni varandra? Frågade Zayn, och Harry log större än någonsin.

-Nej, vi har bara träffats någon gång tidigare... Svarade Quinn, och satte sig ner bredvid Louis.

 

*Harrys perspektiv*

(tillbaka blick från festen)

-Kom igen Harry, du kan inte sura för evigt! Sa Louis och dunkade till mig i ryggen. Jag suckade lite snabbt, och Louis drog med mig till en grupp tjejer. Louis började prata med några av dom, medan jag stod bredvid, och försökte le lite smått. Jag hade redan blivit dissar av tre tjejer, och både mitt självförtroende och humör hade sjunkit. Så jag gick istället till baren, och tog något att dricka. Någon tjej satte sig bredvid mig och jag tänkte efter, om jag kanske skulle prova en sista gång. Jag bestämde mig för att göra det, eftersom tjejen bredvid mig var riktigt snygg. Jag tog ett djupt andetag och klistrade påvert charmigt leende.

-Harry. Presenterade jag mig, och hon log lite lätt, innan hon vände sig mot mig.

-Quinn! Sa hon, och jag skrattade till lite lätt. 

-vänta du är han från One Direction? Sa hon och jag nickade en aning stolt. Och hon började skratta lite lätt. -Har mina vänner typ betalat dig för att prata med mig eller? Frågade hon lite besviket, och nu var det min tur att skratta.

-absolut inte! Sa jag och hon log lättat. Vi satt kvar där en stund och pratade.

-Ska vi dansa? Frågade jag och ställde mig upp.

-Visst! Sa hon glatt och vi gick till dansgolvet. Vi hade precis börjat dansa, när en av hennes vänner kom fram och avbröt oss.

-Quinn kom fort! Sa hon och vinkade till sig henne.

-jag är upptagen! Svarade hon, och jag skrattade till lite lätt.

-men jag har hittat Sophie, och Justin behövde våran hjälp... Började Quinns vän stressigt. Och Quinn kollade lite snabbt på mig, innan hennes vän drog iväg henne.

-Hon ringer sig senare! Sa hennes vän högt, och jag log lätt. -nej, jag har inte ännu hans nummer! Hörde jag Quinn säga. Och mitt humör sjönk ännu en gång. Så jag gick tillbaka till dom andra och satte mig bredvid Zayn i soffan.

 

*Liams perspektiv* Eftersom jag och Emily fått i uppdrag att fixa lunchen, så hade vi bestämt oss för att få iväg och köpa pizza till alla. På vägen dit var det nästan helt tyst mellan oss, och vi sa bara något ibland. Vi hade smsat med varandra hela helgen, men det var ändå ganska stelt mellan oss. På vägen hem med 4 pizzor var i famnen, så var det mycket bättre mellan oss.

-Tycker du att det ska bli kul att åka till New York? Frågade jag, och hon kollade på mig med ett leende, och nickade lätt.

-Fast jag firade nyår där förra året också. La hon sedan till och jag tänkte precis fråga med vem, när Niall öppnade dörren, innan vi hunnit upp på våran uppfart.

-Hungrig! Var det enda han sa innan han sprungit tillbaka in i huset med sin pizza. Emily skrattade lite åt honom. Och jag log av att höra hennes underbara skratt. Vi gick in och la resten av pizzorna på matbordet. Och dom andra var snabba med att hämta sina.

*Sophies perspektiv*

När vi alla hade ätit klart satt och kollade på någon actionspel som gick på Tvn. Jag bestämde mig för att skicka iväg ett sms till Emily, för att fråga om hon pratat om något speciellt med Liam än. Efter att jag skickat smset, så kollade jag lite diskret åt hennes håll, och hon var snabbt uppe med mobilen. "nej, inte än..." hade hon svarat, och jag skickade tillbaka en lite ledsen smiley. Jag stoppade ner mobilen i byxfickan, medan jag gick till köket för att dricka lite vatten. Jag hade precis satt glaset mot läppen, när jag kände två armar runt mig, och fick en kyss på halsen. Jag vände mig snabbt om och log stort mot Niall.

-Vem är det du smsar med? Frågade han och tog en tugga på en av pizza bitarna som fortfarande fanns kvar. -Svartsjuk? Frågade Jag och höjde ena ögonbrynet.

-Borde jag vara det? Frågade han och höjde ena ögonbrynet, med ett litet leende.

-Nej, jag smsar bara lite med Emily... Sa jag, och han nickade lätt på huvudet.

-Varför? hon satt ju bara någon meter ifrån dig? Sa han undrande

-Jag frågade bara hur det var mellan henne och Liam... Sa jag, och han fick ett stort leende på läpparna. Vi gick tillbaka till dom andra, och jag hann precis sätta mig innan Quinn och Emily ställde sig upp.

-Vi måste hem... Sa Emily med en liten suck, och jag kollade upp mot klockan, och det var mycket senare än jag trodde.

-Jag följer med er! Sa jag och ställde mig upp, men drogs genast ner igen av Niall.

-Jag kommer sakna dig! Sa han tyst och kysste mig.

-Jag kommer sakna dig också, men vi kan väll träffas i övermorgon? Frågade jag och ställde mig upp igen. Dom andra var ute i hallen just nu, så det var bara vi två kvar i vardagsrummet. Om tre dagar skulle vi till New York för att fira nyår. Och imorgon skulle jag träffa Jacob för sista gången, innan han flyttade till New York. Så om vi inte skulle träffas under Nyår, så skulle vi nog inte träffas på länge.

-varför inte imorgon? Frågade han

-jag ska träffa Jacob! Sa jag lite försiktigt. Niall blev som vanligt lite sur över mina killkompisar.

-Mhm... Mumlade han, och jag kunde knappast hålla mig för skratt.

-Du är så söt när du är svartsjuk... Sa jag och vi började gå till hallen. Jag kysste honom, och kände hur han log mot mina läppar. Jag satte på mig skorna, och började tänka på min senaste fika med Jacob. Vilket också fick mig att börja tänka på det som hänt strax före det. Kyssen mellan mig och Justin....



 

Äntligen så är ett nytt kapitel ute... :) Tyvärr så har jag tappat dom flesta läsarna, men nu när uppdateringen är på gång igen så hoppas jag att flera kommer och kikar in! Sprid gärna min blogg också :) 

Kommentera gärna också vad ni tyckte om kapitlet xD


Kommentarer
Postat av: Novellblogg

kolla gärna in min nya egna novellblogg, :) Kommentera gärna vad ni tycker :)

2012-07-17 @ 00:58:22
URL: http://storyaboutoned.blogg.se
Postat av: Kajsa

Hej jag ska börja på en ny novell men behöver hjälp att välja, gå in och läs vad dem ska handla om och rösta. Tack på förhand.

2012-08-07 @ 10:55:56
URL: http://oneednoveller.blogg.se
Postat av: Anonym

beautifulsoul.blogg.se är tillbaka! hoppas du vill titta in och läsa mitt nyaste kapitel :D

2012-12-26 @ 19:58:09
URL: http://beautifulsoul.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu