~Kapitel 23~

Förra kapitlet -

Efter en ovanligt tyst lunch, så gick vi upp till Nialls rum, och jag kollade glatt runt i hans rum.
-Gud vad gullig du var när du var liten! Sa jag och höll upp ett kort på honom.
-mm, visst... Sa han lite små surt, och satte sig ner på sin säng.
-Har det hänt något? Frågade jag lite oroligt. Tänk om han ångrat att han tagit med sig hit...?






*Sophies perspektiv*

-nej jag är bara trött...sa han och kollade in i mina ögon, och lutade sig fram för att kyssa mig.
Jag log lite smått, och nickade på huvudet som svar.
Vi gick ut till dom andra i vardagsrummet , och Niall sa att vi skulle gå ut en sväng, för att träffa några av Nialls vänner. Och att han skulle visa mig runt lite. Och hans föräldrar log stort och sa att det var en bra idé.
Vi började gå längst gatan och även fast klockan inte var så mycket, så hade det ändå hunnit bli mörkt.
Vi såg några killar stå längre bort. Jag frågade om det var dom vi skulle träffa. Men Niall behövde inte svara. Det räckte med det stora leendet Niall hade på läpparna. Det glädje mig, att se honom så lycklig!
Niall tog min hand, och presenterade mig för dom.
Jag försökte hålla mig utanför deras samtal hela tiden. Men någon av killarna drog alltid in mig igen, genom att ställa en fråga eller så.

*Nialls perspektiv*

Efter några timmars prat med killarna så behövde vi gå hem. Men vi kom överens om att träffas igen innan jag och Sophie åkte tillbaka till London igen.
-Jag ska bara ta en snabb dusch! Sa jag till Sophie, och hon nickade snabbt innan hon fortsatte in till vardagsrummet.
Jag tog lite extra lång tid på mig, eftersom jag visste att mamma säkert ville prata med henne.
Efter att jag var klar, så gick jag igenom köket dom var fullt av julmat. Jag gjorde några mackor, och satte mig vid matbordet med ett leende på läpparna. Några sekunder senare kom Greg och satte sig mittemot mig med ett stort leende på läpparna.
-Trevlig tjej du har hittat! Sa han och tog en av mina mackor. Jag gav honom en sur blick innan jag svarade.
-Aa... Sa jag kort, och försökte lyssna på vad som sades ute i vardagsrummet.
Och jag log varje gång jag hörde Sophie prata.

*Emilys perspektiv*

Det kändes som att tiden gick extra långsamt nu när varken Sophie eller killarna var här. Och alla andra jag kände var också bortresta...
Jag firade som vanligt julen med släkten hemma hos mig.
Det enda intressanta som hänt under dagen var att jag smsat med Liam när han var påväg hem. Vi hade smsat om allt möjligt, och jag hade skrattat en massa. Men sen när han kommit hem, så svarade han bara på smsen några få gånger, eftersom han umgicks med sin familj.
Vi skulle ju ändå träffas snart igen, när alla kommit tillbaka till London igen.
-Em! Ropade Kevin, och jag gick in till mitt rum där han var. Kevin var min 1 år äldre kusin.
-Ja?! Frågade jag och satte mig bredvid honom framför tvn. Han satt och spelade något tv spel på Xboxet, som vanligt.
-Du fick sms från någon...Sa han och gav mig min mobil. Ett var från Sophie, som berättade lite om hur hon hade det. Och det andra var från Liam. Jag svarade 'gärna' på hans sms, och Kevin kollade lite frågande på mig när jag satt där med ett stort leende på läpparna.

*Sophies perspektiv*

På eftermiddagen så hade både jag och Niall blivit ganska trötta, så vi hade gått upp till hans rum för att slappa. Och Niall verkade somna på direkten.
Han var så söt när han låg där, och jag var bara tvungen att ta en kort.
Men precis när jag skulle ta kortet, så tog han för handen för kameran.
-Du skulle bara våga! Sa han och öppnade ögonen.
-Men du var så söt! Sa jag lite besviket och han drog ner mig sin famn.
Och började kyssa mig.
Någon kvart efter det så gick vi ut på en liten promenad, och hamnade i en park.

*Nialls perspektiv*

Vi satte oss på en parkbänk, och jag började berätta om lite minnen jag haft från parken.
-Niall? Hörde jag plötsligt någon säga bakom mig. Och jag stelnade till när jag förstod vem det var. Och Sophie kollade frågande på mig när vi vänt oss om.
-Hej....sa jag tyst, och presenterade Sophie för henne. Varför behövde mitt ex dyka upp just idag?
Det sista jag ville var att presentera Sophie för henne.
Men eftersom hon hade bråttom, så gick hon strax efter, och det blev en ganska pinsam tystnad mellan mig och Sophie på vägen hem.
-Förlåt för det där... Sa jag efter ett tag.
-Det gör inget... Hon verkade trevlig! Sa hon, och jag som trott att hon skulle vara sur eller liknade på mig.
-Finns det någon du ogillar egentligen? Frågade jag lite glatt, och hon ryckte på axlarna, och kollade på mig med sitt underbara leende.

~några dagar senare~

Eftersom vi kommit hem till London igen ganska sent, så hade jag sommat hemma hos Sophie.
Idag skulle jag och killarna på en photo shoot, men eftersom det var några timmar kvar, så behövde jag inte stressa.
-hänger du med på våran Photo shoot idag? Frågade jag, och satte mig upp i sängen.
-Skulle gärna vilja, men jag ska shoppa med Emily och Quinn... Sa hon och kysste mig.
-Då antar jag att vi syns efteråt? Frågade jag och hon nickade lätt på huvudet.
-Vem är Quinn förresten? Frågade jag, när vi var påväg ut till köket. Där hennes brorsa satt och åt frukost.
-En vän bara! Sa hon, och jag satte mig bredvid hennes vid matbordet.
Simon kollade snabbt upp från mobilen och log lite smått åt oss båda.
-Vart är mamma? Frågade Sophie honom, och han la ifrån sig mobilen.
-Jobbet antagligen. Sa han lite drygt.
Vi började äta frukosten, och det blev lite tyst mellan oss tre innan Simon avbröt den.
-jag blev faktiskt riktigt chockad imorse när jag gick in på toan idag! Sa han och Sophie log ironiskt.
-Kul.... Sa hon med en suck. Och hans blick blev allvarligare.
-Nej, inte när jag hittade ett graviditetstest i soptunnan! Sa han, och jag satte vattnet i halsen.




Kommentarer
Postat av: Maja P

Hej kolla gärna in min One Direction novell! kram!

http://bedersen.blogg.se/category/one-direction-novell-nya.html

2012-05-21 @ 18:38:45
URL: http://bedersen.blogg.se/
Postat av: Ebbba

Meeeeeeeeeeer :D

2012-05-26 @ 09:24:40
Postat av: Colette

Hey, vill du göra länkbyte? :) xx

2012-06-04 @ 17:50:50
URL: http://hazzette.blogg.se/
Postat av: ...

jättebra :)

2012-06-07 @ 20:58:37
Postat av: Ebba

Fleeeeeeer avsnitt:DD

2012-06-08 @ 13:34:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu