~Kapitel 17~

*Sophies perspektiv*


Jag var verkligen riktigt trött när jag kom hem från Niall och killarna. Men jag hade lovat att ringa Emily, så jag gjorde det. Vi pratade lite om vad som hade hänt mellan mig och Niall, och om festen imorgon, och så bestämde vi oss för att köpa julklappar tillsammans.
Efter att vi lagt på, så fixade jag mig lite snabbt och bytte om till pyjamas, och somnade nästan på direkten.

Jag vaknade dagen efter av att Simon kom in i rummet och hällde vatten på mig. Jag sprang surt efter honom runt i huset, han var verkligen irriterande ibland...
-Jag hoppas du flyttar ut snart! Skrek jag till honom, eftersom han stod på andra sidan dörren till sitt rum. Och mamma gav mig en sur blick.
Igentligen så ville jag flytta ut, inte för att jag inte gillade att bo hemma. Men jag ville kunna känna mig mer vuxen och ansvarsfull.
Jag kollade på klockan som hängde på väggen, och såg att den var halv 10, jag och Emily skulle mötas vid shopping centret runt 11, så jag fick lite panik. Jag gick till köket och åt några pannkakor som mamma hade gjort. Sen tog jag en snabb dusch, rakade benen och så. Klockan var kvart över 10, och jag gick in i min walk in closet, och började leta efter kläder som jag skulle ha ikväll. Jag satte på mig ett par svarta tights och vit/rosa skjorta, sen sminkade jag mig och fönade håret, och lockade det sedan lite lätt.
Klockan vad nu 20 i, så jag bad Simon skjutsa mig dit. Efter lite tjat, så gick han med på det.
Jag träffade Emily på forever21, och vi började köpa julklappar på direkten.
Det var bara 5 dagar kvar till julafton, och vi skulle till Irland om 3 dagar.
Igentligen ville vi fira Louis tillsammans, men alla skulle till sina familjer, så vi tänkte fira honom imorgon. Sen över nyår så skulle jag och killarna till New York, och kanske någon mer. Jag hade frågat Emily om hon ville hänga med, men hon skulle iväg någonstans. Ingen av dem andra killarna visste något om Emily, förutom Zayn. Så jag ville överraska dem, speciellt Liam, som inte hade kunnat slita blicken från henne, när vi var hemma hos mig för första gången. När jag och Emily kände oss klara med shoppingen , så åkte vi hem till mig för att bara tar det lugnt tills ikväll. Såklart blev det en massa killprat, och jag försökte också övertala henne om att hänga med oss till New York, men fick alltid samma svar. Klockan var halv 6, så vi gick till köket för att laga middag, men kylskåpet var nästan tomt.
- ska vi beställa pizza istället? Frågade jag och hämtade min telefon.
- visst! Sa hon, och en kvart senare satt vi framför TVn och åt pizza och kollade på Grey's Anatomy. Sen behövde hon åka hem, och när jag hade stängt dörren efter henne så hörde jag en konstig ringsignal som spelades upp på min mobil. Jag gick till mobilen i vardagsrummet, och såg ett alarm gått igång, och det stod "intervju klockan 8" och jag fick lite panik. Hur kunde jag glömma intervjun igentligen?! Jag sprang upp till mitt rum och letade upp lite kläder jag kunde ha på mig. Det fick bli ett linne, och ett par chinos, samt en kofta. Eftersom det bara var radio så behövde jag inte vara så finklädd eller över sminkad. Dana smsade och skrev att hon stod utanför. Jag tog på mig ett par svarta UGGS, men bytte till vita converse istället eftersom det passade bättre. Det var som tur inte så mycket snö ute. Påväg dit, så läste jag igenom några sms. Justin frågade om vi kunde träffas, men jag sa att jag skulle på intervju. Sen hade Niall och Zayn frågat lite om festen imorgon, och om nyår. När vi var framme, så hade jag bara några minuter på mig att prata med Dana om vad jag fick, och inte fick prata om. Igentligen hade vi haft en hel bilresa att prata, men hon hade pratat med någon om min nya filmroll hela vägen.
------

Kommentera gärna vad ni tyckte om kapitlet xD


Kommentarer
Postat av: Maria

Hur bra som helst! Man vill bara läsa mer och mer hela tiden!

2012-03-12 @ 21:27:04
URL: http://1dnovellblogg.devote.se
Postat av: Jessica

Jättebra, jag älskar den!! :D

2012-03-12 @ 21:41:10
URL: http://https://twitter.com/JessicaNiall1D
Postat av: Hanna

Bra! :D

Vill bara rätta till ett ord; Igentligen stavas egentligen! :)

Det är många som skriver fel på just det ordet så jag var tvungen att rätta dig där ♥

2012-03-13 @ 18:47:26
URL: http://onedirectiononedream.blogg.se/
Postat av: Josefin :)

Kan det inte handla lite om Harry?

SNÄLLA MER HARRY STYLEEEEEESSS!

Han är så j*ävla DÖ SNYGG!! :D

Jätte bra novell annars förresten! :)

2012-03-15 @ 19:55:25
Postat av: my paper

Sometimes we all can feel such tiredness - it can happen to everybody!

2012-03-16 @ 09:15:40
URL: http://essay-for.me/write-my-paper.php

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu