~Kapitel 18 - Emily~

Förra kapitlet - När vi kom hem, så kom killarna springandes mot oss och kramade om oss. Dem kramade mig för att jag var tillbaka, Sophie för att hon hittade mig. Och oss både ännu en gång för att vi blivit sams.
-Niall jag måste hem. Sa hon efter en stund, och jag nickade som svar. Igentligen ville jag inte lämna henne, men jag kunde inte tvinga henne stanna.
-Jag älskar dig Sophie! Viskade jag i hennes öra, och kysste henne.
-jag älskar dig också! Sa hon och log. Vi sa hejdå till varandra,
Jag längtade verkligen tills vi skulle hem till mig och fira jul.




*Sophies perspektiv*

Under intervjun frågade dem en massa om min nya film, och dramat som vart runt den, den senaste tiden. Dem pratade också lite om killarna, men jag svarade oftast att jag inte kunde svara på sånna slags frågor. Mitt privatliv är faktist privat, + att jag inte riktigt viste vad jag fick säga om killarna.
Jag skulle precis svara på en fråga ena tjejen frågat, när jag såg att killarna kom. Jag kollade chockat på, när dem ställde sig bredvid Dana vid högtalaren. För att kunna höra intervjun bättre.
-Kan du ställa frågan igen? Frågade jag, efter att helt glömt bort allt, efter killarnas entré. Efter att hon ställt frågan igen, så kunde jag svara på den, även fast jag blev lite distraherad av allt som hände utanför rummet jag var i.
Efter några minuter var intervjuen slut, och jag kunde slappna av. Jag var inget direkt stort fan av intervjuer, eftersom man alltid behövde vara beredd på alla slags möjliga frågor.
Jag gick försiktigt ut från rummet, och möttes av 5 glada killar.
-Vad gör ni här? Frågade jag, och kollade lite diskret på Dana, om hon visste något. Men hon ryckte bara på axlarna.
-Vi saknade dig! Sa Harry, med en liten tillgjord röst, och jag kunde inte låta bli att skratta till lite.
Dana skjutsade hem killarna, och vi pratade lite om New York resan i bilen.
- jag kanske tar med 2 vänner, om det är okej? Frågade jag, och allas blickar vändes mot mig, vilket jag inte helt varit beredd på.
-såklart, vilka? Frågade Louis, och min blick hamnade på Niall. Jag visste att han, och säkert dem andra, trodde att jag skulle ta med två killar. Så jag log mot Niall och svarade.
-Bara två tjej kompisar... Sa jag. Niall verkade bli lite glad över svaret, men Harry sken upp i ett stort leende.
-Är dem snygga? Frågade han, och dem andra skrattade lite smått. Jag svarade inte änns på hans fråga, utan gjorde bara som dem andra och skrattade.
Quinn och Emily. Tjejerna jag hade tänkt ta med. Var mina närmaste tjej kompisar. Jag hade oftast enklare att prata med killar, efter vi tjejer är som vi är. Men Quinn och Emily hade jag alltid kunnat litar på.
När vi var framme, så sa jag hejdå till killarna, och pussade Niall lite snabbt på läpparna. Det var inte speciellt bekvämt att pussa Niall eller så, när Dana satt en halv meter ifrån en.
Efter att jag kommit hem, så kände jag direkt hur rädslan steg inom mig. Det var inte speciellt kul att vara helt själv i ett stort hus, på kvällen. Skulle jag kanske ringa Emily eller killarna? Jag skippade att göra något av det, och satte istället igång TVn. Såklart gick det inga bra program.
Någon kvart senare fick jag ett sms från Niall, som undrade om dem kunde komma över. Dem var tydligen lika uttråkade som mig.
Jag skrev tillbaka och sa att dem såklart kunde komma.
Några minuter senare skrev han att dem var påväg, och började städa lite smått.
Jag ringde mamma under tiden, och hon sa att hon skulle bort med sin nya kille under veckan. Det kändes lite konstigt att mamma lämnade både mig och Simon under julen. Men ioförsig så skulle både han och jag också bort.
När killarna kom innanför dörren. Så gick jag glatt mot dem. Och kramade om dem alla lite snabbt innan dem försvann in till vardagsrummet. Niall stannade med mig i hallen, och han gav mig en kyss, som var betydligt mycket bättre än den innan idag. Lite skillnad på en "hejdå kyss" och... En kyss faktist.
Efter en stund tv tittande så kom jag på värsta idén, och kollade på Liam. Som kollade frågandes tillbaka. Jag tog upp mobilen, och smsade snabbt Emily och bad henne komma över. Jag nämnde inte killarna, eftersom hon säkert inte skulle kommit då. Hon var inte riktigt blyg av sig, "förutom när det gäller snygga killar"- som hon alltid sa.
Eftersom hon bara bodde tvärs över gatan, så tog det bara några minuter för henne att komma.
Alla hoppade till lite när det plingade på dörren, och jag ställde mig snabbt upp.
-Vem är det? Frågade Zayn
-Emily såklart! Sa jag glatt, och log mot Liam, som inte direkt fattade vinkeln med leendet...

"Emily"
*Liams perspektiv*

Jag blev faktist lite nervös när Sophie sa att Emily skulle komma. Dels för att hon var snygg, men också för att hon sett mig när jag kollat på henne, dagen vi var hos Sophie för första gången.
Emily var faktist snygg. Men jag hade inte direkt några känslor för henne, eftersom vi precis skulle träffas för första gången. Det var likadant som med Sophie. Hon såg riktigt bra ut, men jag hade inga känslor för henne bara för det.
Hon verkade bli lite chockad när hon såg oss i soffan, eftersom hon sa något i stil med 'Omg...' till sig själv, och sen så vände hon sig mot Sophie snabbt, innan hon kollade tillbaka på oss.
-Hey! Sa hon glatt, fast lite blygt, och vi alla hälsade glatt tillbaka. Vi presenterade oss snabbt, och jag kunde inte undvika att se, att hon kollade lite extra länge på mig bör jag sagt mitt namn.
-Vänta... Är inte du den där killen som kolla på mig genom fönstret förut? Frågade hon
- That's me! Sa jag generat, och dem andra brast ut i skratt.
Vi trängde ihop oss i sofforna, och jag började småprata lite med Emily.
Några timmar senare så behövde Emily gå hem, och jag blev lite ledsen över det. Hon var faktist riktigt trevlig och rolig.
-nej, stanna kvar, snälla! Sa Sophie
-Du kan sova här. la hon till, och Emily fick ett litet leende på läpparna.
-Okej då... Sa hon, och satte sig i soffan igen.
-Hänger du med till New York under nyår då? Frågade Harry henne, och hon skakade lite snabbt på huvudet.
-Jag får inte, eftersom vi typ ska bort...
-Men övertala dina föräldrar, för du måste med! Sa Sophie, och dem började diskutera lite smått. Dem verkade redan ha pratat en hel del om resan...
Jag hoppades iallafall på att hon skulle med...



Verkligen ledsen över dröjandet med nya kapitlen, lovar att bli bättre på det!

Men här är iallafall kapitel 18, Så kommentera gärna vad ni tyckte om det, och den nya personen Emily, som kommer vara med ganska mycket framöver :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu